Giant, förevigt borta från Svenska marknaden?

Morganil

Medlem
Hejsan Hejsan! Jag är säkert inte den enda som gillar Giant som märke här, men ack så har ju Jaguarverken gått i konkurs (inte för att de gjorde ett bra jobb med att marknadsföra eller göra Giant cyklar och utrustning lättillgängligt för den delen.)

Skapar bara denna tråd för att försöka ha ett ställe där vi alla som är intresserade kan hojta till när de hör något om Giant tänker etablera sig här antingen själva eller via någon annan som axlar Jaguarverkens tidigare roll som importör.

Men för att ha något att starta tråden med, vet någon vart man i dagsläget kan beställa Giant cyklar, kläder, delar och utrustning i dagsläget?

Tjena!
Jag bor i Enköping och jobbar i Västerås. Finns en LBS mitt i smeten i V-ås som jag har sett giant cyklar hos

Sen var jag inne på Sportringen i Enköping och såg ett par Giants, så de går att få tag i fortfarande men vet inte om det enbart är fjolårets modeller.
Sportringens hemsida lämnade lite att önska, inga Giants dök upp när man sökte.

Om du är nyfiken kanske du orkar ringa Cyklis och höra om det finns någon uppdatering om Giants framtid i Sverige :)

Bra frågor! Nej, Jaguarverken gjorde verkligen inget bra jobb med att marknadsföra Giant eller deras utrustning. Samt att utbudet, som vanligt i Sverige, skiljer sig från utbud i t.ex. USA och UK. (fälgbromsar), och jämfört med vad som ofta finns på tillverkarens hemsida, t.ex. Giant. Just nu på Giants USA-sida, advanced tcr, rim brakes, för 1800 dollar.
Tyskland verkar inte vara mycket bättre.
"Har inte inne, men kan beställa"... är ett svar jag ofta möts av butiker i Sverige. Man vill ju gärna prova i butik.

Bra frågor! Nej, Jaguarverken gjorde verkligen inget bra jobb med att marknadsföra Giant eller deras utrustning. Samt att utbudet, som vanligt i Sverige, skiljer sig från utbud i t.ex. USA och UK. (fälgbromsar), och jämfört med vad som ofta finns på tillverkarens hemsida, t.ex. Giant. Just nu på Giants USA-sida, advanced tcr, rim brakes, för 1800 dollar.
Tyskland verkar inte vara mycket bättre.
"Har inte inne, men kan beställa"... är ett svar jag ofta möts av butiker i Sverige. Man vill ju gärna prova i butik.
Jag kan ha förståelse för att en svensk cykelhandlare inte tar in en fälgbromsad cykelmodell i flera storlekar. De är nog i princip osäljbara i dagens läge.

Jag kan ha förståelse för att en svensk cykelhandlare inte tar in en fälgbromsad cykelmodell i flera storlekar. De är nog i princip osäljbara i dagens läge.
Bortser man från argumentet med fälg, så finns det ett annat till varför jag anser att jaguarverken inte marknadsförde giant bra. Det gick inte hitta deras produkter i butik i någon butik i göteborgs-regionen.
Endast vid beställning. Rätta mig gärna, om någon hittat deras produkter i butik i göteborgs-regionen.
Känns ändå som dom är ett ganska stort och populärt märke, i många länder, ffa USA. Men kan ha fel.

Verkar som att Jaguarverken har återuppstått med samma människor bakom det som tidigare? Förhoppningsvis så har de kanske lärt sig något från hela historian?

Edit: Kommer inte ha något med Giant/Liv att göra verkar det som, enbart egna märket Marvil.

Hejsan Hejsan! Jag är säkert inte den enda som gillar Giant som märke här, men ack så har ju Jaguarverken gått i konkurs (inte för att de gjorde ett bra jobb med att marknadsföra eller göra Giant cyklar och utrustning lättillgängligt för den delen.)

Skapar bara denna tråd för att försöka ha ett ställe där vi alla som är intresserade kan hojta till när de hör något om Giant tänker etablera sig här antingen själva eller via någon annan som axlar Jaguarverkens tidigare roll som importör.

Men för att ha något att starta tråden med, vet någon vart man i dagsläget kan beställa Giant cyklar, kläder, delar och utrustning i dagsläget?
Hej, sök på pulling turns dem har de allra flesta team tröjor både kort och lång ärmar hyfsade priser oxå.
Mike

Tillbaka
Topp