Var är tråden-tråden

Var är tråden-tråden
Letar efter en generell tråd om datorer och datorfrågor, men lyckas inte hitta den. Nån som minns vad den heter?

Krävde lite mer sökarbeta, tyvärr är det "data" isf "dator" i rubriken:

Var är tråden-tråden
Saker förändras. Kärt barn har många namn. På 70-talet startades bl.a. civilingenjörslinjer inom området Datateknik. Några decennier senare jobbade alla med IT. De senaste åren har man (kanske främst myndigheter) hållit på med "digitalisering".

Bilagor

• tenor.gif
    tenor.gif
    190.2 KB · Besök: 33
Var är tråden-tråden
Nu är jag åter ute och famlar.
Jag ska montera stänkskärmar och det är trångt mellan kedjestagen. Någonstans har jag sett ett inlägg om hur någon väldigt kontrollerat klämmer ihop skärmen för att passa. Vill minnas att det var träbock och skruvstäd inblandat. Någon som minns bättre än mig?

Var är tråden-tråden
Nu är jag åter ute och famlar.
Jag ska montera stänkskärmar och det är trångt mellan kedjestagen. Någonstans har jag sett ett inlägg om hur någon väldigt kontrollerat klämmer ihop skärmen för att passa. Vill minnas att det var träbock och skruvstäd inblandat. Någon som minns bättre än mig?

?

Var är tråden-tråden
?
Tack! Inte exakt så jag mindes det, men antagligen är det inlägget jag tänker på! Får se om jag kan tillämpa en liknande metod på mina aningens för breda skärmar.

Var är tråden-tråden
Var vill ni ha knacka med mynt på kol?

Var är tråden-tråden
Var vill ni ha knacka med mynt på kol?

Jag vet inte om det kan fångas i en enda tråd. Kankse behövs en meta-tråd, som GoranS har gjort så fint för utlandscykling.

Tillbaka
Topp