LVG VM 22-29/9, 2024, Zürich

Bilder på SVT-kommentatorn när han pratar skidor i början av detta klippet. Låter ungefär som när han kommenterar cykel.

Sen vore det ju välgörande om de kunde få till ett eget U23-lopp. Att ha den i samma lopp som damelit blir bara pannkaka tycker jag. Sen fick ju nederländskorna i alla fall lite plåster på såren med guld för Pieterse i U23-klassen.

Tre nederländskor topp-9 i elitklassen är väl ok, men placeringarna 5, 8 och 9 kan de ju omöjligen vara nöjda med. Vore lite intressant att veta vad det sägs i Nederländerna om insatsen. @Berk?

Klart vem spelbolagen tror på imorgon.
IMG_7603.png

SVT alltså…….
Skaffa duo appen och ställ frågor sa de.
Sagt och gjort, laddade ner appen och ställde en fråga. Fick jag svar?
Icke!
Och ingen annan heller under tiden jag såg loppet.
Kul med Caroline Andersson. Där har vi nått för framtiden.
Alla tre svenskorna tog sig i mål i ett lopp som var tufft på flera sätt.
Det verkar väl mycket lovande inför framtida vm-lopp?
(Det var många DNF bland damerna, när jag läser listan mycket snabbt verkar det
vara fler som bröt än tog sig i mål.)

Gissar att det fanns de som kunde ha tagit sig i mål utan att bli varvade men som valde att kliva av. Skulle säga att i alla fall för Borgström var det inte hennes bästa insats i karriären.

Edit: Andersson gjorde dock en bra insats. Hade inte riktigt det som krävdes när den riktiga hårdkörningen började. Bra med tills dess dock. Vet inte om attacken var så taktisk men tror inte att det var den som fällde henne.

Senast ändrad:
Om man tittar på de tre med lägst odds ovan så är grundtipset att Remco bör ha gjort sig av med de två andra om han ska vinna, Pogi bör göra sig av med MvdP medan han kan klara Remco i en spurt för MvdP kan det sluta väl även om han har med sig både Remco och Pogi i en spurt.

Kan det bli att de andra kommer att spela hårt på Pogis favoritskap och låta Slovenien ta allt och att det därigenom kan öppnas för en överraskning. Både Remco och MvdP har ju vunnit VM så potentiellt skulle de kunna spela lite på det mot Pogi, ”ja, vill du bli världsmästare så får du ta den luckan”.

En del kan de väl skylla på avsaknaden av radio, men en del var ju bara obegripligt, i alla fall från ett lagperspektiv.

Nja tyckte inte det var så konstigt..
Vos och den 3.e NL va ju helt slut och hade inget kvar i benen, chansen att dom kunnat leverera i en spurt i det läget va 1%.
Vollering hade 10% chans köra ifrån dom andra uppför ... gick iofs inte heller:)

Riktigt huvudlöst kört av Vollering. Att hon körde hårt sista gången i den längre backen när Kopecky var en bit efter går ju försvara. Men precis allt hon gjorde efter det var ju dumt både för laget och för henne själv. De småbackar som var kvar var ju inte i närheten av hårda nog för hänga av henne. Hennes enda lilla chans att vinna själv hade ju ändå varit att låta Kopecky ta allt och bara suttit på hjul. När hon täppte luckan till Elisa L Borghino hade såg det ju renatav ut som hon körde för att Kopecky skulle vinna.

Bilder på SVT-kommentatorn när han pratar skidor i början av detta klippet. Låter ungefär som när han kommenterar cykel.

Ha ha! Precis vad jag tänkte när jag såg det där igår. 😂

Kommentering gör för mig att jag får svårt hänga med i loppet. Känns som lyssnar på nån kurs i introduktion till landsvägscykling, hållen av någon med halvkoll på ämnet. Så glömmer bort att det ett spännande VM-lopp.

Är det någon gång som kokain borde fås på recept i Sverige så är det till svenska cykelkommentatorer under VM. Då skulle de åtminstone babbla på.

Jag går lite till och från sändningen och tror ju hela tiden att det är något fel på ljudet.

Kan man streama med engelsk kommentatorer någonstans?
Borde väl gå att VPN:a och kolla Youtube-sändningen.

Då borde heroin skrivas ut till en av britterna som kommenterar en del av de mindre tävlingarna på Discovery+. Käften glappar oavbrutet men är väl i snitt ett av tiotusen ord som är något av intresse. Och tjatar samma sak åtminstone tio gånger. Troligtvis av rädsla för att det ska vara tyst i mer än 0,2 sekunder i rad.

Då borde heroin skrivas ut till en av britterna som kommenterar en del av de mindre tävlingarna på Discovery+. Käften glappar oavbrutet men är väl i snitt ett av tiotusen ord som är något av intresse. Och tjatar samma sak åtminstone tio gånger. Troligtvis av rädsla för att det ska vara tyst i mer än 0,2 sekunder i rad.
Carlton Kirby är det nog du menar. Jag brukade avsky honom men får ändå ge honom att han är en bra tjötskalle. Har börjat uppskatta honom, men det känns definitivt som att han redan går på något stimulerande.

Carlton Kirby är det nog du menar. Jag brukade avsky honom men får ändå ge honom att han är en bra tjötskalle. Har börjat uppskatta honom, men det känns definitivt som att han redan går på något stimulerande.
Möjligt. Min hjärna slår numera av direkt när jag hör honom. Slår hellre över till annan kommentator oavsett språk om det finns något alternativ. T.o.m. språk som jag inte kan ett ord av, som polska, är bättre.

Frågan är om det är smart att gå tidigt. Kommer han att ha någon hjälp annat än Tratnik under resten av loppet om han nu tänker sig att hålla undan för huvudfältet?

Modigt. Om nån kan är det väl han. Finns ju sämre hjälp man kan ha än att ha Tratnik med sig. Men nej tror inte det håller i den mening att de håller sig undan alla andra favoriter. Men vara med i den avgörande utbrytningen har det väl god chans att räcka till.

De kör på bra nu när de kom ikapp de före, och ingen direkt ordning i klungan. Det kan vara läge för andra favoriter agera snart nu.

Nä, Remco vill nog komma ikapp. Och har han fått göra det utan att själv behövt dra så har ju Pogi rimligen bränt mer.

Jo nu har de ju tagit tag i det. De har ju ändå ett par starka draglok så om de bestämmer sig borde de vara görbart

Jo det är säkert så. De kör på, om de lyckas få ner det till en 20s kanske de håller det en stund tills läge för Remco köra ikapp själv sedan. Kanske det hela byts till ett guldläge för Belgien. Eller så blir det MvdP som skördar frukten av deras jobb istället 🙂

Spännande läge i loppet. Men många möjliga scenarion

Tratnik kommer väl rimligen att få köra tills han inte pallar längre. Frågan är hur väl han kan hålla undan för ett antal belgare som samarbetar. Och vad händer om belgarna börjar närma sig? Lägger Pogi in en ny attack och försöker gå solo eller blir det återsamlat och "omstart" på loppet?

Tillbaka
Topp