Vilket alternativ tycker ni är bäst? Prisvärdast

Lyxell_

Medlem
Hej!
Vilken av dessa två cyklar skulle ni säga är prisvärdast?

Jag har försökt att googla. Men som total nybörjare är det svårt att förstå vad man läser ibland. 😅 Jag har egentligen bara läst gott om båda modellerna.

Det jag vill ha är en cykel som kommer gå 70% landsväg och 30% gravel/ utflykter. Den behöver inte vara supersnabb på landsväg men gärna betydligt rappare än en vanlig gubbhoj.

Är Bramleyn värd 3 lök mer?

Tack på förhand

Hej!

Jag har försökt att googla. Men som total nybörjare är det svårt att förstå vad man läser ibland. 😅 Jag har egentligen bara läst gott om båda modellerna.

Det jag vill ha är en cykel som kommer gå 70% landsväg och 30% gravel/ utflykter. Den behöver inte vara supersnabb på landsväg men gärna betydligt rappare än en vanlig gubbhoj.

Tack på förhand
Eller kanske https://www.canyon.com/sv-se/landsvaegscyklar/komfortracers/endurace/al/endurace-6/3718.html ?

Jag köpte ROSE Blend Road, för 13.5k tycker jag den är oslagbar. Tiagragruppen är lite högt utväxlad, men det har inte hindrat mig än.

Men jag skulle säga att med graveldäck är den märkbart tröttare än min landsvägare.

Senast ändrad:
Hej!

Tack på förhand
Ja, lätt! Den MB31 är snyggare och jag tycker den har bra däck.

Håll dig till Bramleyn!
Rose har prisvärda cyklar men har fått för sig att vanligt dödliga inte klarar sig utan invändig dragning av kablage genom styre och stam. Den dagen du ska göra ingrepp, byta vajrar, stam eller styre kommer du att bli antingen vansinng (om du gör det själv) alternativt fattig ( om du låter verkstad göra jobbet).

Håll dig till Bramleyn!
Rose har prisvärda cyklar men har fått för sig att vanligt dödliga inte klarar sig utan invändig dragning av kablage genom styre och stam. Den dagen du ska göra ingrepp, byta vajrar, stam eller styre kommer du att bli antingen vansinng (om du gör det själv) alternativt fattig ( om du låter verkstad göra jobbet).
😅😅

Tillbaka
Topp