Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
För att inte tala om den fasta sadelstolpen. Spännande lösning, flexet i ”stolpen” bestäms alltså av ramrörens egenskaper. Kan bli lite krångligt att hitta rätt sittställning, då det inte går att justera höjden. Jag gissar att cykeln byggs i många olika storlekar.

Fula Hojar!!
För att inte tala om den fasta sadelstolpen. Spännande lösning, flexet i ”stolpen” bestäms alltså av ramrörens egenskaper. Kan bli lite krångligt att hitta rätt sittställning, då det inte går att justera höjden. Jag gissar att cykeln byggs i många olika storlekar.

Det finns ju redan. Apropos fula hojar:

P1014297.JPG

Fula Hojar!!
Jag också. Jag gillar den, men inte för att jag tycker att den är snygg:) Den är extrem, nytänkande och verkar väldigt kompetent typ. Man hade blivit lite knäckt om man skulle köra ett race på en velodrom och motståndaren ställde upp med den cykeln.
Ibland blir det så bra när man konstruerar och bygger för fart. Som här. Är särskilt förtjust i sadelstagen faktiskt. Gaffeln är inte lika lyckad, skulle velat ha ”rören” betydligt smalare.

Fula Hojar!!
Fula Hojar!!
ovanlig modell med drivsidan till vänster?
USA och Felt gjorde det redan till Tokyo-OS.

Fula Hojar!!
Fula Hojar!!
Visste inte i vilken tråd jag skulle slänga in denna så fick bli här, lite oförtjänt...

De där hjulen måste väl väga hälften av vad vanliga hjul väger? I så fall då ska vi se dem i bruk på nästa årets Tour de France, det blir sensation!

Tillbaka
Topp