me.I.am
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Den ser ju ut som en grotesk mutation. Den hade kunnat dyka upp i en tunnel i The Hills Have Eyes och skrämt vettet ur alla i biosalongen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej den är ny! Tyvärr bara nästan hel.Nästan ny förstås
"Cykeln tillverkard med en ensam gaffel"Nästan ny förstås
Ligger det inte en skylt på golvet bakom där det står "... Jörgen ..." och en till stulen Specialized?Visa bilaga 728343Något som fått sin Trek stulen? Tyresö.
Nu är jag måhända på lite småpurket humör just jag, måhända har vatten runnit under broar och allt det där. Men. Jag avstod faktiskt från ett köp så sent som nu i veckan bara för att det var "frakten delar vi på"-användaren som stod bakom annonsen. Ibland är jag långsint...Nej jag är inte olika. Hade hellre skänkt eller kört till metallåtervinning. Man går ju nästan minus om man ska sälja t.ex. en styrstam för 50 spänn och sen krävas att stå för halva frakten. WTF liksom? Helt idiotiskt.
Håller med att bygga lågbudgetcyklar är kul. Men jag tycker att man som köpare självklart ska betala exakt vad det kostar att få ett paket skickat till sig. Däremot finns det en del giriga säljare som tar extra betalt för att skicka, utöver själva fraktkostnaden, sånt gillar jag inte, och sånt utövar jag heller inte om jag säljer med paketfrakt!
Har gjort något liknande med samma användare, någon ordning får det faktiskt vara!Nu är jag måhända på lite småpurket humör just jag, måhända har vatten runnit under broar och allt det där. Men. Jag avstod faktiskt från ett köp så sent som nu i veckan bara för att det var "frakten delar vi på"-användaren som stod bakom annonsen. Ibland är jag långsint...
Beträffande frakt gör jag många, men inte alla, gånger så att jag avrundar nedåt när frakten lagts på. Jag säljer något för 250:-, frakten kostar 58:- och då känns det jämnt och fint att föreslå 300:- inklusive frakt.
Vilken frakttjänst brukar du använda? Jag ska skicka lite cykeldelar, bl.a. ett tredelat vevparti. Total vikt exkl. emballage är 2364 g. Jag såg att på Postnord så kostar det 132 kr att skicka ett paket på upp till 3 kg. Har du något bättre alternativ på lager?Nu är jag måhända på lite småpurket humör just jag, måhända har vatten runnit under broar och allt det där. Men. Jag avstod faktiskt från ett köp så sent som nu i veckan bara för att det var "frakten delar vi på"-användaren som stod bakom annonsen. Ibland är jag långsint...
Beträffande frakt gör jag många, men inte alla, gånger så att jag avrundar nedåt när frakten lagts på. Jag säljer något för 250:-, frakten kostar 58:- och då känns det jämnt och fint att föreslå 300:- inklusive frakt.
Nej, egentligen inte. Jag använder i första hand PostNord och i andra hand Schenker.Vilken frakttjänst brukar du använda? Jag ska skicka lite cykeldelar, bl.a. ett tredelat vevparti. Total vikt exkl. emballage är 2364 g. Jag såg att på Postnord så kostar det 132 kr att skicka ett paket på upp till 3 kg. Har du något bättre alternativ på lager?
I det här fallet ska jag inte sälja något, så jag gissar det blir komplicerat att använda Tradera. Jag kollade just Schenker, som var det andra alternativet jag funderade på. Prylarna får plats i en skokartong som väger 360 g och har mått enl. nedan. Det gör att jag klarar mig under 3 kg i totalvikt och priset på Schenker (116 kr) är något billigare än Postnord. Så det lutar nog åt Schenker. Tack för svar!Nej, egentligen inte. Jag använder i första hand PostNord och i andra hand Schenker.
Precis som någon skrev tidigare har Tradera ganska kraftigt rabatterade fraktpriser. Å andra sidan tar det betalat för sålda varor så skillnaden blir inte nödvändigtvis så stor. Beroende på pris och fraktkostnad såklart.
Håller med om de andra påståendena men i det här fallet tolkar jag det som ramen, eller ska däcken, bromsskivor och kassett och också vara kolfiber?”Kolfiber rakt igenom.” Styrstam och vevparti i aluminium.
Skriv då "ram i kolfiber" istället?Håller med om de andra påståendena men i det här fallet tolkar jag det som ramen, eller ska däcken, bromsskivor och kassett och också vara kolfiber?
Vad är en ännu värre modell, än en kopia...?S-works kopia
Chinarello?Vad är en ännu värre modell, än en kopia...?![]()
Jag gillar att det är mer text om reflexvästen man får på köpet än om cykeln. Märklig prioritering.Inte blocket, men jag tycker den kvalar in ändå:
![]()
Svart mountainbike - Alu Hyper 26 + Låskätting - 4395 kr - Mountainbikes - Hemfint.se
Köp Svart mountainbike - Alu Hyper 26 + Låskätting - 4395 kr! Detta paket innehåller: Svart mountainbike - Alu Hyper 26 Låskätting ... Mycket för pengarna & stort sortiment. Endast kvalitetsprodukter! - Hemfint.sewww.hemfint.se
Jag gillar framgaffeln starkt!!!
