Anders Lantz
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tack för infon. @manneblask och @MagerValp Den hade lossnat på Nillas Levo. Får åka och hämta den i morgon.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vill minnas de fanns flera roliga korta lines vid tuppens minut men dom kanske e helt igenväxta nu? Va några år sedan jag var där senast.
Hisingsparken va grymt fint före nyss iallafall :).
Behövs en spång där!Tänkte köra Den sista ninjan också, men lite för mycket vatten va?
Blött som fan i Sjöbergen idag.
Instämmer, grymt bra och snabbrullat idagRiktigt torrt i Änggårdsbergen. Ofta torkar det inte upp förrän efter björkarna börjat bli gröna men i år är det mestadels torrt redan nu.
Du fotade och tog regnr för eventuell polisanmälan va? Det var ju det som bet på gubben på Jockes till slut att någon fick tag i honom och sa att det låg en drös ärenden om försök till vållande av kroppsskada* hos polisen, så det kunde bli en grej om det hände något.Mötte ett par unga killar på parkeringen i Eklanda förut, dom varnade om stigsabotage på vad jag tror var Kanada, dom hade samtidigt fått en utskällning av en kvinna som fortsätter skälla på dom på parkeringen igen när deras mamma kommit för att hämta upp dem. Jag la mig i diskussionen eftersom jag själv råkat ut för henne och hon erkänner sabotaget som lett till att den ena killens Googles blivit repiga. ”Enda sättet att stoppa oss” tyckte hon är att lägga ut grenar,stockar och annat. Se upp alla åkare!
Kvinnan, 60 års åldern, rätt kort, rund och går med en stor rottweiler och kör en mörkblå Volkswagen suv.
Nej tyvärr gjorde jag inte de, mamman till pojkarna föreslog det men vi hann inte förens hon stack iväg. Hon pratar mycket om ridning så antar hon tillhör någon ryttarklubb i närheten.Du fotade och tog regnr för eventuell polisanmälan va? Det var ju det som bet på gubben på Jockes till slut att någon fick tag i honom och sa att det låg en drös ärenden om försök till vållande av kroppsskada* hos polisen, så det kunde bli en grej om det hände något.
*eller något snarlikt.
Stött på henne också. Helt orimlig, snackade mycket om hästar och att vi har noll koll.Mötte ett par unga killar på parkeringen i Eklanda förut, dom varnade om stigsabotage på vad jag tror var Kanada, dom hade samtidigt fått en utskällning av en kvinna som fortsätter skälla på dom på parkeringen igen när deras mamma kommit för att hämta upp dem. Jag la mig i diskussionen eftersom jag själv råkat ut för henne och hon erkänner sabotaget som lett till att den ena killens Googles blivit repiga. ”Enda sättet att stoppa oss” tyckte hon är att lägga ut grenar,stockar och annat. Se upp alla åkare!
Kvinnan, 60 års åldern, rätt kort, rund och går med en stor rottweiler och kör en mörkblå Volkswagen suv.
Höll på att landa på hennes hund på studsiga förra veckan. Hon skrek och gorma nått men ja va redan borta. Sett henne ett par ggr nu nära ekland.Stött på henne också. Helt orimlig, snackade mycket om hästar och att vi har noll koll.
Nån har ju slängt stockar och grenar på Rökaren också nyligen. Säkert samma. Rent av livsfarligt.
Jag hade nog iofs också skrikit och gormat om någon nästan hade landat på min hund om jag haft en.Höll på att landa på hennes hund på studsiga förra veckan. Hon skrek och gorma nått men ja va redan borta. Sett henne ett par ggr nu nära ekland.
Jodå men jag tyckte det var lite konstigt då hunden dök upp snabbt från ingenstans.Jag hade nog iofs också skrikit och gormat om någon nästan hade landat på min hund om jag haft en.
Jag tror inte de uppmärkta MTB lederna har någon som helst prioritet vad gäller företräde på stigen.Hon är mycket medveten om de uppmärkta avsedda stigar/lederna men väljer att gå där med sin hund ändå för att hon vill provocera och bråka. Jag tror inte ridklubben i närheten skulle vara så nöjda om dom visste om hur hon representerar dem.
Då är vi ju tillbaka på ruta ett, polisanmäl och tala om för henne att det görs.Denna person är ju dock ingen man resonera med, hon slänger ut stockar i syfte att skada cyklister helt klart och tycker vi inte ska vara i skogen.
De visste inte jag men har iallafall förklarat för henne att man får gå och röra sig var man vill men att man ska va medveten om att de sannolikt kan komma cyklister när som helst i hög fart. Precis som manne säger så är hon ingen att resonera med och hon till och med erkände sabotage till oss 4 som stog på parkeringen igår. Ena killens goggles repades ju sönder men alla får va glada att de var gogglesen och inte ögonen.Vi har alltid väjningsplikt mot fotgängare i skogen, oavsett om det är en markerad led eller ej.
Fast det resonemanget är ju anledningen till att folk hatar oss.De visste inte jag men har iallafall förklarat för henne att man får gå och röra sig var man vill men att man ska va medveten om att de sannolikt kan komma cyklister när som helst i hög fart.
Jag tror hon främst rör sig vid studsigt och säkert upp runt fornminnet. Jag kommer göra samma sak nästa gång jag träffar på henne eller hennes sabotage. Håll utkik efter en blå nyare Volkswagen mellanstor suv på parkeringen.I allmänhet är folk trevliga och nyfikna och det är aldrig någon konflikt. Jag ropar ofta om jag ser någon (bland annat till kvinnan med lös hund) och saktar ner. Men det hjälper föga när någon anser att de har ensamrätt på skogen. Tror jag sa sist att det finns barn som cyklar och kan skada sig allvarligt men fick ingen reaktion.
Men absolut, stöter jag på henne eller nya stockar/hinder så kommer jag polisanmäla. Det är liknande sabotage uppe vid Såriga, vet inte om det är samma person. Det finns även boende i Eklanda som varit tokiga och skrikit på en när jag stått nedanför Rökaren, så det är finns en chans att det är hon som saboterat där, behöver inte vara samma som kvinnna med hunden.
Ja den är fantastisk just nu. Den är alltid (nästa) rolig men ibland är den bedrövlig lerig.Topnotch i partilleskogarna idag trots ett par skurar. Inga bilder tyvärr. Till och med snirkesnorken var torr!
Illa med spikar å skit någon lagt där men träden kan väl ingen vält sådär?Kvällstur i Sjöbergen igår, välta träd på ett par ställen och någon som har lagt massa bråte mitt på stigarna, bl.a en bit lastpall med spikar precis nedanför ett dropp..
Visa bilaga 764329
Träden har nog vält av annan anledning, men allt annat bråte som låg ivägen var lite för perfekt placerat för att bara ha råkat hamna där, en hel del av det är såpass tunga stockar att man inte flyttar dom ensam..Illa med spikar å skit någon lagt där men träden kan väl ingen vält sådär?
Större objekt i vägen och lappar har jag hört om tidigare på de området men de va flera år sedan, tråkigt att både sjöbergen och Änggården är utsatt just nu.Träden har nog vält av annan anledning, men allt annat bråte som låg ivägen var lite för perfekt placerat för att bara ha råkat hamna där, en hel del av det är såpass tunga stockar att man inte flyttar dom ensam..
Det har varit problem med att någon förstör och lämnar arga lappar där tidigare.
Större objekt i vägen och lappar har jag hört om tidigare på de området men de va flera år sedan, tråkigt att både sjöbergen och Änggården är utsatt just nu.