Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla om det är samma typ av dragning som på Fenixen. Om så är fallet uppstår problemet även när det är dags för vajerbyte. @Stumpy har mer info. Jag är nästan helt säker på att han i någon tråd har skrivit att när det är dags för vajerbyte så uppgraderar han till elektroniska växlar.
lyfter blicken och väntar in ngt med utanpåliggande ?Länkar in Stumpys svar
Citerar Stumpys svar i Graveltråden #4150
"Jag byggde från ramset med integrerad styrkombo. Tog flera timmar och många svordomar att få igenom två bromsslangar och två vajerhöljen genom styrkombon och ner i ramen vid sidan om det D-formade gaffelröret. Byte av vajerhölje kommer bli jobbigt, för att inte tala om byte av styrlager. Dock sitter allt väldigt skyddat, så förhoppningsvis klarar jag mig ett bra tag till. Kanske kan vända mig till någon som har fastpris på jobbet när det är dags. ;)"
Liten fundering:utan även intern dragning i ramen för sladden till baklampan!
![]()
Jag tror att du kommer på varför om du tänker en gång till ;)Liten fundering:
Finns det någon uppenbar anledning till att dra sladden så att sista centimetrarna syns?
Jag tänker att det skulle kunna gå att göra utgången här för en lite renare look:
Visa bilaga 712541
Det sitter en sadelstolpe i vägenLiten fundering:
Finns det någon uppenbar anledning till att dra sladden så att sista centimetrarna syns?
Jag tänker att det skulle kunna gå att göra utgången här för en lite renare look:
Visa bilaga 712541
Jo, så långt är jag med.Det sitter en sadelstolpe i vägen
Bra framtidsspaning. Bara att ta fram borren när man gjort sin bikefit.Liten fundering:
Visa bilaga 712541
lyfter blicken och väntar in ngt med utanpåliggande ?
Nej jag förstår och håller med ?Vill bara förtydliga att all intern vajerdragning inte är dålig. För lösningar där vajrar och bromsslangar dras genom styre, styrstam mm har jag dock mycket svårt att se att de någonsin skulle tillföra ett värde som skulle överstiga alla nackdelar.
Nej jag förstår och håller med ?
Jag trodde att du gjorde det, men det skadar inte att vara tydlig ?
Bra att fler ratar idiotiska konstruktioner som dragning genom styrstammen. Förhoppningsvis påverkar det tillverkarna. Det vore tragiskt om skitkonstruktioner skulle bli de facto standard.
Det är ju standard på alla "lite dyrare" nu. Hur ska tillverkarna annars kunna kränga cyklar om det inte händer något nytt med dom?Jag trodde att du gjorde det, men det skadar inte att vara tydlig ?
Bra att fler ratar idiotiska konstruktioner som dragning genom styrstammen. Förhoppningsvis påverkar det tillverkarna. Det vore tragiskt om skitkonstruktioner skulle bli de facto standard.
Vi har ju alla olika kroppslängd, proportioner och preferenser.110mm stam i storlek "M" på Ridleyn tyckte väl jag var lite väl också... Vi får se.
Endast baserat på geometrin tycker jag att den ser ut att vara mer rejsig jmf med Ridley Grifn, åtminstone i största strl, så det är kanske inte den man ska jmf mot.Jag har sneglat lite på radon spire 8.0 med 105DI2 och en gammal hederlig styrstam just för att kunna byta enkelt
Bra poänger Håkan och tack för återkoppling. Har svårt att fatta beslut. Kommer från en mindre rejsig Serious Gravix (från köptipstråden) och en ganska rejsig (sic) randonneurVi har ju alla olika kroppslängd, proportioner och preferenser.
Efter den brasklappen: Jag upplever min Ridley Grifn i XL som kort,
får se om det ändras efter lite mer finjustering av ffa sadelhöjd, sadelposition och styrets vridning.
Det regnar i dag
Endast baserat på geometrin tycker jag att den ser ut att vara mer rejsig jmf med Ridley Grifn, åtminstone i största strl, så det är kanske inte den man ska jmf mot.
Men cykeln ska funka för dig, inte mig och även om den kostar mer är inte minst utrustningen med 12-delat Di2 helt klart bättre.
Åtminstone kolfiber och elektroniskt (+ 12-delat) får du ju med Radon SpireVill återgå till ngt med carbon, gärna elektroniskt i endurance segment.
Det är ju standard på alla "lite dyrare" nu. Hur ska tillverkarna annars kunna kränga cyklar om det inte händer något nytt med dom?
110mm stam i storlek "M" på Ridleyn tyckte väl jag var lite väl också... Vi får se.
Vi har ju alla olika kroppslängd, proportioner och preferenser.
Efter den brasklappen: Jag upplever min Ridley Grifn i XL som kort,
får se om det ändras efter lite mer finjustering av ffa sadelhöjd, sadelposition och styrets vridning.
Det regnar i dag
Endast baserat på geometrin tycker jag att den ser ut att vara mer rejsig jmf med Ridley Grifn, åtminstone i största strl, så det är kanske inte den man ska jmf mot.
Men cykeln ska funka för dig, inte mig och även om den kostar mer är inte minst utrustningen med 12-delat Di2 helt klart bättre.
Jo, för 944,33 € inkl svensk moms, om det är tillräckligt mkt rea?Inte på Levante-hjulen. Kräver det inloggning?
