Don Riccardo
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Mörkt, blåsigt och varmt. Hade funkat fint med kortbrallor idag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte så dum idé, vad jag förstår så är stöldstatistiken för pumpar väldigt låg. Tips på pumpar som tål diverse väder mottages tacksamt, även tips på lämpliga buskage söder om StockholmLåter bökigt. Föreslår istället att köpa flera pumpar och placera dessa på lämpliga ställen utmed pendlingsvägen.
+1 på den !Mörkt, blåsigt och varmt. Hade funkat fint med kortbrallor idag.
Och det funkar alltid med kortbrallorMörkt, blåsigt och varmt. Hade funkat fint med kortbrallor idag.
Bonusen med sydvästliga vindar är att det blir kasst både för er västerut och oss som tramparVidrigt hem idag. Ekerö var rätt så blåsigt kan man väl säga. En galen Lance Armstrong drog om mig. Sjukt snabb snubbe. Jag var iaf snabbare än en elmoppe i motvinden.

...och pappan säger till litet försiktigt. För pappan tycker egentligen att det är KUL att barnen har cykelintresse? Elleristrä och gillar att prata, samt att han gillar att cykla upp- och nedför trottoarkanter för att träna stigcyklingsskills. När jag påpekar att det kanske är fel plats att träna sånt väljer han att inte lyssna.
Lite så. Även om jag ibland tycker att det går frustrerande långsamt (primärt efter karaten när jag vill hem och se till att börja med maten)....och pappan säger till litet försiktigt. För pappan tycker egentligen att det är KUL att barnen har cykelintresse? Eller
(Näj, jag känner INTE igen mig alls här. Ni måste tagit fel på person)![]()
Vilket drop!Har köpt ett nytt vrak, en motobecane. Har än så länge bytt bromsklossar, bakdäck och sadel. Den känns rätt snabb, så nu känns det kul att cykla till jobbet igen. Och kan ta en läskig lasthiss upp till jobbet och ställa den i vårt magasin, skönt!Visa bilaga 733806
inte lyckats rubba styrstammen än, den verkar sitta fast. det funkar som det är nu men skulle vilja höja någon centimeterVilket drop!
Stadsgården går väl typ öst/väst och Götgatan typ nord//syd , det är inte samma väderstreck JohanBetydligt färre ninjacyklister idag, vilket är skönt. Sned motvind med kastbyar från sidan gjorde till en spännande cykling. Höll nästan på att blåsa ner i vattnet vid Munkbron. (Viss överdrift, men annars blir inte berättelsen lika bra.)
Märkligt dock att jag hade motvind när @simson hade medvind när vi både kommer söderifrån. Nu skippade jag dock Götgatan till förmån för Stadsgårn, så det kanske förklarar en del.
Så sant, men jag kommer söderifrån, därav min förvirring. I normala fall cyklar jag Götgatan, ville bara testa en ny väg idag. Och jag tar mig ju från söderförort norröver.Stadsgården går väl typ öst/väst och Götgatan typ nord//syd , det är inte samma väderstreck Johan![]()
Lite fjösig omväg. Prova Flaten- Hellas- Hästhagen nästa gång om du hinner. Den är mysig!Så sant, men jag kommer söderifrån, därav min förvirring. I normala fall cyklar jag Götgatan, ville bara testa en ny väg idag. Och jag tar mig ju från söderförort norröver.
Visa bilaga 733871
Ska testa den någon gång. Kanske.Lite fjösig omväg. Prova Flaten- Hellas- Hästhagen nästa gång om du hinner. Den är mysig!