Hör upp, cykel i media-tråden

Har inget konto, så har ingen aning om vilka som är jobbiga jävlar.
1739184682965.webp

Har inget konto, så har ingen aning om vilka som är jobbiga jävlar.
Visa bilaga 751609
Står inget om jobbiga jävlar i artikeln, men det ska tydligen vara:
1739191842333.webp

1739191887270.webp

1739191959038.webp

1739191995278.webp

Nedan Copy/Paste från artikeln.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** upphovsrättsskyddat material **

Senast ändrad:
Står inget om jobbiga jävlar i artikeln, men det ska tydligen vara:
Visa bilaga 751622

Visa bilaga 751623

Visa bilaga 751624

Visa bilaga 751625

Nedan Copy/Paste från artikeln.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men när jag cyklar lyssnar jag inte på något. Man måste vara väldigt mycket där och då på cykeln, det är hundra procent att vara i nuet. Jag har ganska svårt att vara det annars. Men när jag cyklar mountainbike så är jag det.
(y)

Jag kan tycka att 5 km mtb är en väldigt kort tur (och jag är definitivt inget fysmonster). Även om det skulle vara tekniskt.

Med tillräckligt knölig och kuperad terräng kombinerat med usel teknik kan det ju effektivt sett bli 5 km backintervaller löpning med cykel. Det låter rätt jobbigt!

Jag kan tycka att 5 km mtb är en väldigt kort tur (och jag är definitivt inget fysmonster). Även om det skulle vara tekniskt.
Med tillräckligt knölig och kuperad terräng kombinerat med usel teknik kan det ju effektivt sett bli 5 km backintervaller löpning med cykel. Det låter rätt jobbigt!

Det berör på vad man menar med "träning". Jag tränar inte, jag cyklar bara.

Jag antar att de 5 km som nämns är Fiskartorpet. Stigen där är riktigt kuperad. Flera cyklister går uppför de branta backar och uppför några hinder. Då blir det bättre träning. Jag cyklar den rundan efter jobbet för att komma ute i naturen och röra på mig lite. Ändå bra träning för att man behöver lyfta framhjulet uppför hinder på flera ställen.

Jag tycker ändå det låter som en kort tur. Såklart är teknisk stig jobbig (och det ska finnas risk för stopp, annars är det ju inte tekniskt). 5 km trial är jobbigt, men så tufft kan det väl inte vara i Fiskartorpet?

Kudos till herr Lapidus att han cyklar MTB flera ggr i veckan. Det behövs fler publika personer som cyklar! Ännu coolare om han är med och spettar sten vid något stigbygge anordnat av lokala klubben.. :-)

tuff rubrik med lite snällare innehåll

Jag tror jag ska införa P-avgift för cyklar i vår BRF, både på gården och i cykelrummet. Eftersom vi har det för bilarna på gården bör vi ha det för cyklar också, så att medlemmar utan cykel inte indirekt betalar för nåt de inte utnyttjar. Ska lobba för att kommunen gör samma sak ute på stan också. Cykelbanor och parkeringar tar upp mycket plats som kunde använts till annat - gångbanor, trottoarer, och parker t.ex.
Tycker jag! Bra om folk i storstäder krånglar till det så mycket som möjligt för sig själva och alla andra :)

Sedan jag insåg att de flesta bilister inte kan läsa trafiken över huvud taget så har jag börjat fundera på 1) om det gäller samtliga trafikanter, 2) om klagomål på att den och den kastade sig ut i trafiken utan hänsyn i själva verket beror på att den klagande inte kan läsa trafiken och 3) om det därför är helt bortkastat att som trafikant försöka visa sina avsikter i trafiken.

Antagligen betalvägg, men hon fick se sin stulna cykel på säljsajt, stämde träff med säljaren, tog med sig polisen som kunde beslagta cykeln och gripa säljaren för häleri.

Jag är kompis med Karin som intervjuas i artikeln, hon är själv en väldigt inbiten cyklist och jag är ganska säker på att hon jobbar för att det ska bli bättre gällande sånt här.

Gissar att hjärnskakning inte klassas som en allvarlig skallskada, men ändå intressant med noll. Med tanke på de allvarliga bröst- och bukskadorna skulle man ju verkligen vilja veta vilket bröstskydd folk använt (om något alls).

