EST
Aktiv medlem
Visa din singlespeed mtb
Ja jag byggde en egen minst dubbelt så stor
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag byggde en egen minst dubbelt så stor
Tjena!
Hur mycket väger det monstret till däck?
Underbart.
Jag kör helstel ss med 29 x 3,0" WTB Ranger på i35 fälg.om man önskar en plush ride bör man med 3,0-däck ner tydligt under 1 bar i däcktryck. såpass ändå breda som 40i är i det läget otillräckligt.
om man utan wobbel och störande självstyrning skall få till någon fjädrande effekt i ett 3,0-däck krävs alltså bredare fälg än på bilden.
tried and tested.
finns ett par bomboloni i gömmorna om någon önskar prova konceptet. men med mindre än 50i är lär det knappast vara värt att bry sig.
Jag kör helstel ss med 29 x 3,0" WTB Ranger på i35 fälg.
Med 7-8 psi funkar det bra (= 0,5 bar).
Jag är mer imponerad av 7psi gänget. Känns som jag skjutit av däcket från fälgen första svängenTjena!
Nej det funkar inte bra, det är bara som du tror. Kais kan inte ha fel när dom kommer till kombon fälgbredd, däck storlek och tryck..![]()
Personangrepp borttaget. Skärp er allihop men Kung? Stalle i synnerhet!om man önskar en plush ride bör man med 3,0-däck ner tydligt under 1 bar i däcktryck. såpass ändå breda som 40i är i det läget otillräckligt.
om man utan wobbel och störande självstyrning skall få till någon fjädrande effekt i ett 3,0-däck krävs alltså bredare fälg än på bilden.
tried and tested.
finns ett par bomboloni i gömmorna om någon önskar prova konceptet. men med mindre än 50i är lär det knappast vara värt att bry sig.
Interessant kabel dragning.passar till de böjda rören.Hittade en bild på min plunta :)
29X3" på 50fälg in eller utvändigt minns jag inte sun rihno 50 är det iallafall.
Visa bilaga 732245
Inte SS (än), men på min helstela har jag kört 0,4 bar bak och 0,3 bar fram i 29x3,25" på i40-fälg (Duro Crux icke-tubeless-versionen, med korv fram och bak). Inga problem och grymt grepp.om man önskar en plush ride bör man med 3,0-däck ner tydligt under 1 bar i däcktryck. såpass ändå breda som 40i är i det läget otillräckligt.
tried and tested.
är du nöjd med det inlägget..?Personangrepp borttaget. Skärp er allihopmen Kung? Stalle i synnerhet!
Föredömligt trevlig ton där.Personangrepp borttaget. Skärp er allihop men Kung? Stalle i synnerhet!
är du nöjd med det inlägget..?
Föredömligt trevlig ton där.![]()
Klassiskt. Fick man ju alltid höra om killen som var tyken och elak på högstadiet: ”Han e schysst när man e själv med han.”Det är att kungen är riktigt trevlig och snäll IRL, annars hade jag redan slutit med att svara på hans frågor. På varje svar på forumet som inte "passar i sin gränd", som man säger på Nederländska, får man en otrevlig replik.
Tack! Trevligt att du gillar den!Föredömligt trevlig ton där.![]()
So he sent his doting mother up the stairs with the stepladdersTack! Trevligt att du gillar den!
Stalle
Japp.ironi är svårt. sannolikt här alltför svårt att ens till hälften tugga i sig![]()
Ja men med reach på 445mm så är den som min medium ns eccentric. Förstår inte grejen riktigt med super långa hojar blir så mycket mindre "lekfulla" en S idag har lika lång reach som min stumpjumper L 2016/2017 och den va lekfull om än lite nervös nerför berg ,mer stress på stora ryggmusklerna och längryggen vid "aktiv" cykling men det är mitt tycke det![]()
Ja helt galet men klart det startar ju upp ett samtal . Men visst vill man ligga planka när man cyklar och få använda hela kroppen för att lyfta framhjulet så är det helt okej för mig
Ja, jag tycker att Verdone har otroligt mycket intressanta grejer för sig. Speciellt brantare HA, lång toptube och byggd för 0mm stam med mycket backsweep för att hålla tillbaka cockpiten lite.Går ju inte riktigt att jämföra. Hela geometrin I framänden är okonventionell. Lång reach, Brant HTA, zero offset stam, styre med mycket sweep. Upplevs nog inte alls så lång som man kan tro.
Hade varit riktigt intressant att testa!
Riktigt snygg
Gör’t! Ss är riktigt kulRiktigt snygg
Sitter och planerar att bygga om min Stooge Dirt Tracker till single speed med.
Fasen vad grym! Mycket nyfiken på hur den känns.
Mest stigcykling här i Stockholmsområdet, inget mer specifikt än så. Anledningen till lyriken är mest för det var det jag hade liggandes hemma och den är lätt att sänka och servaOj, med Lyrik. Vad är tänkta användningsområdet för den?
Tycker den känns bra, mest förvånad att man ändå hänger på sina vänner som kör heldämpat och växlarFasen vad grym! Mycket nyfiken på hur den känns.