FSA-klinga 22T 64 BCD - var hittar jag en sån?

Jag behöver nya klingor till min MTB som är utrustad med FSA-vevparti. Stora klingan (WB273B-36T) verkar finnas på Bikeinn, men den lilla verkar stört omöjligt att hitta. Nån som har tips på vart jag borde vända mig? Nån lokal verkstad/handlare i Sverige som kan ha en? Har du själv en över som du vill sälja? Hojta i så fall!
Det jag letar efter är alltså en FSA-klinga som är märkt WC063-22T, se bilder! Nobelpris till den som löser detta!!

Bilagor

• IMG-4030.jpg
    IMG-4030.jpg
    810.4 KB · Besök: 62
  • IMG-4029.jpg
    IMG-4029.jpg
    447.3 KB · Besök: 99
  • IMG-4028.jpg
    IMG-4028.jpg
    468.7 KB · Besök: 53
  • IMG-4023.jpg
    IMG-4023.jpg
    726.6 KB · Besök: 49
Följer prissumman med?

mfl.
Verkar dock bara finnas som komplett tillsammans med stora drevet.
Nja, det blir ett tröstpris ;-) Dessa har jag redan kikat på. På den ena sajten är de slut i lager, och på den andra stämmer inte bilden med texten + att priset är extremt högt.

Borde man inte åka till Stockholm först?

Om man kan leva med 24t finns en här:

Jamen den kanske kan passa! Bra! På min befintliga klinga är bulthålen så att säga förskjutna i relation till själva klinga (svårt att förklara, men de ligger alltså inte i samma plan), frågan är om det är så på denna, det är svårt att se på bilden. Skulle behöva bild från sidan.

Obs att jag inte tar någon ansvar när det visar sig att det inte passar. Hos andra tillverkare är det relativt enkelt, men FSA verkar göra en ny "standard" för varje modell. Med det sagt tror jag att det borde passa.

Obs att jag inte tar någon ansvar när det visar sig att det inte passar. Hos andra tillverkare är det relativt enkelt, men FSA verkar göra en ny "standard" för varje modell. Med det sagt tror jag att det borde passa.
Hehe, jag kommer inte stämma dig. Håller med om att FSA verkar jäkla bökiga med detta. Kanske vore det bästa att byta hela vevpartiet till Shimano... blir ju lättare med reservdelar i framtiden om inte annat. Men det är ett projekt jag aldrig gjort, så jag drar mig lite för det.

Funkar inte andra symmetriska 64mm?

Hade ju varit smidigt om det var så, men tyvärr verkar FSA ha hittat på en egen design på lilla drevet, där bulthålen inte ligger i samma plan som själva klingan. Som Berk skriver, det är offset på bulthålen. Tyvärr.

okej, kollade precis efter stora drevet och men kom inte så långt som att beställa. Det jag trodde passa såg standard ut.

Jag har ett beggat FSA liggade som jag inte kommer att använda. Stora är dålig och det finns i Skåne så det hjälper nog inte.
Anledningen att jag inte kommer att använda det är att yttre klingan ligger på för bred cl för non-boost. Ville inte köpa ny klinga och sen behöva shimsa.

okej, kollade precis efter stora drevet och men kom inte så långt som att beställa. Det jag trodde passa såg standard ut.

Jag har ett beggat FSA liggade som jag inte kommer att använda. Stora är dålig och det finns i Skåne så det hjälper nog inte.
Anledningen att jag inte kommer att använda det är att yttre klingan ligger på för bred cl för non-boost. Ville inte köpa ny klinga och sen behöva shimsa.
Om du har du den lilla klingan så köper jag den gärna, om du kan skicka! Om den är i bra skick.

Om du har du den lilla klingan så köper jag den gärna, om du kan skicka! Om den är i bra skick.

Kanske svårt att avgöra - med tanke på hur dålig den stora är så är jag lite rädd att säga nåt. Jag antar att du är i GPG så komma o titta funkar ju inte

EDIT. Den stor har fått mycket stryk, övrigt slitage vet jag inte

Tillbaka
Topp