Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Hade satt ett mål på 10000 miles och det nådde jag i dag. En ökning på mer än 30% från 2023. Nästa år ska jag sätta ett mål som mäter något annat än distans.
Ja, det har jag också noterat, att distans lätt styr fel i upplägget. Jag har tid och distans per vecka. Distansen är sällan ett problem men tiden är ofta i underkant (16 mil och 6 timmar, det har funkat i snart fyra månader). Hojta om du hittar något bättre! Jag har passerat 300 mil i år, det mesta av det from september. Siktar på 700-800 för nästa år.

Hur många mil i år?
Strava säger 11906 km, 120 rides och 107685 höjdmetrar. Mest touring, därefter lvg, sedan zwift och på sista plats men icke att förglömma MTB. Ett mycket bra år inga skador, hållt mig i bra form och upplevt vansinnigt rolig cykling. Köpte MTB i vintras tänkt för vintercykling men blivit en heldel grusväg och skogsvägar (riktigt roligt). Har ambitionen att zwifta mer nästa säsong. Skall även försöka få till mer bergscykling nästa å
Letade upp mitt inlägg ifrån ifjol. Där planen var mer zwift. Hur gick det då? Lyckas inte tanka ur Zwift ifrån övrig cykling i Strava. Antalet aktiviteter hade dock gått upp till 165 vilket ligger i linje med upplevelsen dvs att jag zwiftat mer. Mer berg var också planen. Det blev 120527 höjdmetrar vilket även det får GK. Totalt blev det 13 547 km. Dvs lite mer än förra året. Hur var året. På det hela taget ett mycket bra år med massor av rolig cykling. Det blev förutom mer zwift betydligt mer MTB på grusvägar i skogen. Jag lyckades hålla mig skadefri men tyvärr så fick frun höftproblem så vi fick avstå årets planerade cykeläventyr. Blev dock ett bra år ändå. Planen för nästa år är mer berg och byta en del zwiftpass mot styrketräning för att undvika höftskador och dylikt.

Hur många mil i år?
Vad driver dig? Cyklar du alltid själv och vad har du för cykel?
Det som driver oss alla: vill bara hemifrån! :ROFLMAO:

Men seriös? Vet inte. ÄLSKAR att vara ute. Har 4 cyklar. En till stan, MTB (har inte använt 5 år), gravel och racer. Använder ca 50/50
Cyklar kanske 50% med klubben (80% racer, 20% gravel), 20% med med kompisar (men INTE med klubben), resten själv.

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Vad folk stressar. Året är inte slut ännu - många, långa mil kvar!

1734776374896.jpeg

Hur många mil i år?
Det som driver oss alla: vill bara hemifrån! :ROFLMAO:

Men seriös? Vet inte. ÄLSKAR att vara ute. Har 4 cyklar. En till stan, MTB (har inte använt 5 år), gravel och racer. Använder ca 50/50
Cyklar kanske 50% med klubben (80% racer, 20% gravel), 20% med med kompisar (men INTE med klubben), resten själv.
Misstänker att du har ett jobb som tillåter träning på dagtid

Hur många mil i år?
Ja, det har jag också noterat, att distans lätt styr fel i upplägget. Jag har tid och distans per vecka. Distansen är sällan ett problem men tiden är ofta i underkant (16 mil och 6 timmar, det har funkat i snart fyra månader). Hojta om du hittar något bättre! Jag har passerat 300 mil i år, det mesta av det from september. Siktar på 700-800 för nästa år.
Jag använder TRIMP som huvudmått för min träningsbelastning. Jag tycker det funkar bättre för mig än att använda tid, distans, eller en kombination av de båda. Men det beror kanske lite på vilket syfte man har med mätningen. Självklart håller jag ett öga på tid och distans också.

Hur många mil i år?
250 mil i år, vilket är mindre än det brukar, men haft tre månader med halvkrasslighet som förstört en del. Hoppas på åtminstone 300 - 350 mil nästa år, eller mindre om jag paddlar och åker skidor mer, men det har som blivit mer och mer cykel för min del, även på vintern.

Hur många mil i år?
På sommaren går det ju betydligt lättare att komma till skott, ett par bibs. en tröja o ett par skor.
Vintertid skall det kläs på en massa (och allt skall hittas) . Sen skall allt tas om hand när turen är över, skitigt, blött mm.
Nä, då blir det sommarklädseln på innecykeln som vinner för det mesta.
Men utecyklingen vinner ju 9 ggr av 10 när man väl är ute :sneaky:

Hur många mil i år?
Men på helger och semester då?
Kan absolut hålla med och gillar verkligen ute-cykling, glömde nämna att jag är lat och är beredd att acceptera en hel del för att slippa tvätta i stort sett alla fordon jag äger så länge man fortfarande kan se vad det är! Planen är dock att öka ute-kvoten, vi får väl se utfallet om ett år..

Tillbaka
Topp