TrainingPeaks Virtual
Jag försökte skämta lite. Tanken på att ha en dator nere i min grotta är helt bisarr.![]()
Det finns något för alla
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag försökte skämta lite. Tanken på att ha en dator nere i min grotta är helt bisarr.![]()
Fattar, "lite" trög.Man ska kunna flytta sig innan man attackerar så man inte behöver ”köra igenom” någon men också slippa ha någon på hjul som jag förstått det.
Ååh! En sådan hade jag som mitt första arbetsverktyg. Fast min hade två diskettenheter istället för en diskettenhet till vänster och en hårddisk till höger som den på bilden ser ut att ha. Den gröna färgen från skärmen sitter fortfarande inbränd på näthinnan.
Ååh! En sådan hade jag som mitt första arbetsverktyg. Fast min hade två diskettenheter istället för en diskettenhet till vänster och en hårddisk till höger som den på bilden ser ut att ha. Den gröna färgen från skärmen sitter fortfarande inbränd på näthinnan.
Jag fick min kusins ”ordbehandlare” när jag gick på högstadiet. En 186 om jag minns rätt.Det står en sån hemma hos mamma, med färgskärm. Jag skrev uppsats på den i nian om jag minns rätt.
186?Jag fick min kusins ”ordbehandlare” när jag gick på högstadiet. En 186 om jag minns rätt.
Säger som Roy: "Säkert". Du har nog rätt.186?
Var det inte 8086, 8088, 80286, 80386, etc?
Ngt skillnad men sannolikt tillvänjning.Hmmmm
40/20 idag och känslan är nog att Virtual håller måleffekten bättre men annars är det liknande styr, bara annorlunda.
Ska prova samma pass på torsdag och bocka ur dödsrutan ....
Kan man inte söka bästa draften vid kantvind? Det är ju supertydlig effekt vid utomhuscykling.Man ska kunna flytta sig innan man attackerar så man inte behöver ”köra igenom” någon men också slippa ha någon på hjul som jag förstått det.
Upptäckte också att de inte laddas upp längre som med Indievelo, men var lätt att lösa.Connect är inget jag använder så för mig blir det ett rätt stort steg om jag ska ha tre nya konton för att ladda upp saker på strava.![]()
80186 användes i bl a Compis-datorerna. Integrerade en del kringkretsar så var billigare än att bygga med 8086, men de var inte kompatibla med IBM PC trots samma CPU.186?
Var det inte 8086, 8088, 80286, 80386, etc?
Jag kör TP + TP Virtual och gratis Strava.Någon som övergett både Zwift och Strava för TP+TPVirtual? Är snart dags för årsförnyelser så det ligger helt rätt i tiden om det ska göras ett skifte nu..
Jag har släppt Zwift för TP Virtual just nu. Jag har Trainingpeaks sedan tidigare och Strava har jag kvar. Trainingpeaks och Strava ser jag inte som konkurrenter till varandra.Någon som övergett både Zwift och Strava för TP+TPVirtual? Är snart dags för årsförnyelser så det ligger helt rätt i tiden om det ska göras ett skifte nu..
Nej det behöver du inte göra. Det finns under "Train". Men sedan behöver du trycka på rullgardinen som är förinställd på "Scheduled Workouts". När alternativen rullas ut väljer du "TrainingPeaks Virtual Workouts". Sen fitrerar du fram FTP test genom att trycka på "All intensities" och välja "Tests" istället.Ok, dum fråga kommer nu.
Finns det inte några färdiga strukturerade pass att välja bland? Skulle vilja göra ett FPT ramptest men hittar inte... kanske skit bakom spakarna här :-)
Måste jag bygga det i TP och synka in det?
Tänkte precis skriva samma sak. När jag gick på högstadiet så var det Compis som gällde. Den dator jag lärde mig programmering på (COMAL och Pascal), men assembler blev det först på gymnasiet där de hade 80286.80186 användes i bl a Compis-datorerna. Integrerade en del kringkretsar så var billigare än att bygga med 8086, men de var inte kompatibla med IBM PC trots samma CPU.
Trainingpeaks synkar med Connect och Connect med Strava.
Virtual och TP synkar 100%
Ur minnet....
Låter bra med jag verkar inte få mina aktiviteter från TP/TPV till Garmin trotts att de är kopplade. Passen som upplägg kommer till Garmin vilket är bra men jag vill ju även få in passen så de kan synka till Strava.
De ska väl synka automatiskt och jag ska väl inte behöva göra nåt speciellt på connect?
Har kollat nu, ser att mina Virtualpass inte heller landar i Connect men dom laddas upp i gratis-Strava.Låter bra med jag verkar inte få mina aktiviteter från TP/TPV till Garmin trotts att de är kopplade. Passen som upplägg kommer till Garmin vilket är bra men jag vill ju även få in passen så de kan synka till Strava.
De ska väl synka automatiskt och jag ska väl inte behöva göra nåt speciellt på connect?
Jag kör TP + TP Virtual och gratis Strava.
Betalversionen av Strava tillför väl inte direkt något?
Om det inte tillkommit funktioner i Strava som jag inte känner till så är det stor skillnad. Bägge kan redovisa vad du gjort i olika grad men bara med TP kan du planera din träning ordentligt.Frågan är väl snarare tvärtom, vad saknar man egentligen så mycket med Stravas betalversion som man får med TP?
Det intressanta med TP:
Om nu "TrainingPeaks Virtual" är bra och ingår i TP abonnemanget som gör att man slipper Zwift så är det så klart en mycket bra ekonomisk grej. Dvs då slipper man ju betala för Zwift så på det sättet kan det ju faktiskt finnas stålar att spara (om man då också går över till gratisvariant av Strava) Personligen tycker jag dock Zwift funkar bra och har lite svårt motivera mig att byta men är nog bara lat.
Jag har heller inte koll på om man förlorar smidig funktionalitet sett till rutt-hanteringen om man går över till gratis Strava. Antar/hoppas att man kan spara ner rutter från Strava till sin cykeldator etc även från gratis Strava?
Gick bra att ladda ned filen från TPV och ladda upp på Garmin connect.TPV går inte att koppla direkt till Connect. Du får göra det manuellt för varje aktivitet, eller registrera passet även med din Garmin.
Visa bilaga 748933
Om det inte tillkommit funktioner i Strava som jag inte känner till så är det stor skillnad. Bägge kan redovisa vad du gjort i olika grad men bara med TP kan du planera din träning ordentligt.
Just därför det är smart av dig att inte betala, du är ju som vatten på en gås med att ta åt dig av tipsJa, du har rätt om man vill registrera framtida träningspass för att se hur det slår mot form/belastning etc så är säkert TP överlägset (tror väl inte man kan det i Strava, hmmm), under den tiden då jag betalade för TP roade jag mig dock aldrig med just den funktionen.
Att planera in framtida träningspass är jag rädd för skulle skapa en sorts träningsstress för mig men passar säkert toppen för andra eller mera seriösa idrottare. Jag är snart 55 år och blandar mellan cykling/löpning men på en "hyfsat trivsam nivå", typ...Just därför det är smart av dig att inte betala, du är ju som vatten på en gås med att ta åt dig av tips![]()
Scrolla tillbaks 6-7 inlägg....Hur får man pass i TPV att synkas till Garmin Connect?
Funkar inte.Hur får man pass i TPV att synkas till Garmin Connect?
Orka...Scrolla tillbaks 6-7 inlägg....![]()