Gissar att hjärnskakning inte klassas som en allvarlig skallskada, men ändå intressant med noll. Med tanke på de allvarliga bröst- och bukskadorna skulle man ju verkligen vilja veta vilket bröstskydd folk använt (om något alls).

Troligen det sistnämnda, då många individer verkar tänka att "det händer inte mig, jag är ju försiktig" alt yngre förmågor som tror de är odödliga...

Troligen det sistnämnda, då många individer verkar tänka att "det händer inte mig, jag är ju försiktig" alt yngre förmågor som tror de är odödliga...
Ja det hade ju vart intressant hur fördelningen är mellan nybörjare, såna som kört några gånger och vi som kör mycket. Det kan ju alltid smälla för alla men jag får ändå säga att jag själv sett förvånansvärt få skador mer än skrubbsår i förhållande till hur mycket jag cyklat.

I Järvsö då när det var så många skador på en gång var det väl en specifik hoppsektion som var skyltad som "cykla inte här om du inte vet vad du gör" som stod för flera av dem? Nu är det ju tapetserat med stora varningsskyltar vid det insteget. Åre har rätt lite sånt.

Ja det hade ju vart intressant hur fördelningen är mellan nybörjare, såna som kört några gånger och vi som kör mycket. Det kan ju alltid smälla för alla men jag får ändå säga att jag själv sett förvånansvärt få skador mer än skrubbsår i förhållande till hur mycket jag cyklat.

I Järvsö då när det var så många skador på en gång var det väl en specifik hoppsektion som var skyltad som "cykla inte här om du inte vet vad du gör" som stod för flera av dem? Nu är det ju tapetserat med stora varningsskyltar vid det insteget. Åre har rätt lite sånt.
Om det var snack här eller på byn, kommer inte ihåg. Det verkar vara Wingman/Shimano som folk slår sig på. Spritt längs hela leden tydligen så inga speciella hopp eller så.

Kanske bara drömde ihop det men jag har minne om att folk lät frustrerade över att det inte fanns något mönster i det hela.

Om det var snack här eller på byn, kommer inte ihåg. Det verkar vara Wingman/Shimano som folk slår sig på. Spritt längs hela leden tydligen så inga speciella hopp eller så.

Kanske bara drömde ihop det men jag har minne om att folk lät frustrerade över att det inte fanns något mönster i det hela.
Det är väl iofs inte helt orimligt, konsekvensen ökar ju snabbt rätt saftigt med luft under hjulen jämfört med att ramla när cykeln står på hjulen.

Roligt att hon har ställt tillbaka cykeln på samma ställe där den bara får stå ett dygn. Antar att hon är nere och flyttar den varje dag.

Tjena!

Är ju bara att rycka bort tejpen som dom sätter dit och flytta den fem centimeter i sidled.
Är det någon annan som har behov av dom ställen förutom de som bor där och deras besökare? Löjligt av STHLMs stad, främjar ju inte direkt cyklingen att hålla på sådär.

Det var väldigt kort tid man hade på sig. Tror att Uppsala kommun brukar ha längre tid på lapparna, och när vi rensar i Brf:en brukar vi ge en månad iaf (tror det var Polisen som sa det när vi rådfrågade dem om process för att undvika att vi gör nåt fel).

Många fel på en gång tycker jag.
Man använder väl sin cykel regelbundet, även på vintern. Annars får man väl förvara den på en lämpligare plats.
Om regeln är max 24h så är den. Då får man förhålla sig till. Åsikter om regeln är ovidkommande.
De verkar ju ha cykelrum som är överfullt? Se till att föreningen städar där istället.

Tjena!

Är ju bara att rycka bort tejpen som dom sätter dit och flytta den fem centimeter i sidled.
Är det någon annan som har behov av dom ställen förutom de som bor där och deras besökare? Löjligt av STHLMs stad, främjar ju inte direkt cyklingen att hålla på sådär.

Cykelställ har en tendens att bli skrotupplag, så en rensning då och då kan nog vara bra.
I vår förening var ett cykelställ fullt året runt, efter en rensning så är det numera på vintern endast en cykel där (har inte mina där).

EDIT:
Och det verkar ju ha skapat problem för dom som verkligen vill cykla.
Från artikeln:
– Det kan ha varit någon som ville ställa sin cykel där, och som tyckte att det var fullt eller att många cyklar stått där länge. Då agerade vi, säger hon.

Tillbaka
Topp