Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?

Jag tog mig bort och utforskade den nedlagda motocrossbanan i Balltorp idag. Har länge tänkt att jag ska ta mig dit, lite oklart varför egentligen eftersom crosstigar sällan är speciellt lyckade cykelspår. Ändå över förväntan får jag säga. Lite för brötigt för att få något flow i cyklingen i nuvarande skick, men finns ju världens potential om man vill putsa till det och anlägga en xc-bana i spåren.

Undvik accesstigen Gamla Cross Till Sisjön om ni ska dit, en lång bit djup ocyklingsbar lera i mitten.

Hade tänkt kolla in Balltorpsgrottan också när jag var där, men glömde tyvärr bort det på plats...

Den gamla crossbanan i Blixås är ju bebyggd sedan många år. Men enduroåkare har kört upp en massa stigar norr o väster om gamla banan. Och tyvärr försvann en massa fina stigar när golfbanan byggdes också. Forna DH-klubben 412 körde ett par endurotävlingar mtb i området många år sedan./

Hur är föret i GBG?
Fy fan vilken misär det är i Delsjöområdet. Har haft rundor i oktober som är torrare.

IMG_1068.jpeg

Hur är föret i GBG?
Fin fint före i Ägb idag, men varning för stigsabotage på Västerberget. Punkade båda däcken på en stor jävla spik genom en brädastump som var nedgrävd i stigen. Jag har tagit bort den, men var på er vakt vid lite mer leriga passager. Speciellt ställen där det inte finns så många stigval.

Visa bilaga 728080
Den i en löpsko hade vart halvkul at best.

Hur är föret i GBG?
Fin fint före i Ägb idag, men varning för stigsabotage på Västerberget. Punkade båda däcken på en stor jävla spik genom en brädastump som var nedgrävd i stigen. Jag har tagit bort den, men var på er vakt vid lite mer leriga passager. Speciellt ställen där det inte finns så många stigval.

Visa bilaga 728080
Men vad i hela helvetet, hoppas jag får syn på den jäveln som gräver ner sånt. Kan bli att brädan hamnar i nacken på vederbörande isåfall. Vilket as!

Hur är föret i GBG?
Den i en löpsko hade vart halvkul at best.
Ja den där kan man ju göra sig rätt illa på, läge att polisanmäla så det finns där om nåt mer händer kanske? Är ju bra om man springer på vederbörande att kunna säga att det finns ett gäng ärenden hos polisen (om man inte går på alternativet ovan dvs).

Hur är föret i GBG?
Ja den där kan man ju göra sig rätt illa på, läge att polisanmäla så det finns där om nåt mer händer kanske? Är ju bra om man springer på vederbörande att kunna säga att det finns ett gäng ärenden hos polisen (om man inte går på alternativet ovan dvs).

Jag polisanmälde detta faktiskt. Om inte annat så för statistikens skull. Man jag ju också hoppas på att dom tar tag i det om det blir en trend.

Hur är föret i GBG?
Då har det blivit november. Det innebär att cykling i Änggårdsbergen endast är tillåten på de fyra officiella lederna.

Lederna hittas på Trailforks: ”Officiell Grön/Blå/Röd/SvartMTB-led 2024”.

Så de kommande fyra månaderna cyklar vi bara på de fyra officiella lederna ovan!

Hur är föret i GBG?
Då har det blivit november. Det innebär att cykling i Änggårdsbergen endast är tillåten på de fyra officiella lederna.

Lederna hittas på Trailforks: ”Officiell Grön/Blå/Röd/SvartMTB-led 2024”.

Så de kommande fyra månaderna cyklar vi bara på de fyra officiella lederna ovan!
Om man sätter Trailforks på ”winter map”, blir det rätt stigar då?

Hur är föret i GBG?
Damn, har ju bonuscheckar på nästan den summan sen senaste XXL-köpet (gravelcykel på rea..)..

För att inte vara heeeelt ot (eller jo..) så var det småhalt på asfalten till förskolan (i Floda :-) idag. Blir att montera icespiker fram på kids ride shotgun-ht:n.

Hur är föret i GBG?
När man väl var ute så känns det dumt att vända 😁
Men nej peppen är inte enorm, det är kul om det får frysa på lite men slasket gör det blöta ännu mer blött så att säga.
Enligt SMHI blir det varmare och regnigare igen nästa vecka. Bestämde mig för att behålla HT'n efter en hel del velande, den ska få smaka gegga då.

Tillbaka
Topp