Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är inte ute efter att behöva involvera en skärm, men nummer 2 verkar vara vad jag är ute efterJag bokmärkre en sån här på Amazon för ett tag sedan.
Just denna verkar vara slut. Men det finns likande produkter. Här finns också en variant som verkar vara portabel
För mig har både appen(Win+Android) och att casta funkat sedan -16Tror det funkar om man
1. bara äger sin iPhone som man lyssnar ifrån
2016 funkade även Tidal Connect (eller vad de kallade det på den tiden) i den billiga Pioneer surroundreceiver jag köpte då. Den fick fick även ngn/ngra FW/SW-uppdateringar ett par år efter att den hade slutat säljas. I den nuvarande billiga surroundreceivern fungerar Tidal Connect ännu bättre.2. Har nån obskyr svindyr mediaspelare med USB-DAC till finanläggningen och bara finlyssnar från fåtöljen.
Jag inser att jag automatiskt sorterar bort mig själv som kundgrupp för en sån där iom detta, men att betala 5000 för nåt som bara är den delen av anläggningen som blir gammal, utan förstärkare och som dessutom är så fysiskt stor och ska stå nånstans känns ju inte speciellt lockande. Chromecast Audios absoluta USP var ju att man sätter dit den bakom det man redan har och glömmer bort den, utöver priset då förstås. Sen att man måste upp lite för audiofilkvalitet fattar jag men enkelheten och formatet borde gå att få till ändå kan man tycka ..För mig har både appen(Win+Android) och att casta funkat sedan -16
2016 funkade även Tidal Connect (eller vad de kallade det på den tiden) i den billiga Pioneer surroundreceiver jag köpte då. Den fick fick även ngn/ngra FW/SW-uppdateringar ett par år efter att den hade slutat säljas. I den nuvarande billiga surroundreceivern fungerar Tidal Connect ännu bättre.
Men oavsett det har alltid Chromecast fungerat även från PC, med Windows
Men nu har jag även en ännu modernare, lanserad -24, streamer/försteg i en annan anläggning och Tidal Connect i den har förutom överlägset ljud (Chromecast konverterar tydligen allt ljud) även några fler funktioner.
Även om den ger finljud och levererar stort vid finlyssning är den inte svindyr, långt därifrån!
![]()
Wiim Ultra
Men oavsett hur nöjd jag är och vad lite jag har betalt så
är det trist att du inte kan få det att fungera som du vill.
Beror nog mera på vad du vill betala.Skulle behöva skaffa en hederlig receiver, alltså fullstor 43cm bredd.
2-kanals med phonosteg.
Nått tips? Inte begagnat, för det har jag redan.
Tänkte mig uppåt 4000-5000 :-Beror nog mera på vad du vill betala.
Ahh nostalgiaSjälv har jag en sån här Marantz, bra ljud i den!
Men nu letar jag efter nått nytt från idag, ska bli en present.
Visa bilaga 750096
Marantz PM6007 anses vara bäst i den prisklassen enligt vissa.Tänkte mig uppåt 4000-5000 :-
Men det kanske inte ens finns nått vettigt i den prisklassen?
Tack för tips! Den såg ju jäkligt fin ut!Marantz PM6007 anses vara bäst i den prisklassen enligt vissa.
Ah, det var verkligen reciever du letade efter, sorry.Tack för tips! Den såg ju jäkligt fin ut!
Men, det är väl en ren förstärkare?
Jag letar efter en receiver i den prisklassen ungefär.
Inga problem, jag gillar tips om bra hifi-prylar oavsett.Ah, det var verkligen reciever du letade efter, sorry.
Det är ingen bra jmf mellan WiiM Ultra och ChromeCast, en ChromeCast måste ju kopplas till ngnting med en HDMI-ingång och det är inte självklart att det blir bäst resultat (ffa ljudkvalité) om man kopplar den till TVnmen att betala 5000 för nåt som bara är den delen av anläggningen som blir gammal, utan förstärkare och som dessutom är så fysiskt stor och ska stå nånstans känns ju inte speciellt lockande. Chromecast Audios absoluta USP var ju att man sätter dit den bakom det man redan har och glömmer bort den, utöver priset då förstås.
Skulle behöva skaffa en hederlig receiver, alltså fullstor 43cm bredd.
2-kanals med phonosteg.
Nått tips? Inte begagnat, för det har jag redan.
