Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Låter bökigt. Föreslår istället att köpa flera pumpar och placera dessa på lämpliga ställen utmed pendlingsvägen.
Inte så dum idé, vad jag förstår så är stöldstatistiken för pumpar väldigt låg. Tips på pumpar som tål diverse väder mottages tacksamt, även tips på lämpliga buskage söder om Stockholm

Kortbrallor var perfekt idag. Mörkt när jag drog hemifrån strax innan 7, men ändå en hel del ninjor. Byiga sidvindar när jag kom upp vid Danvikstull. Duggregnet kom när jag nästan var framme vid jobbet.

Första dagen det var mörkt på riktigt på morgonen. Gick dessutom ganska snabbt utan mycket ansträngning så det var lite obehagligt nästan. Hoppade fram ett rådjur framför cykeln där det var som mörkast, men då cyklade jag iaf långsamt. Fattar inte hur man vågar cykla utan lampa alls nu. Måste ju vara obehagligt?

Man är borta en vecka och plötsligt ser det ut så här. Höst kan vara snyggt.
1729496646389.png

Inte alls så jobbigt som jag förväntat mig , antingen blåser det inte så mycket eller så har jag blivit lite bättre tränad för nog såg jag många andra som kämpade i motvinden😜

Vidrigt hem idag. Ekerö var rätt så blåsigt kan man väl säga. En galen Lance Armstrong drog om mig. Sjukt snabb snubbe. Jag var iaf snabbare än en elmoppe i motvinden.
Bonusen med sydvästliga vindar är att det blir kasst både för er västerut och oss som trampar
söderut och grymt gjort att kränka elmoppe i motvind 👏😜

Varmt och blåsigt idag.

Blev även en paus vid det missköta bygget i Ursvik för att felanmäla att byggstängslet återigen ligger omkullvält över GC-stråket.
bild.png
(Nionde eller kanske till och med tionde gången som jag felanmält samma sak på samma plats. Får se om det blir en lite mer stabil åtgärd denna gång)

//jesper

Ingen pendling men fick en kvällstur pga anledning till och från Bromma. Bra kastvindar över Essingeleden och Alviksbron. Fick en elitpendlare i rygg på carbånghoj som jag inte lyckades hänga av.

Hemvägen igår var obehagligt. En kastvind var särskilt dramatisk och kändes som jag skulle blåsa in i en bilspärr då det kom precis innan jag skulle passera den. Saktade ner efter det, men hade nog inte så mycket val för sen var det motvind

Den här morgonen var odramatiskt. En hare som funderade på om den skulle springa ut framför cykeln men den kom på bättre tankar när jag bad den låta bli det. Stockholm kommun har varit effektiva på att ta bort löven, de var magiskt borta nu. Jag är faktiskt lite imponerad. Ingen aning om vad det var för vind så antagligen medvind då.

Gårdagskvällen innebar bonuspendling, eftersom jag cyklar med dottern till karateträningen på Söder. Blir ändå 2x3 km extra. Har med sonen också, vilket gör att det får bli extra zenpendling för han är dels lite disträ och gillar att prata, samt att han gillar att cykla upp- och nedför trottoarkanter för att träna stigcyklingsskills. När jag påpekar att det kanske är fel plats att träna sånt väljer han att inte lyssna.
På vägen hem från karaten var det sjukt byig sid- och motvind, barnen höll nästan på att fladdra ut i Götgatan. (det kändes som det iallafall enligt dem)

Strulmorgon (gubb-grinig och näsblod...) men kom upp i sadeln tillslut. Då halkade pannlampan av hjälmen och ned över ögonen så jag inte såg nåt.
Men sen kändes det bättre. Ska tejpa på något kardborre så lampan sitter bättre och inte halkar på hjälmen lika lätt.

Blev en lugn och ostressad cykeltur tillslut.

Fridens 😀

Senast ändrad:
isträ och gillar att prata, samt att han gillar att cykla upp- och nedför trottoarkanter för att träna stigcyklingsskills. När jag påpekar att det kanske är fel plats att träna sånt väljer han att inte lyssna.
...och pappan säger till litet försiktigt. För pappan tycker egentligen att det är KUL att barnen har cykelintresse? Eller

(Näj, jag känner INTE igen mig alls här. Ni måste tagit fel på person) 😉

...och pappan säger till litet försiktigt. För pappan tycker egentligen att det är KUL att barnen har cykelintresse? Eller

(Näj, jag känner INTE igen mig alls här. Ni måste tagit fel på person) 😉
Lite så. Även om jag ibland tycker att det går frustrerande långsamt (primärt efter karaten när jag vill hem och se till att börja med maten).
Nåväl, idag blir det ingen pendling på gator, utan idag ska han få träna skills i Sicklaskiftet istället.

Medvind å mörkers mörker imorse , motflås på hemvägen men fick god draghjälp av två ”otrimmade” (enligt ägarna) elhojar , nån scott mtb och nån rawbikemodell där tjejen som körde hängde som stålmannen bakom styret , varje sväng såg lite för spännande ut ,nåja de körde rätt väg ända till örbyleden innan de tog ”fel” väg😜….

Bilagor

• IMG_1134.jpeg
    IMG_1134.jpeg
    812.4 KB · Besök: 32
Mörkt , sida med och några och stealthare , det
kan sammanfatta morgonens tramp.
Förutom ”skuggcyklsterna” så var den bra!

Betydligt färre ninjacyklister idag, vilket är skönt. Sned motvind med kastbyar från sidan gjorde till en spännande cykling. Höll nästan på att blåsa ner i vattnet vid Munkbron. (Viss överdrift, men annars blir inte berättelsen lika bra.)
Märkligt dock att jag hade motvind när @simson hade medvind när vi både kommer söderifrån. Nu skippade jag dock Götgatan till förmån för Stadsgårn, så det kanske förklarar en del.

Väldigt fina mornar både igår och idag. Trampat iväg i mörkret och kommit fram till kontoret i nån typ av soluppgång. Rätt många utan lyse & relfex både igår och idag. Cyklister kan jag till viss mån förstå att man inte har en lampa. Men att som fotgängare inte ha en endaste reflex...
Men jisses vad mycket folk på cykel jag mötte idag. Känns som halva stockholm skulle på konferans norr om stan.

Betydligt färre ninjacyklister idag, vilket är skönt. Sned motvind med kastbyar från sidan gjorde till en spännande cykling. Höll nästan på att blåsa ner i vattnet vid Munkbron. (Viss överdrift, men annars blir inte berättelsen lika bra.)
Märkligt dock att jag hade motvind när @simson hade medvind när vi både kommer söderifrån. Nu skippade jag dock Götgatan till förmån för Stadsgårn, så det kanske förklarar en del.
Stadsgården går väl typ öst/väst och Götgatan typ nord//syd , det är inte samma väderstreck Johan 😜

Imorse var det blåsigt. Vissa sträckor sjukt snabba. Andra inte. Många Lance Armstrong ute på Ekerö. Händelselöst och trevligt. Men tar emot nu. Seg. Får väl tömma fruktkorgen i fikarummet innan jag drar mig hemåt. Blir inga Strava medaljer på hemvägen. Hoppas på att kunna lägga mig bakom nån elcyklist eller elmoppe.

Tillbaka
Topp