IVI
Aktiv medlem
Visa din singlespeed mtb
Håller med om att den är trist utrustad, större delen av delarna på den är skit. Givetvis vill man ha skivbromsar, men jag har inget liggandes. Att införskaffa vettigare cockpit och konvertera till skivbromsar blir en investering och det på en ram som inte är helt hundra.Hm det där är ju en strålande användbar gammal ram. Körde min med 700x35 mm och skärmar till jobb och annat. Så många kul byggen jag gjort på den.
Men alla komponenter på den där är ju rätt trista, även för en beater, så frågan är om den är värd det med tanke på sågningen.
Om du vill köra 26” och har lite gamla skivbromsar över kanske varför inte och sen köra tills sadelröret spricker. Går ju också att vända på bakhjulet och köra fixie på discfästet utan mer investeringar än en hundring för ett drev!
Säljaren är någon sorts cykelmek som kränger utrensade cyklar. Han verkade inte särskilt seriös. Han påstod att cykeln var servad, men kunde inte nämna vad som var gjort. Han förstod inte/ låtsades inte förstå alls varför sadelröret är ett problem. Jag kan ju göra återbesök och testa att pruta, men jag tror inte det kommer gå något bra.