[Kalender] BRM 300 Västerås - Erik 14

IMG_5020_VSCO.jpeg

En ensam startande (undertecknad). Jag antar att ni andra fortfarande är upprörda över sturemorden.

Äter citronglass och dricker kaffe på golfrestaurangen vid Örbyhus slott.

Senast ändrad:
Har missat att det var flera tillfällen med start i Västerås. Kunde vara kul att testa en 200k-tur någon gång framöver, men det får väl bli 2025 som det ser ut i kalendern. Eller köra en runda när som helst, utom arrangemanget.

Tack. Jag övervägde de vägarna när rutten ritades, men av hänsyn till grusallergiker lät jag bli.
den sista lilla röda är grusväg. övriga vägar är asfalt.

Örbyhus slott tillhörde Vasa ätten under en lång tid.

PS. Detta är mina hemma vägar, uppvuxen i Tensta. DS.

den sista lilla röda är grusväg. övriga vägar är asfalt.

Örbyhus slott tillhörde Vasa ätten under en lång tid.

PS. Detta är mina hemma vägar, uppvuxen i Tensta. DS.
Ahaa! Enligt Street View är det grus hela vägen från Viksta till Öster Ekeby, men efter men bilderna verkar ha tagits vid beläggningsarbete 2018. Om både du, @nagge och NVDB säger asfalt så ruttar jag om. Tack

Av ren nyfikenhet, vilken del menar du? Det har varit asfalt hela sträckan om de inte gjort om det till grusväg senaste veckorna.
1723702171175.png

Istället för att svänga ut på 288:an norr om Stavby, ta grusvägen som går parallellt.
Vårens upplaga av 30-milaren gick ännu längre på 288:an, nästan en mil, men det är åtgärdat nu.

NB också att det är en liten omledning (vägarbete, ny väg in på cykelväg genom radhusområde) i Uppsala vid korsningen Vårdsätravägen / Norbyvägen. Lycka till ni som ska köra, kul med turer som passerar stan :-)

NB också att det är en liten omledning (vägarbete, ny väg in på cykelväg genom radhusområde) i Uppsala vid korsningen Vårdsätravägen / Norbyvägen. Lycka till ni som ska köra, kul med turer som passerar stan :-)
Hm, refererar detta till något lopp som saknar tråd?
Hoppas annars att de som startade 2024 har kommit i mål för ett tag sen!

Ja, det blev samma tråd för de två starterna 2024 och i år. På så sätt sparar vi både plats i trådtabellen i happydatabasen och bjuder samtidigt på lite förvirring.

Tre anmälda hittills.
Pga oerhörd flexibilitet från arrangörernas håll, går det att anmäla sig ända fram till 00 inatt. Regn och motvind utlovas!

Tillbaka
Topp