Justerbar stam & stolpe - dags att uppfinna?

jonte987

Aktiv medlem
För använding på vanlig cykel på trainer setup.

Stolpe är väl uppenbart hur den kan se ut. Bara att sätta på stolpe i lämpligt format. Shimsa från 27.2 och uppåt?
1640158072361.png

1640158103346.png

Kan ju bli skaplig hävarm mot sadelröret så det krävs nog att ramen är anpassad för specialstolpen. Alternativt får man göra en fullösning som även sprider ut lasten över andra delar av ramen

Kan ju bli skaplig hävarm mot sadelröret så det krävs nog att ramen är anpassad för specialstolpen. Alternativt får man göra en fullösning som även sprider ut lasten över andra delar av ramen
Hm, ja. Det blir nog inga 20cm man ska certifiera den för. Frågan är hur mycket som kan funka med rimlig risk.
Tror inte det hade varit ett problem för mig men om vi ska bli miljonärer på kuppen vill vi inte ha en massa garantiärende för att tjockisar sitter sönder frugans s-works.

Klämma över TT kanske....

Hm, ja. Det blir nog inga 20cm man ska certifiera den för. Frågan är hur mycket som kan funka med rimlig risk.
Tror inte det hade varit ett problem för mig men om vi ska bli miljonärer på kuppen vill vi inte ha en massa garantiärende för att tjockisar sitter sönder frugans s-works.

Klämma över TT kanske....
Vilken klämkraft på TT klarar ovan nämda S-Works ram?

Dags att ta upp detta igen nu när Zwift snott upplägget.

Glöm stolpe på standardram. Det krävs nog en den dedikerad ram men skulle man inte kunna få till en prototyp för stam? Till 1 1/8''

1718805293840.png

Den långa är visst för tandem.

Jag har mailat caveworks och klagat på frakten och frågat om de säljer enbart stam.

Jag har också messat Marino och frågat om detta inte borde styras upp Peru style. @Valhalla_ @EST , detta är inget som intresserar er?

Jag är där i tanken men inte i handling ännu. Har kollat lite på material o så men redan där verkar relevant kompetens spela en roll. Oväntat.
Kan du punkta ihop grejorna kan nån licensare svetsa ihop det. Men visst är det bra med lite kunskaper om både materialet och påfrestningarna.

Kan du punkta ihop grejorna kan nån licensare svetsa ihop det. Men visst är det bra med lite kunskaper om både materialet och påfrestningarna.
Om jag hade bitarna kunde farsan svetsat så längre det är vanligt stål.

Roligast vore väl att cada nåt och testa kickstart.

Från början ville jag bygga en monarkliknande lösning men nu är jag inte på en lösning med två plattor. Justerbar bara i x

Om jag hade bitarna kunde farsan svetsat så längre det är vanligt stål.

Roligast vore väl att cada nåt och testa kickstart.

Från början ville jag bygga en monarkliknande lösning men nu är jag inte på en lösning med två plattor. Justerbar bara i x
Har svetsat en styrstam till en minicykel en gång (men det är ju inga krafter inblandade där). Stål är enkelt (men tungt).

Ska du ha plattor, funkar det inte med två plattor som man låser ihop med vanlig skruv? Då krävs en fräs iofs.

Tillbaka
Topp