Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte bara du som grävt efter tryffel då?Surhål här och där i Norra Delsjön, men grymt fin dag ute i skogen hur som helst. Och överlag väldigt fint.
Dock lite upprörande att se så mycket skador pga elmtbs, de verkar gilla att burna loss med sina 1000w runt diverse trädstammar. Här ett exempel från starten av Hell on Earth:
Visa bilaga 755985
(obs, skämt, jag förstår att det är veldsvin som är dom skyldiga..)
Det är helt sjukt uppgrävt av svinen på sina ställen. Undrar när Sverige ska vakna kring att man inte kommer bli av med dem med halvhjärtad nöjesjakt.
Om jag inte missat nåt är det i Tyskland och Danmark skadorna på jordbruket och risken för smittspridning. Men där jagar de hela flockarna på en gång med fällor.Som med allt är det när bilister får för mycket problem. I Nederländerna är det seriöst jakt på vildsvin för att får när antalet bilolyckor.
Om jag inte missat nåt är det i Tyskland och Danmark skadorna på jordbruket och risken för smittspridning. Men där jagar de hela flockarna på en gång med fällor.
Ja verkligen, var ett tag sen jag körde i trakterna men man kunde ju se spår hela vägen runt Björn*-trakten osv.Det är helt sjukt uppgrävt av svinen på sina ställen. Undrar när Sverige ska vakna kring att man inte kommer bli av med dem med halvhjärtad nöjesjakt.
Nu ligger Skalman på Trailforks! Så ut och kör! Lippen över gaphoppet var ganska hård, landningen mjuk dock häromdagen. Sista hoppet mjukt i botten av hoppet. Wallriden var torr och finGjorde ett studiebesök i bamseparken, hänt en del sedan jag va där senast för ungefär ett år sedan. Gaphoppet e nyrenoverat och connectar perfekt med avslutet på dunderhonung och de finns en ny line uppifrån med ett större dropp på drygt 2m också. Visa bilaga 753162Visa bilaga 753163
Grymt! Jag får ta en sväng dit nästa helg om vädret e ok!Nu ligger Skalman på Trailforks! Så ut och kör! Lippen över gaphoppet var ganska hård, landningen mjuk dock häromdagen. Sista hoppet mjukt i botten av hoppet. Wallriden var torr och fin Visa bilaga 756017Visa bilaga 756018
Det är en kanon stig, fint fixat!Fint före igår, känns som det lite röviga vädret gjorde så mycket på stigarna.
Igår vårfixades det lite på Fabulösa, fixat lite dränage, berms och andra slukhål. Behövs lite mer jobb längre upp. Det känns som ÄGB:s populäraste stig just nu
Visa bilaga 756967
Visa bilaga 756968
Visa bilaga 756969
Visa bilaga 756970
Riktigt snyggt!Fint före igår, känns som det lite röviga vädret inte gjorde så mycket på stigarna.
Igår vårfixades det lite på Fabulösa, fixat lite dränage, berms och andra slukhål. Behövs lite mer jobb längre upp. Det känns som ÄGB:s populäraste stig just nu
Visa bilaga 756967
Visa bilaga 756968
Visa bilaga 756969
Visa bilaga 756970
B-linje på Bop'n rumbleVilken stig är det där?
Var ute en sväng och loopade dirty bengtsson och närliggande, där var det helt ok men några pölar här och där. När jag kollade ner mot kraftledningen såg det riktigt blött ut.Någon som har koll på status i Lackarebäck, är det fortfarande blött eller har det torkat upp ok?
Då var det troligtvis er jag såg vid starten ovanför Kungssten. Sugen på att rensa och fixa i Sjöbergen, finns kul grejer ju.Jag och min kompis hade planer på en gbg-tour och pröva lite nya områden. 30m in på den första gröna stigen i Sjöbergen knäcker kompisen sin fälg på en sten efter ett hopp över en bäck. Jag landade på samma sten men hjulet blev bara lite ovalt
Hann testa lite i Sjöbergen. Blött och väldigt svårt att hitta/oklart.
Hemma i ägb var det prima. Blev lite stigfix på övre delen av Fabulösa där landningen till första droppet är bättre.
Ser fint ut! Kan du dela hela rundan i gpx eller Strava så man kan åka dit och prova någon dag?Visa bilaga 757526
Propaganda.
Visa bilaga 757527
Det börjar arta sig i Ruddalen, inga problem att dra ihop 7.5 km och 300 höjdmeter glennduro bara på Kaveröskullen, och då finns det ändå några roliga utförsstigar kvar. Ska se om det inte går att få ihop en mil om man maxar.
Absolut, du hittar mig på Strava om du kollar där. Bara hojta till om du vill ha guidning.Ser fint ut! Kan du dela hela rundan i gpx eller Strava så man kan åka dit och prova någon dag?
Svar nej, det blev 9.5 km och det inkluderade en kilometer transport hem.Det börjar arta sig i Ruddalen, inga problem att dra ihop 7.5 km och 300 höjdmeter glennduro bara på Kaveröskullen, och då finns det ändå några roliga utförsstigar kvar. Ska se om det inte går att få ihop en mil om man maxar.
Då var det troligtvis er jag såg vid starten ovanför Kungssten. Sugen på att rensa och fixa i Sjöbergen, finns kul grejer ju.
