n3wton
Aktiv medlem
Graveldäck - vilket är er favorit?
Jo, säkert! Där har jag ju helt magiska 55-däck eller vad det är som helt suddar ut allt vad vägbrus heter! Den cykeln har rullat kanske 100 km senaste två åren, så tydligen är det inte där magin ligger trots det... Kan ju också ha att göra med dödsbromsar och att jag lever ett liv i fullständigt överflöd av prisvärda och bra cyklar..på 26-tum med lite rimligt långa kedjestag brukar det gå med både framväxel, smalt lvg-vevparti och 55 mm däck för väldigt billigt. får du inte på lvg-vevar på din specialized-26:a?
vill även lägga in en stark protest mot att det skulle vara "härligt och roligt" när det vibrerar och är obekvämt bara för att det känns rappt när en axar mellan 0-5 km/h. lätta hjul och däck känns inte öht i min mening när en kör grus i lite härligt och roligt tempo.
Är inte hela den här diskussionen i princip helt subjektiv när den handlar om vad folk upplever, eller på sin höjd vad någon amerikansk elitcyklist kan pressa fram på långdistansgravel? Lite tillspetsat, visst, men ytterligheterna inom alla specialintressen tenderar väl att handla mest om tycke och smak snarare än objektiva sanningar. Min sanning går vid att lagom är lagom och lagom är 42 mm sen är jag ganska nöjd.