Blockettråden 2

Blockettråden 2
Skärmbild 2024-08-20 151105.png

länk
En nolla för mycket, eller är det korgen som höjer värdet med 7000?

Blockettråden 2
att den där versionen av renegade är pre-2018, dvs 7 år gamla eller äldre, var visst inte något som säljaren ville upplysa om. och "i princip nya" till i princip nypris.

renegade.png

jag efterlyser ett slags "lex vardagsrum" för köp & sälj. kanske ett "lex kompispris", typ att om priset är högre än vad du skulle kunna ta av en kompis och se hen i ögonen, så är det för högt. i detta fall vore rätt kompispris 0-50 kr/däck.

jag får betydligt mer opepp på att hänga på happy av sådana här okamratliga priser, än när nån med en annan politisk uppfattning än mig skriver nåt puckat på forumet.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Om jag sålde en jättefin cykel skulle jag ha massor av bilder i annonsen. ?

Tycker inte att tonen är särskilt trevlig heller... Vilken lbs skulle våga sig på den marknadsföringen? "Jämför den här cykeln med din gamla ombyggda". ?
Den ligger ute på Tradera också. Ingen av annonserna är tydliga med att det inte rör sig om en hoj i titan; det insinuerar snarare det motsatta.

På Tradera har säljaren en väldans massa andra liknande annonser. Givet prissättningen och framtoningen är det rimligt tänka dig att garaget kommer vara fullt länge än...

Plus för Happy-rabatten dock: https://www.tradera.com/item/343698...mkt-fint-skick-fran-nedlagd-butik-dodsbo-fynd

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Skrev ett vänligt upplysande pm till säljaren också. ?

Fin cykel. ?
När man läser annonstexten är det lätt att få intrycket av att ramen är gjord av titan fast det ju är en aluminiumram. Det vore bra att klargöra materialet så att ingen känner sig lurad efter ett eventuellt köp.

Vänliga hälsningar
Fredrik

EDIT:

Jag fick det här utförliga svaret:
?

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Är ni inte ute och cyklar lite nu gällande Miyatan? ? Det ser ut som den har muffar i aluminium och det skulle isf vara titan i rören. ”Aluminium pressurized adhesive” skulle då kunna syfta på limningen.

Priset är väl dock fortfarande bortom rimlighetens gräns.

Blockettråden 2
Är ni inte ute och cyklar lite nu gällande Miyatan? ? Det ser ut som den har muffar i aluminium och det skulle isf vara titan i rören. ”Aluminium pressurized adhesive” skulle då kunna syfta på limningen.

Prissättningen har jag för egen del inga invändningar mot; jag förutsätter att det finns ganska precis noll intressenter givet just den, så det blir en ickefråga.

(Framtoningen lär väl knappast höja intresset, men det är ju ren spekulation från min sida.)

Är det som du säger är ju allt i sin ordning. Det finns ju dock uppgifter som talar i motsatt riktning. De mycket strategiskt placerade skrapen på etiketten är ju, om det är en alu-ram, minst sagt graverande.

Är ramen an titan hade åtminstone jag, som säljare, varit mer noggrann i min beskrivning och i mitt annonsupplägg.

Blockettråden 2
Prissättningen har jag för egen del inga invändningar mot; jag förutsätter att det finns ganska precis noll intressenter givet just den, så det blir en ickefråga.

(Framtoningen lär väl knappast höja intresset, men det är ju ren spekulation från min sida.)

Är det som du säger är ju allt i sin ordning. Det finns ju dock uppgifter som talar i motsatt riktning. De mycket strategiskt placerade skrapen på etiketten är ju, om det är en alu-ram, minst sagt graverande.

Är ramen an titan hade åtminstone jag, som säljare, varit mer noggrann i min beskrivning och i mitt annonsupplägg.
På Tradera verkar ju säljaren ha fått i huvudsak positiva omdömen iaf. Sen är frågan om man ska lita på andras omdömen eller sitt eget omdöme. ?

1724394192682.png

Blockettråden 2

det verkar väl vara en vanlig path runner från 1994 i färgen "polish titan"

katalogbild från miyatatråden: https://happyride.se/forum/threads/visa-din-miyata.3679382/page-197#post-4200337

polishtitan.png

den verkar inte vara speciellt ovanlig:
osv

Blockettråden 2
Jag tänker nog att det där är ganska dåliga betyg, faktiskt. För att vara Tradera. Jag tänker främst på högra delen.

Men det är ju en högst subjektiv bedömning. ?
Inte helt omöjligt. Jag har inte använt Tradera så har dålig koll på vad folk i allmänhet ger för omdömen. Men i min värld är 4,9 (av 5) i medelbetyg ett ganska bra snitt.

Blockettråden 2
Inte helt omöjligt. Jag har inte använt Tradera så har dålig koll på vad folk i allmänhet ger för omdömen. Men i min värld är 4,9 (av 5) i medelbetyg ett ganska bra snitt.
Det här är som sagt subjektivt men i min värld:
- allt under 4,9 (vissa går såklart aldrig att tillfredsställa) i Objektsbeskrivning är lågt och anledning att dra öronen åt sig
- allt under 5,0 i Kommunikation och/eller Leveranstid är defensivt en varningsklocka

Tradera har numera så fina system för fraktbokning, kommunikation och objektsbeskrivning (sedan ett tag tillbaka möjlighet att lägga in 10 bilder per annons till exempel) att det sammantaget inte ger någon positiv bild. Inte ett givet "nej nej" men jag hade som sagt dragit öronen åt mig en aning.

Blockettråden 2
Skärmbild 2024-08-27 110947.png

"Säljs pga av personlig skada"
Eller så köpte hen den billigare på en konkursauktion och vill tjäna några snabba tusenlappar.

Jag har inget emot konceptet att göra ett fynd och sälja med lite vinst utan det är beskrivningen som retar mig lite och att personen inte ens bemödar sig att ta egna foton på varan utan snott bilderna från auktionen.

url

Tillbaka
Topp