Har kollat på surroundreceivers?Tänkte mig uppåt 4000-5000 :-
Men det kanske inte ens finns nått vettigt i den prisklassen?
Jo, förvisso..Har kollat på surroundreceivers?
De är ofta på rea och det borde inte vara svårt att hitta en lämplig
tex säljer Hifi-klubben en Denon för ~5kSEK
Denon AVR-X580BT – prisvänlig 8K surround-hemmabio
Kom i gång med äkta högupplöst hemmabio utan att spräcka budgeten. Via Bluetooth får du styrning via app och trådlös musik. Enkel auto-setup. 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Chromecast Audio, som jag skrev. Inte Chromecast.Det är ingen bra jmf mellan WiiM Ultra och ChromeCast, en ChromeCast måste ju kopplas till ngnting med en HDMI-ingång och det är inte självklart att det blir bäst resultat (ffa ljudkvalité) om man kopplar den till TVn
Dessutom ersätter WiiM Ultra flera andra burkar eftersom det är såpass mkt funktionalitet inbyggt i den
Dessutom är WiiM Ultra endast 20cm bred
- ChromeCast, det finns inbyggt i den (det kallas väl Google Cast?)
- Streamer, med långtifrån enbart Spotify (och Tidal)
- Skivspelaringång
- EQ och PEQ
- + mkt mer
Visa bilaga 750095
och i mitt fall ersatte den en 43 cm bred och ~15cm hög surroundreceiver och högtalarna jag bytte till samtidigt är aktiva, dvs de har inbyggda effektförstärkare.
Så i mitt fall blev det en mindre burk när jag bytte till WiiM Ultra
Men då är mitt mål i första hand en anläggning med bra ljud, även vid TV-tittande[/URL]
Går lika bra till 2kanal.Jo, förvisso..
Men den ska inte användas för surround, så en 2-kanals skulle funka bättre tror jag.
Men det kanske är så att det inte görs några vettiga 2-kanals receivers i den prisklassen längre?
Samma anledning till att jag valde två-kanaliga WiiM Ultra; det kändes onödigt med 7+2 effektförstärkare när jag inte använder ngn av dem.Men den ska inte användas för surround, så en 2-kanals skulle funka bättre tror jag.
Så började jag mina första steg mot streaming, men det är nu några anläggningar sedanChromecast Audio, som jag skrev. Inte Chromecast.
Den görs inget längre, men funkar fortfarande om man råkar ha en. Analog och optisk ut beroende på vilken anläggning man har. Alltså exakt samma koncept men endast ljud. Phono har min förstärkare redan, den är från den tiden det var det som gällde.
Så man slipper en jädra massa knappar, inställningar och val å jox?Samma anledning till att jag valde två-kanaliga WiiM Ultra; det kändes onödigt med 7+2 effektförstärkare när jag inte använder ngn av dem.
Men "funka bättre", hur då?
Men då har du fortfarande en förstärkare? Eller aktiva högtalare?Så började jag mina första steg mot streaming, men det är nu några anläggningar sedan
och med WiiM Ultra har jag alltså kunnat ersätta en stor och hög 43cm bred surroundreceiver med den endast 20cm breda WiiM Ultra.
JaEller aktiva högtalare?
och ävenhögtalarna jag bytte till samtidigt är aktiva, dvs de har inbyggda effektförstärkare.
i mitt fall ersatte den en 43 cm bred och ~15cm hög surroundreceiver och
Så i mitt fall blev det en mindre burk när jag bytte till WiiM Ultra
Men då är mitt mål i första hand en anläggning med bra ljud, även vid TV-tittande
Många surroundreceivers har knapparna bakom en lucka eller att de enbart går att nå via app/fjärrSå man slipper en jädra massa knappar, inställningar och val å jox?
När man ändå enbart ska spela stereo.
Jag personligen hade nog letat vidare.Har hittat denna: Sony STR-DH190.
Antar att ingen här dock har nån erfarenhet av denna?
Men kanske kan säga nått om den, för billig?
![]()
Sony 2.1 stereoreceiver STR-DH190
Sony 2-kanals stereoreceiver STR-DH190 ger din skivspelare ett unikt och kraftfullt ljud med telefoningång och trådlös Bluetooth-anslutning.www.elgiganten.se
Den är testad av AmirHar hittat denna: Sony STR-DH190.
Antar att ingen här dock har nån erfarenhet av denna?
