Beställde Öhlins RXF36 coil, fick luft. Dagens ilandsproblem?
Är detta årets ilandsproblem? Det är i vart fall dagens ilandsproblem ...
Jag har under en tid marinerat tanken att skaffa fjädergaffel igen. Har goda minnen från gamla Z1:an en gång i tiden.
Tänkte först köpa en beggad eller ny (på rea) RS-gaffel och Smashpotta den.
Men så fick jag en slant över som gjorde att jag hade råd med den sista RXF 36 M2 coil som jag sett, såld av spanska Depor..
Gjorde slag i saken och idag fick jag den. Då var det dessvärre luftversionen trots allt. Felmärkt i deras webshop.
Så nu sitter jag med en förvisso fin Öhlinare men inte den fjäderversion jag vill ha. Och ingen verkar finnas att köpa vad jag hittat.
Dessa RXF36 M2 air är just air only, går enligt Öhlins inte att kitta om med deras coilkit.
Kanske kan man Smashpotta den, det har jag inte kollat upp.
Men då sitter man med ett 21500:-'s hemmabygge. Nån måtta får det väl vara.
Ska jag släppa tanken på fjäder eller ska jag skicka tillbaks och köra på originalplanen att köpa RS och Smashpotta.
Jag kan fan inte tänka klart i detta.
Därav fundering på om det år dagens ilandsproblem.
Hur skulle du gjort?
Jag har under en tid marinerat tanken att skaffa fjädergaffel igen. Har goda minnen från gamla Z1:an en gång i tiden.
Tänkte först köpa en beggad eller ny (på rea) RS-gaffel och Smashpotta den.
Men så fick jag en slant över som gjorde att jag hade råd med den sista RXF 36 M2 coil som jag sett, såld av spanska Depor..
Gjorde slag i saken och idag fick jag den. Då var det dessvärre luftversionen trots allt. Felmärkt i deras webshop.
Så nu sitter jag med en förvisso fin Öhlinare men inte den fjäderversion jag vill ha. Och ingen verkar finnas att köpa vad jag hittat.
Dessa RXF36 M2 air är just air only, går enligt Öhlins inte att kitta om med deras coilkit.
Kanske kan man Smashpotta den, det har jag inte kollat upp.
Men då sitter man med ett 21500:-'s hemmabygge. Nån måtta får det väl vara.
Ska jag släppa tanken på fjäder eller ska jag skicka tillbaks och köra på originalplanen att köpa RS och Smashpotta.
Jag kan fan inte tänka klart i detta.
Därav fundering på om det år dagens ilandsproblem.
Hur skulle du gjort?