På den tiden då det fanns människor i TV-rutan som presenterade kommande filmer och program så var det en utav dem som sa att om de skulle visa en film som var riktigt dålig så fokuserade de mer på att prata om skådespelarna och regissören istället för om just den specifika filmen. Gissar att det är samma tänk här. Eller som det gamla ordspråket säger "Om du inte har något bra att säga...".Jag gillar att det är mer text om reflexvästen man får på köpet än om cykeln. Märklig prioritering.
Alla deras cyklar verkar säljas antingen med reflexväst eller ett cykellås som extra tillbehör.På den tiden då det fanns människor i TV-rutan som presenterade kommande filmer och program så var det en utav dem som sa att om de skulle visa en film som var riktigt dålig så fokuserade de mer på att prata om skådespelarna och regissören istället för om just den specifika filmen. Gissar att det är samma tänk här. Eller som det gamla ordspråket säger "Om du inte har något bra att säga...".
Ser på sajten att det inte bara är denna modell som sportar inverterad gaffel. Känns ju tryggt att folk kan köpa en färdigmonterad cykel, byggd av proffs.Inte blocket, men jag tycker den kvalar in ändå:
![]()
Svart mountainbike - Alu Hyper 26 + Låskätting - 4395 kr - Mountainbikes - Hemfint.se
Köp Svart mountainbike - Alu Hyper 26 + Låskätting - 4395 kr! Detta paket innehåller: Svart mountainbike - Alu Hyper 26 Låskätting ... Mycket för pengarna & stort sortiment. Endast kvalitetsprodukter! - Hemfint.sewww.hemfint.se
Jag gillar framgaffeln starkt!!!
ELI5 vad problemet med det är?
ramen är väl byggd för en 8cm kortare gaffel, så man höjer vevlagret väldigt mycket och flackar ut gaffelvinkeln.ELI5 vad problemet med det är?
Men säljaren skriver ju att den är billigare vid snabb affär. Om man skulle bjuda ett rimligt bud på 3000 kr så kanske man får den, eller........Lite för dyr kanske?
Nu är det kanske inte just den cykeln på bilden som du köper. Det är alltså fabriken som tagit fram cykelmodellen som monterat ihop den på det viset. Känns väldesignat och bra. Terrängmönstrade hjul och allt.Ser på sajten att det inte bara är denna modell som sportar inverterad gaffel. Känns ju tryggt att folk kan köpa en färdigmonterad cykel, byggd av proffs.
Det känns som att den där butiken inte har så bra koll på vad det är de säljer. Det är nog mer eller mindre ett lotteri vad man får när man beställer något.Nu är det kanske inte just den cykeln på bilden som du köper. Det är alltså fabriken som tagit fram cykelmodellen som monterat ihop den på det viset. Känns väldesignat och bra. Terrängmönstrade hjul och allt.
Detta är alltså den mest efterfrågade modellen tack vare sin höjd och stabilitet. Är det 29-tums-ramen som efterfrågas? Låter lite stor tycker jag.Det känns som att den där butiken inte har så bra koll på vad det är de säljer. Det är nog mer eller mindre ett lotteri vad man får när man beställer något.
Visa bilaga 729935
Bjud 7500 om du är tycker att det är rimligt.Denna platsar definitivt här i blocket-tråden. Men här är säljaren ett dödsbo som inte vet vad de säljer. Därför tycker jag inte att prissättningen är helt tokig. Och tittar man på bilderna så ser man att det finns en hel del intressant för den som är intresserad av 26"-prylar. T.ex. en Demo 8 ram eller komplett cykel.
Som paket, utan att säljaren vet skick eller funktion så borde priset nog åka ner lite, men inte allt för mycket. 7500-10000 tycker jag är rimligt. Vad säger ni?
![]()
Säljes: Hel cykel, ramar och div delar.
Säljer detta gärna som helt ”paket”. Från dödsbo, en hel cykel, flera ramar, hjul med mhappyride.se
Såg den där också. På jakt efter en mindre 27.5 eller 29e tummare till sonen och blir facinerad över hur mkt pengar folk vill/tror de kan få ut. Måste vara en massa cyklar som aldrig blir sålda....eller så inser de faktum tre månader senare och sänker...
Det är svårt att sälja även rimligt prissatta cyklar just nu. Men ja, det finns så många som tror att det är ok att sälja en cykel med några år på nacken till rek. pris minus 10-15%.Såg den där också. På jakt efter en mindre 27.5 eller 29e tummare till sonen och blir facinerad över hur mkt pengar folk vill/tror de kan få ut. Måste vara en massa cyklar som aldrig blir sålda....eller så inser de faktum tre månader senare och sänker...