Fråga angående endcaps (hope)

trampapådå

Aktiv medlem
Har ett hope pro 4 nav i framhjulet, 15x110 boost. Sitter nu torque caps på hjulet men ska byta från RS gaffel till Manitou så behöver "vanliga" endcaps.

Är de dessa jag behöver?

-Simon

Jag tror du ska ha de i din första länk. Har du ett Hope 4 ger de dig möjlighet att montera en 15-axel utan torque caps (som du vill göra). Boost eller ej sitter i navet, så det är inga konverteringskit du vill ha.

Jag gick åt andra hållet (till RS-gaffel) fast konverterade till boost samtidigt och borde ha just ett par sådana endcaps över som du behöver (från mitt 100-nav men det ska ju vara samma). Oanvända, bara jag hittar dem.. Kan kika och återkomma över PM om jag hittar dem.

Jag tror du ska ha de i din första länk. Har du ett Hope 4 ger de dig möjlighet att montera en 15-axel utan torque caps (som du vill göra). Boost eller ej sitter i navet, så det är inga konverteringskit du vill ha.

Jag gick åt andra hållet (till RS-gaffel) fast konverterade till boost samtidigt och borde ha just ett par sådana endcaps över som du behöver (från mitt 100-nav men det ska ju vara samma). Oanvända, bara jag hittar dem.. Kan kika och återkomma över PM om jag hittar dem.
Precis min tanke med från början, ska inte konvertera något utan bara helt vanliga endcaps till boostnav.
Men de är smått förvirrande med alla olika alternativ!

Annars om någon har och kan mäta sina?

Hojta gärna till om du hittar några 👍

Jag bytte från torque caps på mina hopehjul för att kunna köra dem med min FOX 34 och det var hub 441 som jag köpte och de verkar funka. Väldigt dålig information för att hitta rätt tyckte jag med.

Tillbaka
Topp