Visa din Bird

Visa din Bird
Visa bilaga 714051
Har allting hemma , det blir lite rockad med grejer å så kollar jag påsen från bird ,
skit oxå ingen sadelstolpklämma…
Kollar igenom skräpposten och där är ett Mail från Royal Mail att bird har skickat ett paket med just det en sadelklämma , nåja då kan jag bygga det andra i lugn och ro ? ( och bryta ihop)?
Aha, så din ram är en med imperfect paintjob? Var då? ser inte alls imperfect ut?

Visa din Bird
Örnen har landat

Bilagor

• PXL_20240723_170053574.jpg
    PXL_20240723_170053574.jpg
    1,017.8 KB · Besök: 100
Visa din Bird
Sweet. Det var väl blandade åsikter om hur Aethern ser ut i kolfiber. I svart och silver blev den riktigt fin.
Vad är det för framstänka?
Mudhugger, svarta hojar är väl ganska tråkiga men eftersom loggan var silver och piken oxå var det så tycker jag den är okej , den gröna de hade gillar jag inte alls , men på rea kan man inte få allt ?

Visa din Bird
Mudhugger, svarta hojar är väl ganska tråkiga men eftersom loggan var silver och piken oxå var det så tycker jag den är okej , den gröna de hade gillar jag inte alls , men på rea kan man inte få allt ?
En svart hoj kanske är tråkigt, men jag blir i alla fall inte less på den i första taget då. Jag förstår inte hur man kan gilla de som ser ut som gäddwobblers. Smaken är som baken.

Visa din Bird
Nu har det gått NIO minuter , visa oss innehållet 😜

OK, Ok. Jag behövde tar en bild.

Sonens teknik har utvecklats snabbt och han kör(de) såna tuffa drops, hopp och stök att jag tyckte att sina, riktigt fina, HT snart skulle sätta gränser. Han pratade själva också mycket om FS, även om han inte var säker att han skulle föredrar en. På/efter sommaren gjorde vi två besök till Järvsö och körde några riktigt tuffa saker med ungdomsgruppen och då vill sonen har en FS. Tur att jag beställde en ram redan i slutet av januari. Då var det rea på Aether 7 och jag trodde de kanske inte skulle tillverka modellen längre. Modellen finns igen i en ny färg, men inte i raw som vi tycker är riktigt snygg. Hans nuvarande Zero AM i S som har 425 mm reach är "formellt" fortfarande (för) stor till sonen med sin 150 cm, men den verkar passa perfekt. Jag ville inte köpa samma storlek, så det blev en M. Planen är att byta ram efter vintern. Cykeln blir stor men jag tror inte att det blir någon problem för sonen.

Vevlagret är typiskt brittiskt för lågt, så jag valde att övergaffla lite med en 150 mm Pike med DebonAir B, som ger 145 mm slag. Vi monterade en positiv angleset, i fin anodiserad röd, som höjer vevlagret ännu lite mer. Sonen sätte skyddsplast på utsifan av alla rör den här veckan. Han valde glänsande och sätte det på så precist, med vätska under och värmepistol när det behövdes, att man inte ser plasten alls, fin jobb!

2024-12-06-16-09-43-698.jpg

Visa din Bird
Medium redan? Han tycker inte det är tungt att få upp stora cyklar på bakhjulet?

Jag får väl se om jag ramlar över en billig begagnad medium..

Visa din Bird
Medium redan? Han tycker inte det är tungt att få upp stora cyklar på bakhjulet?

På ämnet att få upp cyklar på bakhjulet så upplevde jag det enklare att få upp min AM9 med 440 mm kedjestag än den cannondale 27,5 med 430 mm kedjestag jag hade innan (och delvis samtidigt), vet inte varför.

Visa din Bird

Jag tycker, och storlekstabbeler också, att S redan är lite för stor. Men jag kan väl inte köpa samma storlek dom förra ramen? Sonen fick den upp på bakhjulet direkt på gatan. 5 mm extra kedjestag och 30 mm extra reach gör inte så mycket skillnad.

Visa din Bird
Visa bilaga 784795
Som vanligt en kass byggtråd, överflyttade prylar och rockad bland de andra hojarna ,
reservdelar som man hade liggande.
Gick nästan, fel skruv till slangfästet på bromsoket bak fanns tydligen inte i gömmorna….
IMG_2240.webp

Sådärja nytt rekord (botten) för mig , r2 hade skruvarna hemma beställde på kvällen fick trackingnumret dagen efter och sen hamnade paketet i postnords vinkelvolt…..
Två fejkade leveransförsök ( gissar jag) , tre telefonnummer, porttelefonen ,barnen och frun hemma och allihop har tydligen missat dessa samtal å påringningar nåja efter 12dagar så fick jag iallafall grejerna idag …..
Oljepåfyllning och luftning ikväll.
🤪😜

Tillbaka
Topp