Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Shit vad spännande. Nu kan man ju hoppas på ett Svenskt guld till. Hoppas Frida vinner !!!
Jag har bara så svårt att tro det.Tror dom körde med pistmaskiner, men bestämde sig för att inte salta. Anledningen var att dom var rädda att det skulle bli ett hårt lager som skulle brista och skapa mer problem. Som typ skare.
Brons till Johaug?
Menar du att det var medvetet för att gynna norska åkare eller menar du att är mer kompetent inom språpreparering i Trondheim än de som skötte spåren?Jag har bara så svårt att tro det.
Men bara där de blev påkomna… som vanligt.Nu erkänner de…vilken grej.![]()
Träder fram: ”Jag är otroligt ledsen”
Två norska backhoppare har diskats på VM – efter misstänkt fusk. Nu träder landslagstränaren Magnus Brevig fram. – Jag är otroligt ledsen för det som har hänt, säger han till VG.www.expressen.se
| Guld damer | Silver damer | Brons damer | Guld herrar | Silver herrar | Brons herrar | |
| 2025 | 6 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 |
| 2023 | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 1 |
| 2021 | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 |
| 2019 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 2017 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| 2015 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| 2013 | 0 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
| 2011 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
| 2009 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
| 2007 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| 2005 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 2003 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
| 2001 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Lätt att bli konspiratorisk när man så många gånger har kommit ut till skidspår och backar och konstaterat manchester och laserskurna spår dagen efter snökaos eller i vårflod. Har man lagt botten rätt så klarar förortsslingor vårväder. Igår åktes det på Ågesta.Menar du att det var medvetet för att gynna norska åkare eller menar du att är mer kompetent inom språpreparering i Trondheim än de som skötte spåren?
Jag säger inte alls att det var bra förhållanden, men jag anser mig inte heller ha kompetens nog att bedöma om det var rimligt att göra något annat än det som gjordes.
Lite röster kring förhållandena:
![]()
Absurde bilder i kaotisk femmil: - Aldri sett maken til
Den første femmila for kvinner i VM-historien går under ekstreme forhold. Det gir taktisk spill og flere fall.www.vg.no
Jag tror det. Hade spurtat ner Johaug.Hade Ebba fixat en medalj utan fallet tror ni?
Fullt möjligt men vilken valör kan jag ej spekulera om, hon är ju extremt stark, ett hårt tränande konditions fenomen trots att kanske just 5 milen inte är hennes bästa distans. Tycker dock att vurpan var totalt på hennes egna ansvar även om kanske Frida sökte sig åt höger just när det händer, Ebba borde haft bättre koll vilket är lätt för mig att säga. Avgrundsdjup besvikelse efter loppet på det sättet som en vinnare ofta har, glädjer mig att se även om det så klart var synd om henne. Ebba will be back om man säger som så.Hade Ebba fixat en medalj utan fallet tror ni?
Nej, de fick ju medaljerna uppe på stadionIngen Medal plaza idag?
Nej, de fick ju medaljerna uppe på stadion
Jag är ingen expert på skidspår, men det känns inte helt otänkbart att värsta marsregnet i Trondheim på 130 år följt av fortsatt plusgrader skulle kunna ha en rätt negativt inverkan på spårenbäddens hållfasthet.Lätt att bli konspiratorisk när man så många gånger har kommit ut till skidspår och backar och konstaterat manchester och laserskurna spår dagen efter snökaos eller i vårflod. Har man lagt botten rätt så klarar förortsslingor vårväder. Igår åktes det på Ågesta.
Jag undrar om Norges herrar hade accepterat förutsättningarna.
Nåja, nu visade det sig att Karlsson var överjävlig i snökaoset med sin teknik. Hon ödslade mins energi och hade mest kvar till avgörandet.
Mjuka spår går att acceptera men att inte skrapa bort morgonens blötsnö känns bra underligt.Jag är ingen expert på skidspår, men det känns inte helt otänkbart att värsta marsregnet i Trondheim på 130 år följt av fortsatt plusgrader skulle kunna ha en rätt negativt inverkan på spårenbäddens hållfasthet.
Jag är inte säker, men har inte den tekniska delegaten något att säga till om ifall arrangörerna skulle fatta belsut som leder till onödigt "konstiga" förhållanden? Denna person var för dagens lopp en österrikare.