[OT] Komsystem-diskussioner

Fock nu blev det ännu längre bort 😂 . Får väl se ungarna är ju 1 år äldre nöst år och kanske har man hittat en ny kvinna som kan hjälpa till....eller 😅

Kan man verkligen starta en tråd åt någon/några som förhoppningsvis skall bjuda in en på cykelkalas? Var det jag hade jag nog velat starta min tråd själv. Men jag kanske bara är petig?

Är inte varje tråd en mapp-/filstruktur så att det går att göra chown?

Och någon moderator får gärna ändra "ägare" av tråden!

Är inte varje tråd en mapp-/filstruktur så att det går att göra chown?

Och någon moderator får gärna ändra "ägare" av tråden!

Jag har använt ett komsystem som faktiskt funkade så, varje inlägg var en egen fil., varje ämne en egen katalog. Funkade bra länge men aktuellt filsystem hade visst en begränsning i hur många filer som kunde skapas så en dag tog det stopp.

Jag har använt ett komsystem som faktiskt funkade så, varje inlägg var en egen fil., varje ämne en egen katalog. Funkade bra länge men aktuellt filsystem hade visst en begränsning i hur många filer som kunde skapas så en dag tog det stopp.
Ett komsystem som användes inom högskolevärlden för länge sedan?

Superkom var väl jpalme och thorgny som byggde vidare på QZ-KOM? Fanns ju ett gäng KOM ett tag, nikom på Amiga t ex. Men det mest livskraftiga måste nog vara LysKOM i Linköping som jag tror fortfarande är aktivt.

Läs och skriv i tråden [Kalender] SSSM 2025 i Jädraås.​

Denna tråd (SSSM 25 - Jädraås) kan väl någon moderator låsa?

Superkom var väl jpalme och thorgny som byggde vidare på QZ-KOM? Fanns ju ett gäng KOM ett tag, nikom på Amiga t ex. Men det mest livskraftiga måste nog vara LysKOM i Linköping som jag tror fortfarande är aktivt.
Och Superkom användes inom Stockholms universitet m fl verksamheter?

Tror skom fortfarande lever men det var väldigt många år sedan jag var inloggad.

Tror ändå att alla kommandon sitter i ryggmärgen.

Edit: Var tvungen att testa och något svarar fortfarande på ssh på skom.se men antingen så minns jag inte mitt användarnamn eller så är det lösenordet som jag inte kommer ihåg. Eller så är det inte igång längre.

Tillbaka
Topp