Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var det något fel på den gamla? ;)En ny tråd för SSSM25 i Jädraås.
Fint av dig att du tar med Karlstatösen på riktig hockey på söndanFinns det plats att parkera en husbil på i närheten av efterfesten och finns det nån som kan köra hem husbilen, mig och @Manurhin2 till Gävle på söndagen?
Risken för för hög promillehalt finns nog….
Är det den höga promillehalten som får dig att dra slutsatsen att det handlar om att bevittna hockey?Fint av dig att du tar med Karlstatösen på riktig hockey på söndan![]()
Det skulle förklara en hel del konstiga inläggÄr det den höga promillehalten som får dig att dra slutsatsen att det handlar om att bevittna hockey?
Finns ju en riktigt stor poäng att arrangören kan editera 1a inläggetKan man verkligen starta en tråd åt någon/några som förhoppningsvis skall bjuda in en på cykelkalas? Var det jag hade jag nog velat starta min tråd själv. Men jag kanske bara är petig?
Jo, jag bara undrade.Finns ju en riktigt stor poäng att arrangören kan editera 1a inlägget
Är det så man vinner?!Är det inte så att den som startar tråden per automatik tagit på sig arrangörsskapet?
Det är ju en möjlighet - starta ett konkurrerande SSSM, posta en tråd om det väldigt sent före tävlingsstart samt se till att platsen är ute i mitten av ingenstans så att sannolikheten att det blir fler deltagare än du är mkt begränsad.Är det så man vinner?!
Är inte varje tråd en mapp-/filstruktur så att det går att göra chown?
Och någon moderator får gärna ändra "ägare" av tråden!
Ett komsystem som användes inom högskolevärlden för länge sedan?Jag har använt ett komsystem som faktiskt funkade så, varje inlägg var en egen fil., varje ämne en egen katalog. Funkade bra länge men aktuellt filsystem hade visst en begränsning i hur många filer som kunde skapas så en dag tog det stopp.
SklaffKOM funkade så?
Var SuperKom någon variant på SklaffKOM eller var Superkom ett helt annat spår?Varje gång någon tar upp att vi ska dela upp forumet så tänker jag på KOM.
Läs och skriv i tråden [Kalender] SSSM 2025 i Jädraås.
Denna tråd (SSSM 25 - Jädraås) kan väl någon moderator låsa?
Och Superkom användes inom Stockholms universitet m fl verksamheter?Superkom var väl jpalme och thorgny som byggde vidare på QZ-KOM? Fanns ju ett gäng KOM ett tag, nikom på Amiga t ex. Men det mest livskraftiga måste nog vara LysKOM i Linköping som jag tror fortfarande är aktivt.
Ett alldeles för töntigt namn.@fedde ett tips kan ju vara att döpa om tråden till
[OT] Högskoledatanörderi bl.a Superkom, Jpalme, QZ-KOM osv.
Var länge sedan man körde LysKOMI LysKOM hade den hetat "KOM Erfarenhetsutbyte", tror jag!