EDIT: enligt Strava var det inte alls er jag såg![]()
Jag och min kompis hade planer på en gbg-tour och pröva lite nya områden. 30m in på den första gröna stigen i Sjöbergen knäcker kompisen sin fälg på en sten efter ett hopp över en bäck. Jag landade på samma sten men hjulet blev bara lite ovalt
Hann testa lite i Sjöbergen. Blött och väldigt svårt att hitta/oklart.
Hemma i ägb var det prima. Blev lite stigfix på övre delen av Fabulösa där landningen till första droppet är bättre.
Visa bilaga 757342
Kan ha torkat upp. Det var rätt så blött i botten av de flesta stigarna jag körde.Det såg väldigt torrt ut i Sjöbergen idag, blir en cykeltur där imorgon:)
Bor i närheten av Sjöbergen så jag cyklar där ganska ofta och det finns en hel del roliga stiga där, men det är bara några få som finns på Trailforks och resten är inte jätte lätta att hitta om man inte är bekant med området.
Jag grävde och fixade lite där förut, men har flyttat från närområdet. Kanske ligger nåt verktyg eller två kvar nånstans..
Mycket har ju karaktären av freeride mer än klockrena stigar också (förutom Lönngången och några till), men finns en hel del kul features iaf.
Tuppens minut? Man börjar vid en stuga där det iaf tidigare funnits en galande tupp. Med stugan i ryggen ska man cykla rakt fram och lite vänster och rulla genom en sprängstenkista, fram en liten bit, svänga lite vänster och sen snabbt höger, nerför ett dropp, fram en liten bit och ner vänster för en häll, sen höger för att hitta det avslutande hällrullet ner till asfalten.Aha. Försökte följa den svarta men enligt GPSen jag verkligen helt off![]()
Kan ha torkat upp. Det var rätt så blött i botten av de flesta stigarna jag körde.
Jag följde TF och det märks att stigarna inte cyklas ofta.
Jag grävde och fixade lite där förut, men har flyttat från närområdet. Kanske ligger nåt verktyg eller två kvar nånstans..
Mycket har ju karaktären av freeride mer än klockrena stigar också (förutom Lönngången och några till), men finns en hel del kul features iaf.
Den under bron har jag varit med och fixat iaf, men det var ett bra tag sen nu, ingen aning om den underhålls och av vem. Tror iaf en av de som fixat däromkring fortfarande är aktiv i området.Är det du som har fixat bermen under bron och/eller uppe på berget?
Tyvärr så har Ove varit framme och förstört på en del ställen igen..
Då var jag nog helt fel. Kom ut på nåt sketchy stenmurdropp till en stor häll som gick nedför och sen ganska tajt stig på slutet.Tuppens minut? Man börjar vid en stuga där det iaf tidigare funnits en galande tupp. Med stugan i ryggen ska man cykla rakt fram och lite vänster och rulla genom en sprängstenkista, fram en liten bit, svänga lite vänster och sen snabbt höger, nerför ett dropp, fram en liten bit och ner vänster för en häll, sen höger för att hitta det avslutande hällrullet ner till asfalten.
Kort "stig", men mycket aktion på kort tid. Svårt med GPS på så litet område, kan vara enklare att följa nerifrån från asfalten. Eller som sagt inte bry sig så mycket om tf-stigarna utan mest hitta diverse features att köra.
Kan höra av mig om jag får feeling för ett återbesök nån dag. Lockar ofta mer med annat när jag väl besöker stan dock, men det var grymt att ha det på 5-10 min cykelavstånd innan iaf.
Kan fö rekommendera Lönngången som en kul flowstig, man kan välja att bara köra första halvan (slutar med att man rullar ut på en parkering vid kolonin), annars får man en rätt trampig platt bit, och avslutar nere vid Röda Sten. Det kan iofs vara trevligt om man vill dricka öl eller så.
Den under bron har jag varit med och fixat iaf, men det var ett bra tag sen nu, ingen aning om den underhålls och av vem. Tror iaf en av de som fixat däromkring fortfarande är aktiv i området.
Och ja, från och till lades det ute lite grenar och ibland lite mer sabotage (hopp/step-up som demonterades), det är väl bl.a. en gubbe med ett gäng hundar som verkligen inte gillar att det cyklas där.
Då var jag nog helt fel. Kom ut på nåt sketchy stenmurdropp till en stor häll som gick nedför och sen ganska tajt stig på slutet.
Får ta mig dit och reka igen. Hade ju sprängt bakhjulet 10 minuter innan så luften gick ur mig så att säga![]()
Finns två ställen med stenmur, många sketchy dropps och fullt av hällar i det området.
Såg du en husgrund i närheten av muren?
Blir en tur där i eftermiddag, ska försöka komma ihåg att starta Strava innan jag är på väg hem denna gången.
Det finns ett par stigar som både börjar och slutar vid parkeringen vid kolonierna.
Det finns även ett par stigar som binder ihop delar av stigarna på TF, men dom roligaste bitarna finns tyvärr inte med på TF..
@Anders Lantz ?Sommarföre i ÄGB. Såg denna lucka på marken där Fabulösa korsar Alternativkotten om någon saknar.
Visa bilaga 758418