Jag tror du kommer undan med båda - sen blir det en fråga om att korrigera med sadelsetback, styrstamslängd, spacers osv.
Jag är själv 181 och sitter på 750-760 cm BB-mitte på sadeln lite beroende på.
Cykeln är en Systemsix 56 cm + 110 styrstam. Default är dock 35 mm setback har jag för mig och där kör jag med en adapter för att kunna få fram sadeln mer så det blir som om den haft 0 mm setback.
Eftersom du tittar på Madone antar jag stt du känner dig bekväm med en mer utsträckt / aero sittposition?
Min Systemsix hamnar ju rätt så mittemellan dessa två storleksmässigt. Med en 54a hade jag fått för stort drop för mig. På Treken hade ML gett samma stack som min, men jag kör typ 2 cm spacers under så i praktiken hade det blivit samma stack med en L.
Kan du jämföra reach och stack samt hur mycket setback och styrstamslängd med en hoj du har idag / vet att du sitter bra på? Så är det lättare att jämföra.
Verkar vara motsvarande 100 mm styrstamslängd och 80 mm reach på styret på båda storlekarna.
Eftersom det är integrerad cockpit vore det ju smidigt om du kunde testa i butik innan köp då det blir svårare att anpassa med integrerat.
Visa bilaga 747009