Vad heter era cyklar?

Vad heter era cyklar?
Min gayblåa kallas "Gräshoppan" ibland men oftast "fin-hojen", och den gråblå kallas "ful-hojen" nästan jämt.
Funderar på om de båda skall få namn. Den gråblå skall såklart ha ett tjejnamn för det har jag sett att flygplan får på film. Den gayblå är jag lite kluven till än så länge =/
Men det är kul att gränsla den!

Vad heter era cyklar?
Min Scott Tampico har fått namnet Scottie (e:t för att det är hon)
Nishiki Continentalen heter Monstret - passar folk på 1,90 och större, snabb men det är cykeln som har kontrollen över en och inte tvärt om... fartmonstret tar en tills de orenoverade cantileverbromsarna plötsigt inte inte vill ta...
Bilen döpte dottern till Gurkan (grön cittrakombi)
Båten har självklart namn den med, Saffran - äkta 70-tals varmgul färg som är så fin...

/Sailor

Vad heter era cyklar?
På sommaren kallar jag min mtb för "mtb:n", på vintern kallar jag den för "cykeln". Vet inte varför. Vår nya sköldpadda heter Molly, kanske ska döpa cykeln till Polly?:-)

Vad heter era cyklar?
Tjena!

Super8an - Det spräckta bojsänket (Markus F bör hedras för den senare delen i namnet)
Fujin - Bastarden
PDCn när den är e ihopbyggd kommer att kallas "The White Lady"
Balfan blir då självklart "The Iron Lady" :D
Min SS kallas Monarken då den kommer från märket med det kungliga namnet Crescent.. :P

Vad heter era cyklar?
Har du kvar din lilla fitta @bigmollo ?
Nej jag behöll bara den stora. ?
IMG_2145.jpeg

Vad heter era cyklar?
Min son döpte sin cykel först till 1025. Han tycker verkligen om nummer och siffror. Efter ett tag har han dock döpt den om. Det nya namnet tycker jag inte om och vägrar använda.

I mitt stall står bl.a.:
- Space Trucker,
- SCHT,
- Theseusskeppet.

Vad heter era cyklar?
  • Alfredo
  • Fausto
  • Gunborg
  • Kanonen
  • Lådis
  • Marianne
  • Moroti
  • Stig
  • Svarta Sara
  • Tilde
  • Åke
Min Spez-CX är ännu inte döpt. Svårt att döpa hojar med Aheadstam på något sätt. Inte lika starka personligheter.

Senast redigerad av en moderator:
Vad heter era cyklar?
  • Alfredo
  • Fausto
  • Gunborg
  • Kanonen
  • Lådis
  • Marianne
  • Moroti
  • Stig
  • Svarta Sara
  • Tilde
  • Åke
Min Spez-CX är ännu inte döpt. Svårt att döpa hojar med Aheadstam på något sätt. Inte lika starka personligheter.
Borde bli Duvan, går o vaggar med huvudet ...
Edit: Auto in-correct är $@7@# själv, rättade vaggat, och den ändrar tillbaks.

Senast ändrad:
Vad heter era cyklar?
Det är lite blandad kompott bland våra cyklar

Den ene är orange - Presidenten
Den andre har breda dubbdäck, är långsam och tar sig fram överallt - Traktorn
Den första jag köpte är väldigt grön...
Grabbens första var väldigt grå. Döpt till Dojjan efter en grå politiker på 80-talet
Och sist, men inte minst, Slampan.

Men vi har en odöpt sedan någon vecka tillbaka...

Tillbaka
Topp