[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
FB_IMG_1726680722066.jpg

[OT] Roliga skyltar
Råkade cykla förbi den här idag. Verkar vara en mysig träningshall det där.

Kanske inte så rolig men skylten kändes ändå tillräckligt malplacerad för att jag skulle orka ta upp kameran..
Visa bilaga 730605
[Infoga ett antal monty pythonska replikskiften]

-Lyx! När jag växte upp var den kommunala idrottshallen en håla nergrävd i en soptipp med asbestskivor och giftiga schaktmassor. Hallen stängde två timmar innan den öppnade. Man fick betala tre månadslöner för att få komma in och istället för personliga tränare hade de avdankade fångvaktare från Auschwitz som slog besökarna med elkablar och piskor. Och gjorde man inte rätt blev man inskickad till dr Mängele, en man med dr Mengele som idol, för en särskild korrigerande behandling. Planen i hallen hade ett golv som var så ojämnt att man tvingades till 9b-klättring för att ta sig över planen och avbytarbänken var belägen nere i ett gruvhål. Men det var vår hall och vi var lyckliga då!

[OT] Roliga skyltar
[Infoga ett antal monty pythonska replikskiften]

-Lyx! När jag växte upp var den kommunala idrottshallen en håla nergrävd i en soptipp med asbestskivor och giftiga schaktmassor. Hallen stängde två timmar innan den öppnade. Man fick betala tre månadslöner för att få komma in och istället för personliga tränare hade de avdankade fångvaktare från Auschwitz som slog besökarna med elkablar och piskor. Och gjorde man inte rätt blev man inskickad till dr Mängele, en man med dr Mengele som idol, för en särskild korrigerande behandling. Planen i hallen hade ett golv som var så ojämnt att man tvingades till 9b-klättring för att ta sig över planen och avbytarbänken var belägen nere i ett gruvhål. Men det var vår hall och vi var lyckliga då!
Men, man fick lära sig att veta hut.

[OT] Roliga skyltar
Visa bilaga 731632

Rättshaverister är ändå lite roliga.

Dessutom rolig dålig engelsk översättning, som vanligt i Italien.

Och ingen riktigt rättshaverist. Italienska lagen säger att man måste acceptera kortbetalningar (minns dock inte om det finns en minimum belopp).

Nu undrar jag om att hantera kontanter verkligen är gratis i Italien. I Nederländerna är kostnader för kontanter för butiker högre en kortbetalningar. Men det kan också finnas andra anledningar att föredrar kontanter (kanske utan kostnader) ...

Tillbaka
Topp