Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allt utom elcykel är ontopic
OjdåNej, jag ladde en gång upp en annons för en barnsovsäck med håll för att montera på en cykelkärra (eller barnvagn). Den togs bort och jag fick en varning.
![]()
Säljes: Miyata MTB TI6000 Titanium vintage rare Smått Unik
Miyata Mountainbike TI 6000 titanium. I otroligt fint originalskick. Pris 1000 Euro alt 12500 sek. Fler bilder o infohappyride.se
Konstig annons. Cykeln är ju unik och knappt nån bild värld att se på.![]()
Miyata Mountainbike TI 6000 titanium. I otroligt fint originalskick. Pris 1000 Euro alt 12500 sek. Fler bilder o infohappyride.se
Har vi inte redan kommit fram till att detta är en aluminiumcykel, och att säljaren i bästa fall är helt okunnig, och i värsta fall försöker lura en eventuell köpare.![]()
Den ligger ute på Tradera också. Ingen av annonserna är tydliga med att det inte rör sig om en hoj i titan; det insinuerar snarare det motsatta.Om jag sålde en jättefin cykel skulle jag ha massor av bilder i annonsen. ?
Tycker inte att tonen är särskilt trevlig heller... Vilken lbs skulle våga sig på den marknadsföringen? "Jämför den här cykeln med din gamla ombyggda". ?
Jag tänker faktiskt den tål att lyftas med jämna mellanrum. Alltid varnar det någon.Har vi inte redan kommit fram till att detta är en aluminiumcykel, och att säljaren i bästa fall är helt okunnig, och i värsta fall försöker lura en eventuell köpare.
Lathet ? ??
Helt rätt tänkt. Jag håller med. Jag borde nog lagt fram det lite mer positivt.Jag tänker faktiskt den tål att lyftas med jämna mellanrum. Alltid varnar det någon.
Lite så...?Avd: positiv människosyn. ?
Lite väl mystiskt att klistermärket som säger APA 6000 Aluminum Pressurized Adhesive har skavt bort just exakt "A" och "Alum".Har vi inte redan kommit fram till att detta är en aluminiumcykel, och att säljaren i bästa fall är helt okunnig, och i värsta fall försöker lura en eventuell köpare.
Lite väl mystiskt att klistermärket som säger APA 6000 Aluminum Pressurized Adhesive har skavt bort just exakt "A" och "Alum".
Visa bilaga 720809
Ajdå vilken otur, då får vi aldrig reda på om det är AL eller titan då
Också väl mystiskt att man får upp en massa träffar på landsvägsracers då man söker efter "Miyata MTB TI6000 Titanium".
Visa bilaga 720811
ombyggda icke original cyklar med Miyata logga.
Aha. Jag förstod inte att det var ett bedrägeriförsök. Så lågt. ?.... Ingen av annonserna är tydliga med att det inte rör sig om en hoj i titan; det insinuerar snarare det motsatta.
...
En snabb bildsök visar ett helt klistermärke. Om någon nu tvivlat..Har vi inte redan kommit fram till att detta är en aluminiumcykel, och att säljaren i bästa fall är helt okunnig, och i värsta fall försöker lura en eventuell köpare.
Fin cykel. ?
När man läser annonstexten är det lätt att få intrycket av att ramen är gjord av titan fast det ju är en aluminiumram. Det vore bra att klargöra materialet så att ingen känner sig lurad efter ett eventuellt köp.
Vänliga hälsningar
Fredrik
?Tro vad du vill
Prissättningen har jag för egen del inga invändningar mot; jag förutsätter att det finns ganska precis noll intressenter givet just den, så det blir en ickefråga.Är ni inte ute och cyklar lite nu gällande Miyatan? ? Det ser ut som den har muffar i aluminium och det skulle isf vara titan i rören. ”Aluminium pressurized adhesive” skulle då kunna syfta på limningen.
Priset är väl dock fortfarande bortom rimlighetens gräns.
På Tradera verkar ju säljaren ha fått i huvudsak positiva omdömen iaf. Sen är frågan om man ska lita på andras omdömen eller sitt eget omdöme. ?Prissättningen har jag för egen del inga invändningar mot; jag förutsätter att det finns ganska precis noll intressenter givet just den, så det blir en ickefråga.
(Framtoningen lär väl knappast höja intresset, men det är ju ren spekulation från min sida.)
Är det som du säger är ju allt i sin ordning. Det finns ju dock uppgifter som talar i motsatt riktning. De mycket strategiskt placerade skrapen på etiketten är ju, om det är en alu-ram, minst sagt graverande.
Är ramen an titan hade åtminstone jag, som säljare, varit mer noggrann i min beskrivning och i mitt annonsupplägg.
det verkar väl vara en vanlig path runner från 1994 i färgen "polish titan"Är ni inte ute och cyklar lite nu gällande Miyatan? ? Det ser ut som den har muffar i aluminium och det skulle isf vara titan i rören. ”Aluminium pressurized adhesive” skulle då kunna syfta på limningen.
Priset är väl dock fortfarande bortom rimlighetens gräns.
Jag tänker nog att det där är ganska dåliga betyg, faktiskt. För att vara Tradera. Jag tänker främst på högra delen.På Tradera verkar ju säljaren ha fått i huvudsak positiva omdömen iaf. Sen är frågan om man ska lita på andras omdömen eller sitt eget omdöme. ?
Visa bilaga 720994
Inte helt omöjligt. Jag har inte använt Tradera så har dålig koll på vad folk i allmänhet ger för omdömen. Men i min värld är 4,9 (av 5) i medelbetyg ett ganska bra snitt.Jag tänker nog att det där är ganska dåliga betyg, faktiskt. För att vara Tradera. Jag tänker främst på högra delen.
Men det är ju en högst subjektiv bedömning. ?
Det här är som sagt subjektivt men i min värld:Inte helt omöjligt. Jag har inte använt Tradera så har dålig koll på vad folk i allmänhet ger för omdömen. Men i min värld är 4,9 (av 5) i medelbetyg ett ganska bra snitt.
Man säljer ju en dröm, ett löfte, en upplevelse.Hmm, man ska ju ta en bild också så att de ser vad jag säljer... sådärja.
Det är ju trädet som säljs. Bara felstavat, ska vara Bmc urs Tree.