Madone, Domane, Oltre

mickelinoe

Medlem
Madone, Domane, Oltre
Tja

Jag går med lite funderingar om landsvägscykel för det var nu längesedan jag hade en sådan.

Jag kikar på dessa tre och resonerar lite som att Trek är ganska dyra i förhållande till dess 105-komponenter. För ca 60k hade jag gärna haft Ultegra eller likvärdig SRAM.

Domane får fina vitsord för sin komfort vilket höjer ha-begäret.
Mina resor blir mellan 3-15 mil (möjligen Vättern).

Så kluven nu. 🙂

Madone, Domane, Oltre
Jag har en Domane och är jättenöjd med den, men om du har tänkt lägga de pengarna och inte hålla på med långcykling så skulle jag ha kikat på en Madone. Tror den är roligare än Domane men fortfarande bekväm nog för att susa runt Vättern på.

Madone, Domane, Oltre
Läser man recensioner skriver de flesta att sin cykel är bekväm, så lite kluven pga det
Ja, man får hoppas att folk köpt cyklar som passar dem. Vissa föredrar racegeometri (sitta mer utsträckt) medan andra föredrar komfortgeometri (sitta mer upprätt). Har de gjort det valet rätt blir nog cykeln bekväm, har de gjort fel blir den nog inte det (naturligtvis utifrån den cykling de tänkt sig).
Om du kollar måtten stack och reach på de cyklar du tittar på, kommer du se att de är ganska olika.

Madone, Domane, Oltre
Är det här en snygg cykel? Jag har inte bestämt mig, och svag för grupptryck som jag är (om det passar mitt syfte) så undrar jag vad kollektivet tycker. Inte direkt i köptankarna, men satt och kikade lite och blev lite kluven i mina egna åsikter.

1740048310461.webp
1740048329544.webp

Madone, Domane, Oltre
Snygg? Nej.
Snabb? Förmodligen.

Givet de nya UCI reglerna så tror jag det kommer dröja ett tag innan vi får se riktigt snygga hojar i proffsklungan igen. Sen är det väl som alltid subjektivt men senaste hojarna designade efter regelskiftet har inte fallit mig i smaken i var fall.

Madone, Domane, Oltre
Är det här en snygg cykel? Jag har inte bestämt mig, och svag för grupptryck som jag är (om det passar mitt syfte) så undrar jag vad kollektivet tycker. Inte direkt i köptankarna, men satt och kikade lite och blev lite kluven i mina egna åsikter.

Visa bilaga 753123Visa bilaga 753125
Inte snygg! Snyggast av de flesta moderna cyklar med konstigt utseende, men i stora hela är den inte snygg. Cykeln påminner mig om denna häst.
1740059920343.webp

Madone, Domane, Oltre
Jag köper nog hellre en cykel jag själv tycker är snygg. Att några random snubbar på internet inte gillar den är ju nästan bara ett plus. 😄

Tillbaka
Topp