Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Imponerande. Nio mil om dagen sedan tre månader.8324 km sedan 18:e september enligt Strava. Innan dess har jag ingen statistik, men 8 mil pendling per arbetsdag under sommaren. Låtsasmil på indieVelo räknas inte.
Inte mycket mer. 1870.Vad är rekordet?
Ja, det har jag också noterat, att distans lätt styr fel i upplägget. Jag har tid och distans per vecka. Distansen är sällan ett problem men tiden är ofta i underkant (16 mil och 6 timmar, det har funkat i snart fyra månader). Hojta om du hittar något bättre! Jag har passerat 300 mil i år, det mesta av det from september. Siktar på 700-800 för nästa år.Hade satt ett mål på 10000 miles och det nådde jag i dag. En ökning på mer än 30% från 2023. Nästa år ska jag sätta ett mål som mäter något annat än distans.
Letade upp mitt inlägg ifrån ifjol. Där planen var mer zwift. Hur gick det då? Lyckas inte tanka ur Zwift ifrån övrig cykling i Strava. Antalet aktiviteter hade dock gått upp till 165 vilket ligger i linje med upplevelsen dvs att jag zwiftat mer. Mer berg var också planen. Det blev 120527 höjdmetrar vilket även det får GK. Totalt blev det 13 547 km. Dvs lite mer än förra året. Hur var året. På det hela taget ett mycket bra år med massor av rolig cykling. Det blev förutom mer zwift betydligt mer MTB på grusvägar i skogen. Jag lyckades hålla mig skadefri men tyvärr så fick frun höftproblem så vi fick avstå årets planerade cykeläventyr. Blev dock ett bra år ändå. Planen för nästa år är mer berg och byta en del zwiftpass mot styrketräning för att undvika höftskador och dylikt.Strava säger 11906 km, 120 rides och 107685 höjdmetrar. Mest touring, därefter lvg, sedan zwift och på sista plats men icke att förglömma MTB. Ett mycket bra år inga skador, hållt mig i bra form och upplevt vansinnigt rolig cykling. Köpte MTB i vintras tänkt för vintercykling men blivit en heldel grusväg och skogsvägar (riktigt roligt). Har ambitionen att zwifta mer nästa säsong. Skall även försöka få till mer bergscykling nästa å
Vad driver dig? Cyklar du alltid själv och vad har du för cykel?Inte mycket mer. 1870.
Det som driver oss alla: vill bara hemifrån!Vad driver dig? Cyklar du alltid själv och vad har du för cykel?
Precis är ju 1.5 veckas cykling kvar av året. Dessutom är man ledig och har tid att cykla
Misstänker att du har ett jobb som tillåter träning på dagtidDet som driver oss alla: vill bara hemifrån!
Men seriös? Vet inte. ÄLSKAR att vara ute. Har 4 cyklar. En till stan, MTB (har inte använt 5 år), gravel och racer. Använder ca 50/50
Cyklar kanske 50% med klubben (80% racer, 20% gravel), 20% med med kompisar (men INTE med klubben), resten själv.
Ibland går det, ibland inte.Misstänker att du har ett jobb som tillåter träning på dagtid
Hur många punkor på ett år?Ibland går det, ibland inte.
Japp! Bara snöfri cykling? Ingen cykling idag? Slut på förhör.Inte många i år. 3-4. Kör bara slang.
Förhör?![]()
Snö i Skåne? 10 mil planerat imorgon.Japp! Bara snöfri cykling? Ingen cykling idag? Slut på förhör.
Jag använder TRIMP som huvudmått för min träningsbelastning. Jag tycker det funkar bättre för mig än att använda tid, distans, eller en kombination av de båda. Men det beror kanske lite på vilket syfte man har med mätningen. Självklart håller jag ett öga på tid och distans också.Ja, det har jag också noterat, att distans lätt styr fel i upplägget. Jag har tid och distans per vecka. Distansen är sällan ett problem men tiden är ofta i underkant (16 mil och 6 timmar, det har funkat i snart fyra månader). Hojta om du hittar något bättre! Jag har passerat 300 mil i år, det mesta av det from september. Siktar på 700-800 för nästa år.
Diesel, eller bensin cykel?Många stopp på bensinmackar har det blivit!!
Diesel, eller bensin cykel?
Inte pjåkigt för första året som cyklist. Varmt välkommen till cyklistvärlden. Ett litet tips är att det är ruggigt roligt att cykla utomhus också.Drygt 500, 99% på trainer - första året med epitetet cyklist (vid 55) även om inomhus-sparkare kanske skulle passa bättre..
Kudos! Hatar du att vara ute eller varför bara 1% ute?Drygt 500, 99% på trainer - första året med epitetet cyklist (vid 55) även om inomhus-sparkare kanske skulle passa bättre..
Mycket igenkänning. Det blir av när det är tillgängligt. Jag kommer nog att köra en del Zwift även i sommar, när jag skyller på vädret...:) absolut inte, mer att livet blir enklare på det viset - en timme vid lunch vid distansarbete, en timme innan maten ska fixas på kvällen, mindre krock med övriga familjens behov helt enkelt..
Men på helger och semester då?:) absolut inte, mer att livet blir enklare på det viset - en timme vid lunch vid distansarbete, en timme innan maten ska fixas på kvällen, mindre krock med övriga familjens behov helt enkelt..
Har du så lite på racer, Robban?1177
Mycket pendling och vardagscykel. 230 mil racer. Lite gravel. En del Zwift.
Kan absolut hålla med och gillar verkligen ute-cykling, glömde nämna att jag är lat och är beredd att acceptera en hel del för att slippa tvätta i stort sett alla fordon jag äger så länge man fortfarande kan se vad det är! Planen är dock att öka ute-kvoten, vi får väl se utfallet om ett år..Men på helger och semester då?
Japp, det är för lite JarekHar du så lite på racer, Robban?
Det är JAG som sliter! Du bara försöker hänga med (ledning, som vanligt) .Därför jag får slita så hårt på de söndagspassen jag är med på:)
Han kanske dricker för lite öl?Det är JAG som sliter! Du bara försöker hänga med (ledning, som vanligt) .
Kanske därför har du MIG på din avatar![]()