Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha!Men var nog för stirrig
Skönt att du plockade upp jinxningsstafettpinnen.Ser inte bra ut nu, risk för trippel norskt. Men byte till skejt kan förändra.
Skulle jag på förhand fått veta att en av Ebba och Jonna tappat tätgruppen efter att ha vurpat hade Ebba fått min röst.Grymt kört av Ebba
Men fan vet om inte Jonna vunnit om hon inte vurpat, men brons är helt ok
Men att det skulle ta över 100 år för att slå det. Hur länge behöver vi vänta på att han slår rekordet för äldsta segrare?F.ö. skaplig putsning av rekordet för yngste segrare i VL. Rekordet putsades med drygt tre år. Ernst Alm var 22 år och 18 dagar då han vann det första loppet 19:e mars, 1922. Och Alvar fyller 19 år om 20 dagar.
Jag sticker ut hakan och säger att en lika stor putsning aldrig kommer att ske igen.![]()
Brinken var väl nästan 38 när han vann 2012.Men att det skulle ta över 100 år för att slå det. Hur länge behöver vi vänta på att han slår rekordet för äldsta segrare?
Första gången Frida missar individuell medalj i VM!Grymt kört av Ebba
Men fan vet om inte Jonna vunnit om hon inte vurpat, men brons är helt ok
Nej, hon var femma i skiathlonen i VM i Seefeld, 2019.Första gången Frida missar individuell medalj i VM!
Det stämmer, i det loppet fegade hon som den nybörjare hon var, men efter den tävlingen har det varit medalj i alla VM-lopp tills missen idag.
Med tanke på marginalen i mål och hur det såg ut på slutet skulle jag säga att det närmast var slantsingling.Så fort Andersson och Johaug blev själva trodde jag på Andersson. Johaug är notorisk spurtsumpare och jag förstod att Andersson har jobbat på sin svaghet där.
Skidorna ska, om man får tro henne, tydligen varit dåliga även igår.Diggins blek även idag. Tappade 1:17 på klassiska delen och 0:45 på fristilsdelen. De sa väl i sändningen att hon var missnöjd med skidorna i sprinten och jag vet inte hur hennes skidor var idag, men lite undrar man ju kring formen.
– Jonna hadde tatt gull (uten fallet), Ebba og jeg hadde egentlig litt flaks, sier Johaug.
Tycker det var klantigt av Jonna att klämma sig in på innern inför sista varvningen. Hade det varit inför spurten, så hade jag förstått de. Men i det läget hade det inget att tillföra. Bara riskabelt.
...
Jag tror inte man ska fästa så väldigt stor vikt vid exakta formuleringar som åkare slänger ur sig när reportrar trycker upp en mikrofon i ansiktet på dem. Inte helt säker på exakt när hon gjorde uttalandet men i synnerhet tror jag man ska ta uttalanden med en nypa salt om de är gjorda när de är trötta efter att ha plågat sig hårt i en knapp timme. Har väldigt svårt att tänka mig att Ebba skulle ta direkt illa upp om hon fick höra uttalandet.Tycker Johaug är lite respektlös mot Ebba, en dålig förlorare som talar?
Man kan ju alltid spekulera fram och tillbaka hur det hade gått, jag för min del tror inte Jonna hade hängt med fram till spurten, Johaug och Ebba drog på en riktig långspurt, och som jag skrev så tyckte jag Jonna såg lite trött ut i svängen innan utför mot sista kurvan där hon kraschade. Hade hon varit med fram till slutspurten hade hon förmodligen vunnit.
Hur som, nu vann Ebba och Johaug fick på nöten, och som @GoranS skrev, det ingår i skidåkning att stå på benen, då är det som Johaug säger respektlöst IMHO:
![]()
Irritert Weng måtte skvære opp med svenske: - Blir ekstremt irritert der og da
Heidi Weng (33) var rasende at medaljesjansen røk i en krasj med Jonna Sundling (30).www.vg.no
Inget att tillföra är väl att ta i. Hon hade om hon inte vurpat kommit upp i rygg på de två dragvilliga. Om hon legat kvar hade hon behövt gå ut och runda Weng på rakan fram mot backen. Hade garanterat kostat mer energi.Tycker det var klantigt av Jonna att klämma sig in på innern inför sista varvningen. Hade det varit inför spurten, så hade jag förstått de. Men i det läget hade det inget att tillföra. Bara riskabelt. Nu får hon ta hem ett par stafettguld istället.
Sedan är det väl bara att kalla in Alvar och Stina till 5-milarna.
Jonna hade högre fart och körde nog på "sprintinstinkt", tror jag. Precis som vi cyklister vill hon inte bromsa bort farten. Tror jag.Tycker det var klantigt av Jonna att klämma sig in på innern inför sista varvningen. Hade det varit inför spurten, så hade jag förstått de. Men i det läget hade det inget att tillföra. Bara riskabelt. Nu får hon ta hem ett par stafettguld istället.
Sedan är det väl bara att kalla in Alvar och Stina till 5-milarna.
För mig är det osannolikt att Emma hade valts för 10 klassiskt i morgon om hon var påtänkt för teamsprinten på onsdag. Jag gissar Maja!Vem blir det som får åka sprintstafett med Jonna på onsdag?
Ebba känns osannolikt.
Johanna har åkt hem.
Linn skadad
Återstår Moa, Emma, Maja eller Frida.
Maja är väl fräsch men den med sämst distanskvaliteter.
Emma har haft en strulig säsong och hade hjärtrusning i samband med sprinten. Känns lite chansartat.
Moa undrar jag om hon är tillräckligt rask.
Återstår Frida som kanske inte har något emot att åka (lite beroende på hur det går imorgon), men hon känns också som en person som skulle kunna strula till det i en teamsprint.
Jag gissar att det kommer att stå mellan Emma och Frida men jag är glad att jag inte är förbundskapten. Dessutom kan man ju fundera på hur laget ska formeras. Är det gjutet med Jonna på sistasträckan? Inför mästerskapet såg jag Jonna och Linn som det naturliga valet och i den ordningen. Nu är det mkt svårare.
Norge kommer väl närmast garanterat att ha Skistad på sistasträckan. Frågan är vem som kompletterar. Lotta U.W.?