Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Dåligt väder och en hel dag framför skärm så jag tvingade grabben till en WO (mer skärm). Bra för motivationen tydligen. Han tränar 1000g heller kampsport så fall säger han.... Jo visst, men tydligen ger det inte det rätta flåset och ingen träningen förrän nästa vecka.

Jag har low FTP wo varianter för dottern men jag får göra LowLow till grabben så det funkar bättre. Jag har också bytt till 11-46 så den blir lite känsligare i viloperioderna under 50w.

Testade ett hårdare oass efter nästan 3 veckors sjukdom. Jag blev sjuk några dagar innan jul och har fått hålla mig i Z2 de senaste 2 veckorna pga hosta och allmän trötthet. Idag testade jag Trollstigen på climb-portalen. Det gick alldeles prima. Körde mig kanontrött och höll bra watt. Garmin klassade det som medelmåttigt och gav mig noll credd.
Imorgon börjar Tour de Zwift så det blir ju också kul.

Det som gör att AMD integrerade gpu maskiner med windows krashar ska vara löst i 1.81.2

Bauhaus skänker 10:- per km till Barncancerfonden genom Spin of hope.
Cykla i entrén till ett varuhus hela veckan, eller kör hemma onsdag kväll eller lördag förmiddag.
Som ickebetalande tänkte jag köra min månatliga gratistimme imorgon.
Når vi upp till maxbeloppet på en mille?

Cykla i entrén till ett varuhus hela veckan, eller kör hemma onsdag kväll eller lördag förmiddag.

Är det en timme nu? Tidigare var den 25km och man kunde fortsätta efter 25 på startad session också.

Du kanske blir sittande en stund menar jag...

Man kan vinna en Kärscher-produkt också, en selfie bara å skicka in.

Är det en timme nu? Tidigare var den 25km och man kunde fortsätta efter 25 på startad session också.

Du kanske blir sittande en stund menar jag...
Det kanske är 25 km. Brukar bara köra en kortis då och då på Zwift, så det är nog både under 25 km och en timme. Efter en timme har jag definitivt tröttnat på trainerpass, så det händer aldrig.

Låter kanske min övervakningskamera i garaget ta en bild att skicka in. Den sitter ändå mitt ovanför TVn. Kvalitén blir väl iofs sådär.
Jag funderar på att besöka ett varuhus bara för att få testa på en sån Wahoo. Förmodligen så får man inte låna personalduschen efteråt, dom som finns i butik har inget vatten, så det blir nog kort sejour.

Man kan undra var de gör av med alla Kickr Bikes efter helgen. Lagrar till nästa år, eller säljer av dem?

Man kan undra var de gör av med alla Kickr Bikes efter helgen. Lagrar till nästa år, eller säljer av dem?
24 varuhus totalt i Sverige, kanske har dom som hyrexeemplar till gym eller privat? Osäkert vem som står för alla trainers, knappast Bauhaus själva. På lördag ska finalerna i swe-cup avgöras, ingen aning om formatet i den tävlingen.

Hm.. Om det inte är en allt för kuperad bana brukar jag få till 35-40 km/h (det rullar lätt på Zwift....). 350-400 kr i timmen skattefritt till Barncancerfonden är ju inte helt illa.

Frågan är om man kan med att sitta i enbart bibs (får väl ta på en tunn underställströja också) i entrén..😂

Hm.. Om det inte är en allt för kuperad bana brukar jag få till 35-40 km/h (det rullar lätt på Zwift....). 350-400 kr i timmen skattefritt till Barncancerfonden är ju inte helt illa.

Frågan är om man kan med att sitta i enbart bibs (får väl ta på en tunn underställströja också) i entrén..😂
Glöm inte selfien🤣

Nån som har erfarenhet av kickr v6 och wifi vs direct connect ? wifi funkar bra, men händer ibland att det är parnings strul, men sen funkar det perfekt då.

Parning? Att den inte kommer upp som ett alternativ i Z?
V5 på kabel tar ibland lite extra tid att dyka upp om du menar så.

Sen har Parning blivit knäpp generellt på sistone iallafall fall på atv

Parning? Att den inte kommer upp som ett alternativ i Z?
V5 på kabel tar ibland lite extra tid att dyka upp om du menar så.

