Visa din Dirt Jump

Visa din Dirt Jump
Tycker egentligen den är lite cool men som jag förstår det så det insteg och jobbigt tungt?
Min gammla stål 24" med dämpad framgaffel vägte också rund 15kg och jag har cyklat mycket med den utan problem. Nu 15år senare har jag en pumptrack cykel som väga under 10kg. Det är roligare med en lätt cykel men jag är också 15år äldre och behöver allt hjälp jag får. :ROFLMAO:

Mest skilnad gör lättare hjul och bra däck. Bra däck kan man ju alltid slänga på för att förbättra. Kanske du hitta en bra 26" begangnad framdämpre som "lyfter" cykeln ytterligare i framtiden.

Visa din Dirt Jump
Min gammla stål 24" med dämpad framgaffel vägte också rund 15kg och jag har cyklat mycket med den utan problem. Nu 15år senare har jag en pumptrack cykel som väga under 10kg. Det är roligare med en lätt cykel men jag är också 15år äldre och behöver allt hjälp jag får. :ROFLMAO:

Mest skilnad gör lättare hjul och bra däck. Bra däck kan man ju alltid slänga på för att förbättra. Kanske du hitta en bra 26" begangnad framdämpre som "lyfter" cykeln ytterligare i framtiden.
Absolut, men då blir det väl 1.5 KG till :)

För priset är det mest en fråga om jag orkar hämta och hur mycket skäll jag kommer att få. Det kommer ibland rätt fina modern(are) DJ för vrakpris. Verkar vara nåt som lätt blir stående.

Visa din Dirt Jump
Nja, en billig dirt dämpare väger minst 2,5 kg. Tur att förra ägaren av sonens dirt bytte till en SID., då blev cykeln 1,5 kg lättare.

Jag får se hur jag gör. Barnens kusin som är mest intresserad älskar luftdämpare (han har white med coil hemma) så en stel DJ på 15 kg gör kanske ingen glad. Han har redan en tung BMX som han inte gillar.

Visa din Dirt Jump
Köpte denna gamla goding och fixade upp. Köpte även en Ns decade och tog med båda till pumptracken. Visade sig att den gamla omoderna tunga stål DJn kändes både snabbare och roligare så sålde NS hojen. Tyckte den var för liten och uberkorta kedjestag gjorde manuals för lätt så det blev bara läskigt. Denna stålisen var mer lik min 29" ht i beteendet vilket jag gillade. Väger ungefär samma som min stål 29" också. Väger 88kg så en dj på 14-15 känns bara mysigt.

Bilagor

• 20241107_124927.jpg
    20241107_124927.jpg
    2.2 MB · Besök: 73
Visa din Dirt Jump
Nä men ta nå fint smärjel papper/duk å gå över hela fälgen å hammarlacka vitt å sedan klarlacka ? Voila Vitt
Problemet är att bakhjulet och navet är nåt skit som inte hör dit alls. Måste bytas.
Så jag börjar leta efter ett lika som fram i flrsta skedet. Lackat många fälgar så till nöds får jag lacka om en svart till vit.

Tillbaka
Topp