Trampsugen
Aktiv medlem
Ni som har testat Lake eller Bont skor - köphjälp sökes
Jag behöver andra cykelskor till mina breda fötter. Jag har läst trådarna om Lake och Bont och fattat att de märkena verkar vara grejen. Det verkar inte som att de finns i butik i närområdet så jag är förpassad till nätköp och behöver hjälp med passformen av er som provat. Min känsla är att Lake har bättre passform för mig och jag gilla hur deras modeller set ut. Ett par frågor:
- Jag behöver en bred framdel och en rymlig tåbox (även på höjden pga uppåtböjd stortå). Någon som testat både Bont och Lake och kan säga vilken som är rymligast?
- Hur bra stämmer storlekstabellerna? På Lake passar jag på millimetern på breddmåttet, funkar det att gå på eller behöver man gå upp till bredare modell då för att fötterna inte ska bli pressade när man drar åt?
Övriga råd och tips av er som kör dessa märkena mottages tacksamt!
- Jag behöver en bred framdel och en rymlig tåbox (även på höjden pga uppåtböjd stortå). Någon som testat både Bont och Lake och kan säga vilken som är rymligast?
- Hur bra stämmer storlekstabellerna? På Lake passar jag på millimetern på breddmåttet, funkar det att gå på eller behöver man gå upp till bredare modell då för att fötterna inte ska bli pressade när man drar åt?
Övriga råd och tips av er som kör dessa märkena mottages tacksamt!