Tour de France, 2024

Tour de France, 2024
DSC08616.JPG

DSC08642.JPG

DSC08643.JPG

DSC08644.JPG

DSC08645.JPG

DSC08646.JPG

DSC08647.JPG

DSC08649.JPG

DSC08650.JPG

DSC08651.JPG

DSC08652.JPG

DSC08653.JPG

DSC08654.JPG

DSC08655.JPG

DSC08656.JPG

DSC08657.JPG

DSC08658.JPG

DSC08659.JPG

DSC08660.JPG

Tour de France, 2024
Previews etc

Tour de France, 2024
Plus

Och dagliga uppdateringar på

Tour de France, 2024
Helt ok inför-TDF-artikel i Aftonbladet. Kul att det äntligen kan skrivas lite om cykel trots att ingen avlidit eller det varit några dopingfall.
Lite anmärkningsvärt att de kör hela tre etapper i Nederländerna när det bara är åtta etapper. Mer än en 3:e del av tävlingen.. Max två borde väl varit mer rimligt

Tour de France, 2024
Helt ok inför-TDF-artikel i Aftonbladet. Kul att det äntligen kan skrivas lite om cykel trots att ingen avlidit eller det varit några dopingfall.
Lite anmärkningsvärt att de kör hela tre etapper i Nederländerna när det bara är åtta etapper. Mer än en 3:e del av tävlingen.. Max två borde väl varit mer rimligt

Tom. så att

Etapp 1-3 går i Nederländerna
Etapp 4 startar i Nederländerna och avslutas i Belgien
Etapp 5 startar i Belgien och avslutas i Frankrike
Etapp 6-8 går i Frankrike

Tour de France, 2024
Jo, de har haft en del artiklar på sistone som varit överraskande bra.
Men.....
Rubriken "Cykelcirkusen" är minst sagt löjlig, föreställ er att de skulle
ha motsvarande rubriker för fotboll eller ishockey.
Det skulle inte hända vill jag påstå.
Och rubriken visar lite på grundinställningen till cykel i många/alla svenska medier.

Tour de France, 2024
Inget uttryck jag skulle använda själv, men det är ju inte helt ovanligt att använda det begreppet på det sättet. För ett återkommande arrangemang som reser runt. Formel-1-cirkusen tex.

Tour de France, 2024
Ännu bättre spurt idag. Riktigt starkt att våga och orka gå till höger om Vos. En seger kan verkligen göra stor skillnad. Tror inte hon spurtat så igår. Men hon är förstås även i väldigt bra form.

Tour de France, 2024
Tour de France, 2024
Dagens etapp går på klassisk klassikermark med en intressant avslutning. Givet att tidsavstånden fortfarande är små kommer nog en lagen med GC-favoriter förmodligen inte vilja släppa iväg en utbrytning men kommer de kunna kontrollera detta ?

1723613083656.jpeg

1723613191169.png

Bilagor

• 1723613173256.png
    1723613173256.png
    841.7 KB · Besök: 30
Tour de France, 2024
Är det inte typ LBL-avslutningen? Om det går iväg en utbrytning och det inte är ngn riktigt stark cyklist med i den tror jag de behöver en rätt ordentlig ledning in i La Redoute om de ska hålla undan. Min känsla är i alla fall att om det bästa damerna kör hårt på slutet och t.ex. SD Worx har några hjälpryttare kvar (vilket väl känns troligt) så kan de plocka in mycket tid på slutet.

Tour de France, 2024
Ska bli intressant idag. Tror det blir svårt för SDWorx att kontrollera. När Kopecky och framförallt Reusser är med är det en helt annan sak, men jag skulle inte bli förvånad om Vollering får jobba en del själv för att jaga utbrytning/attacker.

Jag hoppas bara de andra GC-lagen har is i magen och låter SDWorx jobba ihjäl sig i hopp om att köra slut på deras hjälpryttare.

Tour de France, 2024
Såg först nu när tittade i startlistan att det Uzbekiska continentallaget Tashkent City Women Professional Cycling Team tappade halva laget på 1:a etappen. Inte pga några olyckor utan enbart för de blev avhängda och bröt en efter en. Kanske inte riktigt höll nivån för vara med på den här nivån. Roligt med små lag som får chansen, men inte så kul om de inte alls hänger med. Även trist för andra lag som skulle kunna varit med och gjort bättre för sig.

Nu fick de väl platsen pga UCI-poäng. Så kanske det är något skevt där. Men tror svårt göra så mycket åt. Så länge cykelsporten ser ut som den gör med så mycket olika tävlingar som går parallellt är det nog ofrånkomligt att det kommer att gå att få ihop mycket UCI-poäng på olika sätt, inte bara genom prestera i de största loppen.

Senast ändrad:
Tour de France, 2024
Såg duktigt blött ut idag och tuff final. Imorgon och på fredag (snällare) etapper innan helgens berg. Var ska Canyon-SRAM hitta hålen i SD-works rustning?

Tour de France, 2024
Ja det tror jag. Vinner först os sen dyker han upp i Spanien.
Tror frestelsen blir för stor att i sitt livs superform inte ta chansen att vinna alla 3 . Han är dessutom minst sliten av alla som kört touren.
Edit :(Om dom nu hittar honom med händerna djup ner i syltburken innan dess)
Finns inte med i laget som UAE presenterat.

Joao Almeida
Filippo Baroncini
Isaac Del Toro
Brandon McNulty
Pavel Sivakov
Marc Soler
Jay Vine
Adam Yates

Tour de France, 2024
Märkligt att de inte går ner med hela laget och hjälper Demi! Hon är ju tillräcklig bra i bergen för att hon absolut inte borta från totalen även hon tappar tid

SD works, för vara världens bästa lag så kör de verkligen märkligt otaktiskt alltför ofta

Tour de France, 2024
Det tog vart fall etappen. Tyvärr. Inte värda med den körningen.

Om inte Demi redan var på väg bort så hade det här nog varit droppen. Riktigt usel lagkörning. Upprörande dåligt.

Senast ändrad:
Tour de France, 2024

While stage winner Vas stated that her radio was broken so she didn’t know Vollering had crashed at all, other members of SD Worx admitted that they knew the incident had happened, yet decided to continue riding regardless.

Tour de France, 2024
Allt de sagt efter gör ju bara saken värre. Vibes "jag såg något gult ligga på marken..."? Varför erkänner man äns något sånt? Och uttalandet om att det inte gjort någon skillnad? Vad är det. Spelar ju ingen som helst roll om de kan göra skillnad eller inte. Faller din ledare i gult så går man ner och är där oavsett om man orkar dra en meter för göra skillnad eller inte.

Har aldrig direkt hejjat på Vollering innan. Men efter den här olyckan och behandlingen från hennes "lag" så gör jag definitivt det. Enda problemet är ju att en seger för henne tyvärr också blir en seger för SD Works. De förtjänar inte att vinna nånting mer.

Tillbaka
Topp