Sen har Parning blivit knäpp generellt på sistone iallafall fall på atv
Ja. wifi parningen funkar inte alls ibland då. trimmat mitt wifi i helgen så 2 senaste gångerna har det funkat.
Sen undrar jag om ethernet funkar bättre än wifi, men jag har aldrig några dropouts eller så, när jav väl har kunnat para.

Ja. wifi parningen funkar inte alls ibland då. trimmat mitt wifi i helgen så 2 senaste gångerna har det funkat.
Sen undrar jag om ethernet funkar bättre än wifi, men jag har aldrig några dropouts eller så, när jav väl har kunnat para.
Jag vet inte men även kabel kan svaja just i parningen - men mest på nivån att BT kan synas innan kabel dyker upp. Oklart vad det kan beror på. Det borde vara zwift inte inte infrastruktur. I mitt fall har jag apple TV och Kicker med sladd i samma switch.

Ok, som det funkar för mig då, igår tog det typ 10 sek att para, och det är väl ok. Tror det beror på zwift, när det strular brukar de räckamed att starta om laptop, men 1 gång förra veckan körde jag med ethernet till laptop,och då var parningen snabb & strul fri.

Är och har det inte alltid varit lite segt och inkonsekvent med parning med sensorer och annat i Zwift?

Jag körde mitt första pass på Zwift i förrgår sedan förra vintern, och jäklar vad det tog tid att komma igång "som vanligt" igen. Inte helt plug and play alla gånger om man säger så, och tålamod är en förväntad egenskap i samband med Zwiftande för min del. Eller man får åtminstone räkna med att det blir så emellanåt, är min erfarenhet.

på ATV nu så kommer jag inte direkt till inställningarna från förra gågen utan att börjar med speed sensor or Power och pillar man då på den jävla fjärrkontrollen så blir det kaos. Annars tycker jag det funkar

pillar man då på den jävla fjärrkontrollen så blir det kaos
Tycker det där stämmer överallt på ATV!😂 #intekompismedatv

IMG_8648.jpeg

För min del var det skärmsläckare var femte minut som var största problemet i förrgår (trots att jag stängde av funktionen). Galet störigt att hela skiten slocknade mitt i intervallerna! Osäker på hur jag ska lösa problemet men gissar på att det har något med någon uppdatering att göra, där det verkar som att ATVn inte vill riktigt när jag bara delar internet från telefonen.. Jaja, såhär brukar det vara och det kommer nog lösa sig framöver efter lite halvambitiös handpåläggning..

Vagt teknikstrul är fan det värsta strulet. Bättre när saker brinner upp eller går av så man åtminstone ser vad man ska laga.

För min del var det skärmsläckare var femte minut som var största problemet i förrgår (trots att jag stängde av funktionen). Galet störigt att hela skiten slocknade mitt i intervallerna! Osäker på hur jag ska lösa problemet men gissar på att det har något med någon uppdatering att göra, där det verkar som att ATVn inte vill riktigt när jag bara delar internet från telefonen.. Jaja, såhär brukar det vara och det kommer nog lösa sig framöver efter lite halvambitiös handpåläggning..

Vagt teknikstrul är fan det värsta strulet. Bättre när saker brinner upp eller går av så man åtminstone ser vad man ska laga.
ok det gör inte vår

Nån som kör med zwift cog / clicks?
Om jag inte växlar på en stund så blir clicken livlös, som att den går i sleep mode / stänger av sig själv, så får man trycka lite på måfå och efter ett par sekunder eller ibland rätt mycket längre så vaknar den till liv igen.
Aktuell växel visas hela tiden så det är inte som att den helt försvinner.
Har lagt inte senaste firmware.
Verkar inte helt ovanligt tyvärr...

Om jag inte växlar på en stund så blir clicken livlös, som att den går i sleep mode / stänger av sig själv, så får man trycka lite på måfå och efter ett par sekunder eller ibland rätt mycket längre så vaknar den till liv igen.

Det gör min med men jag växlar så ofta eller tillräckligt ofta iallafall så det är aldrig något problem.

Inga problem med min men kanske växlar oftare.

Jag kör med COG men i kombination med en Zwiftride, så vet inte om samma teknik exatk med "clicken". I vilket fall inte upplevt problemet. Men även jag växlar konstant då jag tycker det rätt svårt att få en bra växel, ligger alltid mellan för lätt eller för tungt känns det som..

Senast ändrad:
Ah man får fler saker om man kör allt, kan man köra tidigare etapper igen eller är det kört om man missat något innan?

Tillbaka
Topp