Froste
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Bra pendling, fler elsparkister än cyklister. Alla skötte sig bra. Utom gänget med kvinnor som inte ville släppa fram cyklister.
Kvinnor alltså. Vilket folk.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra pendling, fler elsparkister än cyklister. Alla skötte sig bra. Utom gänget med kvinnor som inte ville släppa fram cyklister.
Samma, kan ibland svänga lite på styret så att ljuskällan rör sig för att hjälpa folk att uppfatta att cykel är på ingång.plinga verkar störigt. ett hej uppfattas vänligare. tyvärr hör en del äldre och många öronpluggade yngre varken det ena eller det andra.
så här års har man gärna lampa, och den framförvarande uppfattar snart sin egen skugga...
Mörkt med dubbdäck i mitten på oktober. Vart bor du i landet?Satte på dubb igår på vintercykeln och körde imorse trots att det inte behövdes, gick marginellt långsammare och kändes kul, tror dock jag inte kommer tycka det om några månader :/
Stockholm, så helt onödigt egentligen även om det var -1 imorse, imorgon blir det sommarpendlarn igen!Mörkt med dubbdäck i mitten på oktober. Vart bor du i landet?
Jamen det var väl på tiden. Hade själv hård sida mot men det gick hyfsat ändå.Cabbade ner till väst och armvärmare. Rena vårvädret
Jag skyller alltid på motvinden. Ibland är det ännu värre motvind åt andra hållet.Tog i men tog lång tid. Kroppen kanske behöver vila...
Eller så var det motvinden...?
Det är fantastiskt när stressade elcyklister kör om höger på gångbanan, ett beteende som börjat bli allt vanligare. (Självklart försöker jag dock kränka dem senare som "hämnd" men det är en annan sak...)Klev upp imorse, satte igång kaffebryggaren, skulle börja ta på mig pendlarkläderna jag tagit fram igår kväll. Kollade termometern. 9 grader! Dags att rota fram svalare kläder. SMHI varnade för kuling. Den hade jag i ansiktet på väg till kontoret kändes det som.
Precis vid infarten till cykelbanan parallell med Riddarholmskanalen hade något ljushuvud parkerat två elsparkcyklar. Visserligen lutat mot räcket, men i en halvskymd kurva på en av de absolut smalaste bitarna. I övrigt händelsefattig pendling, förutom några elcyklister som ser chockade ut när deras slagskepp till cykel drar iväg i betydligt högre fart än de trodde möjligt.
Inte tillräckligt fort när jag har provat, men det var några år sedan så det kan utvecklats och blivit bättre, jag brukar se dem som männsklig kanonkulor... Det gäller att hålla sig på bra avstånd.Händer lite då och då, att en snubbe på en elektrisk enhjuling kommer i minst 35 knyck på cykelbanan och kör slalom bland alla cyklister utan att sakta ner det minsta. Hur fort får man stopp på en sån i den farten och något skulle hända.
Det var faktiskt mycket värre motvind på vägen hem.Jag skyller alltid på motvinden. Ibland är det ännu värre motvind åt andra hållet.
Brukar möta en yngre man på en trimmad elsparkcykel. Ser iaf ut att hålla hastigheter uppe mot 50km/h. Hjälm eller annan skyddsutrustning? Neeeeeeej.Inte tillräckligt fort när jag har provat, men det var några år sedan så det kan utvecklats och blivit bättre, jag brukar se dem som männsklig kanonkulor... Det gäller att hålla sig på bra avstånd.
bosätter man sig nära en kust och cykelpendlar i riktning inåt landet kan man räkna med ökad risk för motvind både morgon och kväll.Det var faktiskt mycket värre motvind på vägen hem.
Fan ocksåbosätter man sig nära en kust och cykelpendlar i riktning inåt landet kan man räkna med ökad risk för motvind både morgon och kväll.
Se det som att du får mer träning, gratis, än oss andra ;) dvs lite mer hardcoreFan också
Straffet för att bo i skärgårdskommun. Får ta det helt enkelt.bosätter man sig nära en kust och cykelpendlar i riktning inåt landet kan man räkna med ökad risk för motvind både morgon och kväll.
Ja, precis. Du kanske kan tejpa fast den på ramen?Men det här med att ha pump med sig har jag aldrig förstått, den sticker ju upp jättemycket och tar bara plats
Låter bökigt. Föreslår istället att köpa flera pumpar och placera dessa på lämpliga ställen utmed pendlingsvägen.Ja, precis. Du kanske kan tejpa fast den på ramen?