Bara diskussion!Ingen diskussion! *host*
Mig veterligen har de kostat däromkring sedan jag fick upp ögonen för dem. Vilket var för ungefär 3 månader sen.Jo, för 944,33 € inkl svensk moms, om det är tillräckligt mkt rea?
Länk:
Jag håller med dig.Ang. auktionen på Stenströms konkurslager: Intressant att jämföra bud med uppskattat marknadsvärde för olika kategorier. Verktyg verkar vara populära. En del har fått bud i närheten av uppskattat marknadsvärde, andra ca. hälften av uppskattat marknadsvärde.
Ex: https://psauction.se/item/view/773618/verktygstavla-och-bank-med-div-verktyg
Konfektion, som skor och cykelkläder verkar måttligt populärt, likaså småplock v.g. vissa reservdelar. Kan vara bud på 1-5% av uppskattat marknadsvärde.
Ex: https://psauction.se/item/view/773628/reservdelar-i-lador
Kan tänka mig att det finns en hel del andra cykelaffärer bland budgivarna. Sjysst att kunna köpa upp reservdelar och tillbehör till ca. 10% av uppskattat marknadsvärde.
Svårt med däck utan att veta dimensioner.15 moderna bakväxlar är nog lättare att realisera än en hög däck. Höga priser på verktyg ja.
På i stort sett alla annonser finns en pdf där artikel nummer/antal/marknadvärde är angivet. Så det är busenkelt att räkna hem det man vill ha. Allt är ju specificerat.Känns spontant som det hade gått att räkna hem tiden att fota obrutna förpackningar individuellt......verkar som de slänger bort en hel del pengar?
Jag förstår att en ram som ligger på golvet får slumpas bort men obrutna shimano?
Nu kollade jag inte så noga men random ramar & gafflar + lådorna med hjul kanske kan vara nåt.
På tal om obrutna shimano så kan vi se framemot 100 sådana på K&S. Dåligt specat och dyrare än tysken?
ok, missade det på mobilen. Det förklarar några bud som verkade vågade i relation till bilden.På i stort sett alla annonser finns en pdf där artikel nummer/antal/marknadvärde är angivet. Så det är busenkelt att räkna hem det man vill ha. Allt är ju specificerat.
Tyvärr saknas det på en del. Känns som att när det var obrutna förpackningar specar man. Verktygen var inte specificerade.ok, missade det på mobilen. Det förklarar några bud som verkade vågade i relation till bilden.
När det låg på under 4000 kändes det värt det. Men moms ska med i priset och som du länker, dom ligger mellan 2500-3000 nya i butik. Får man 1500:- per fälg ska man vara glad tror jag, så 9000-10000:- en bra dag. Nuvarande but på 7000:- känns högt. Om nu inte en firma ska ha det och montera på cyklar som ska säljas.Vore kul men för långt.
Som sagt, kommer att bli kul på K&S. Kkommer ut för 3500 snart?
Visa bilaga 720763
Visa bilaga 720764
Förutom verktygen, som alltid är kul, så hade det varit roligt om man kunde få ihop ramar, hjul & gafflar till hela cyklar. Blir så klart ett massa jobb och stor risk att man inte tjänar mycketNär det låg på under 4000 kändes det värt det. Men moms ska med i priset och som du länker, dom ligger mellan 2500-3000 nya i butik. Får man 1500:- per fälg ska man vara glad tror jag, så 9000-10000:- en bra dag. Nuvarande but på 7000:- känns högt. Om nu inte en firma ska ha det och montera på cyklar som ska säljas.
Om inte annat är detta ett guldläge för en person att kunna starta upp ett företag. Verktygen och diverse service delar skulle ge någon en väldigt bra start.Förutom verktygen, som alltid är kul, så hade det varit roligt om man kunde få ihop ramar, hjul & gafflar till hela cyklar. Blir så klart ett massa jobb och stor risk att man inte tjänar mycket
Det finns visst pdf:er till de flesta objekten.Svårt med däck utan att veta dimensioner.
Jag tror också konkursboet hade kunnat fått ut mer genom att sälja ut varorna en och en i butik under t.ex. en helg. Istället för att sälja hela partier, med t.ex. 20 likadana vevpartier till MTB för en spottstyver på auktion, t.ex. 10% av uppskattat marknadsvärde, hade man kunnat ha en löpande sänkning av priserna under en konkursutförsäljning. Först börjat med 10% rabatt på allt, därefter ökat rabatten med t.ex. 10 procentenheter varje eller varannan timme, tills de sista varorna säljs med 90-95% rabatt. När priserna hade börjat komma ned mot 50% rabatt jämfört med ordinarie pris hade nog många varit intresserade av att plocka ihop och köpa diverse komponenter innan någon annan hann före, men kanske inte hela partier.Jag håller med dig.
Tänker också såhär: Ska man gå i konkurs bör man kanske veta av det: Vore kanske najs att hinna sälja varorna till säg 50% rabatt istället för att klumpa ihop dom till tramspriser som mycket kommer gå för hos PS.
Folk är bra roliga. Går att köpa samma cykel hos diverse återförsäljare för 29k och då får man kvitto, garanti, hemleverans och hela köret...
Folk är bra roliga. Går att köpa samma cykel hos diverse återförsäljare för 29k och då får man kvitto, garanti, hemleverans och hela köret...
Cirka 45 000, jag kan kolla eftersom jag är reggad och läst villkoren. Mina knappa tiotusen kronor var långt ifrån.Kan man se vad de gick för?