Men kanske kan säga nått om den,
www.audiosciencereview.com
Även dyrare kan vara sämre, kolla runt lite hos ASR så hittar du säkert både bättre o sämreför billig?
Jo, den har FM radio, så jag skulle kalla det en receiver?Det är iofs en förstärkare inte en receiver (ingen radio)
mmmm, suck...Jag personligen hade nog letat vidare.
Wiim-spelaren var också "borta" tillsammans med chromecastarna.För mig har både appen(Win+Android) och att casta funkat sedan -16
2016 funkade även Tidal Connect (eller vad de kallade det på den tiden) i den billiga Pioneer surroundreceiver jag köpte då. Den fick fick även ngn/ngra FW/SW-uppdateringar ett par år efter att den hade slutat säljas. I den nuvarande billiga surroundreceivern fungerar Tidal Connect ännu bättre.
Men oavsett det har alltid Chromecast fungerat även från PC, med Windows
Men nu har jag även en ännu modernare, lanserad -24, streamer/försteg i en annan anläggning och Tidal Connect i den har förutom överlägset ljud (Chromecast konverterar tydligen allt ljud) även några fler funktioner.
Även om den ger finljud och levererar stort vid finlyssning är den inte svindyr, långt därifrån!
![]()
Wiim Ultra
Men oavsett hur nöjd jag är och vad lite jag har betalt så
är det trist att du inte kan få det att fungera som du vill.
Tack!Ta en koll på hembiobutiken dom har ett ganska bra utbud av 2 kanaler.
Oj, mammas ser nästan likadan ut fast jag tror den heter 2252B; kan det stämma?Själv har jag en sån här Marantz, bra ljud i den!
Men nu letar jag efter nått nytt från idag, ska bli en present.
Visa bilaga 750096
Om du vill handla hos Elgiganten har den dyrare, men <5kSEK, Yamaha R-S202D bra testresultat hos ASRmmmm, suck...
www.audiosciencereview.com
Japp! 2252B är i stort sett samma, men med mer uteffekt.Oj, mammas ser nästan likadan ut fast jag tror den heter 2252B; kan det stämma?
Ser ganska lika ut som Sony baktill .Om du vill handla hos Elgiganten har den dyrare, men <5kSEK, Yamaha R-S202D bra testresultat hos ASR
![]()
Yamaha R-S202D stereoreceiver (svart)
Använd Yamaha R-S202D stereoreceiver för att få en ännu större kick av din musik. Använd de 4 analoga ingångarna eller Bluetooth för att ansluta dina enheter och njut av inbyggda DAB/DAB+ och FM-tuners för att lyssna på dina favoritradioprogram.www.elgiganten.se
![]()
Yamaha R-S202 Receiver Review
This is a review and detailed measurements of the Yamaha R-S202 Receiver (tuner plus stereo amplifier) with Bluetooth. Money was kindly donated by a member for me to purchase it new for $200 from Amazon. The R-S202 harkens back to the old days of receivers being the most popular way to play...www.audiosciencereview.com
Class-T-förstärkare i nyare grejerna?Intressant att kolla vikten på nya prylar.
Ser att de nya receiverna väger 6-8 kg ungefär och är specade 80-100W
Min gamla Marantz väger uppemot 12 kg, och är specad till modesta 26W.
Marantzen 2252B väger 14 kg!!
Det är pga switchade nätdelar och Class-D förstärkare,Intressant att kolla vikten på nya prylar.
Spännande att man får sådana där sketna klämmor till kablarna när man betalar över 4k.Om du vill handla hos Elgiganten har den dyrare, men <5kSEK, Yamaha R-S202D bra testresultat hos ASR
![]()
Yamaha R-S202D stereoreceiver (svart)
Använd Yamaha R-S202D stereoreceiver för att få en ännu större kick av din musik. Använd de 4 analoga ingångarna eller Bluetooth för att ansluta dina enheter och njut av inbyggda DAB/DAB+ och FM-tuners för att lyssna på dina favoritradioprogram.www.elgiganten.se
![]()
Yamaha R-S202 Receiver Review
This is a review and detailed measurements of the Yamaha R-S202 Receiver (tuner plus stereo amplifier) with Bluetooth. Money was kindly donated by a member for me to purchase it new for $200 from Amazon. The R-S202 harkens back to the old days of receivers being the most popular way to play...www.audiosciencereview.com
Intressant att kolla vikten på nya prylar.