Zwift kvitto till Benify (friskvård)

Skulle precis sätta mig och köpa presentkort för återstoden av friskvårdsbidraget, och får då felmeddelande när jag ska köpa 3-månaders-kort, "out of cards"... Verkar som att de tagit bort 3-månaders alternativet för att få folk att köpa 1-års medlemskap istället.

Jag mailade Benify och fick följande svar:
Ja, appen är granskad och godkänd av Skatteverket och det kan du få ersättning för. Som kvitto gäller bekräftelsen du får från Appstore / Google Play. Det ska framgå namn på appen, beloppet samt att det är betalad (om du har en faktura behöver du komplettera med ett kontoutdrag)

Som moms fyller du i 0%, totalsumman i SEK (om du betalad i en annan valuta dubbelkolla ditt bankkonto hur mycket som dragits). För org nummer kan du även fylla i en 0 för att komma vidare med ansökan

Uppdatering i ärendet: Zwift mejlade igår (söndag!) och bifogade ett kvitto med precis det jag ville ha. Tydligen ångrade de sig.
Jag köpte ett presentkort utställt till mig själv och betalade med kort. Skickade in presentkortet och en skärmdump från Internetbanken via vanlig post till benify. Allt gick bra bortsett från att de ville ha bevis på hur lång tid presentkoret gäller. Det stod på men de missade det, så allt löste sig till slut.

Nu verkar presentkorten vara borta igen. Jag hade nog sidan inladdat sen gammalt men fick inte transaktionen att gå igenom. Laddade om sidan och då finns inte valet längre, bara månadsabonnemang, samma för nån annan?

Jag slog ihop flera månader. Räknade ihop totalbeloppet baserat på kontoutdraget så det blev korrekt växelkurs.

Perfekt. jag kör via paypal och sen dras det på mitt amex så jag ser exakt vad jag betalade i SEK.

Drar en samling och sänder över i morgon. kan ju inte få något värre än ett "nej, nu får du göra om här...." i värsta fall.

Jag hade tänkt köpa ett presentkort eller två då jag inte utnyttjat friskvårdsbidraget i år öht. Men så blir det ju inte..

Hej, Hög tid att få bränna lite pengar på friskvårdsbidraget, finns det något sätt man kan köpa ett halvår eller år zwift på en gång nu för tiden?

Bumpar denna tråden för att se ifall det fortfarande är så att benify godkänner presentkortsregistreringar? Finns ju möjlighet att köpa presentkort hos zwift med olika belopp, bl.a. med 100€ vilket ger 5 månader.

Bumpar denna tråden för att se ifall det fortfarande är så att benify godkänner presentkortsregistreringar? Finns ju möjlighet att köpa presentkort hos zwift med olika belopp, bl.a. med 100€ vilket ger 5 månader.
Har de lite koll på läget så borde det inte godkännas då du inte kan använda presentkortet för att betala för själva träningsappen utan endast för att köpa pryttlar i shopen

Senast ändrad:
Precis fått Zwiftbetalningar godkänt på epassi.

Angavt det som "Onlinetjänst konditionshöjande med 25% moms".
Angav 000000-0000 på organisationsnummer och skrev en notis om att numret inte är publikt.
Laddade ner kvitto från Zwift.com och tog en skärmdump på betalningar från min bank.

Lycka till!

Tillbaka
Topp