[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Tror inte det handlar om det.3:plats ger väl lite mer prispengar, annars hade man accepterat och gått vidare tänker jag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det handlar om det.3:plats ger väl lite mer prispengar, annars hade man accepterat och gått vidare tänker jag?
Förbjud åkning utanför spår om det inte är omåkning, löser en del av problemet, men skapar antagligen nya.Tyckte de muttrade något om i sändningen (innan loppet i söndags?) att det spelar roll hur regelbrottet skett och att det vid just stående och stakande utanför spåret finns är väldigt låg acceptans för "snedskär". Ingen aning om det stämmer.
Nej, då får man "hoppa" till skidorna så du kommer i rätt riktning...Om det är "olagligt" att ta för ett skär för att hålla balansen (det Ebba hävdar) ska man alltså enligt reglerna stupa (!) för att slippa få ett gult kort. Känns inte riktigt som att regeln når det man vill komma åt (fusk i en gråzon). Men, med hemliga filmer blir ju allt spekulation.
Gult kort för hoppskejting. Over and out!Nej, då får man "hoppa" till skidorna så du kommer i rätt riktning...
Ungefär så sa nån annan av landslagsåkarna i debatten. Utan att mena att det Ebba gjorde var fel.
Swe får offra en som fäller henne :)Och med varken Linn eller Jonna med är risken att det är helt upplagt för Skistad.
Kollar man videon kan man se att Skistad störde Jonna rätt ordentligt på upplopprt. Alltså....Spekulation är att det är samma bana som senast i Tallinn:
Swe får offra en som fäller henne :)
He, he.Och med varken Linn eller Jonna med är risken att det är helt upplagt för Skistad.
Goms, 27:e januari, 2024.Ingen norska i final, när hände det sist?
Då med en himla massa svenskor, nu med en himla massa olika länder. Fast inte Norge då
En bra rubrik! Det är flera som börjar bli less på egoisterna!
![]()
Jag är så less på det veka gänget
Hallå där, världscupens alla slömesar. Ta en titt på den här killen. Sedan kan ni ju fundera över hur en 22-åring helg efter helg klarar av att visa vilka veklingar ni är.www.expressen.se
Man kan fråga sig om det som gör att exempelvis Sundling väljer att stå över VC-tävlingar ärEn bra rubrik! Det är flera som börjar bli less på egoisterna!
![]()
Jag är så less på det veka gänget
Hallå där, världscupens alla slömesar. Ta en titt på den här killen. Sedan kan ni ju fundera över hur en 22-åring helg efter helg klarar av att visa vilka veklingar ni är.www.expressen.se
Krävs inte så många knapptryck för att få fram listorna:Kul artikel, jag håller med ! Edvin har alltså åkt 28 av 30 tävlingar. Hur många har tex Frida & Jonna & Maja & Porris & dom andra stjärnorna åkt ?
Vissa är ju utpräglade sprint- resp distansåkare, och då blir det ju lite skevt att jämföra mot totala antalet lopp.Hoppas det blev rätt. Ebba och Porris var med på hälften av lektionerna, nästan ok. Resten har för mkt frånvaro och får gå om hela terminen. Edvin får guldstjärna och stipendium.
Ebba A 15
Jonna S 10
Maja D 11
Emma R 12
Johanna H 6
Frida K 5
Edvin 28
Porris 15
Burman 12
Calle 8
Jag tror också det, men för det behövs pengar. Pengarna har minskat de senaste 15-20 åren. Kalla fick 850k när hon vann TdS 2008, vet inte vad Johaug fick i år men för ett par år sedan fick man 500k för totalseger i TdS. Antalet tittare globalt över säsongen halverades fr 2012/13 till 2021/22.Jag tror fortsatt att om det är högt deltagande som är målet måste högt deltagande belönas.
Jag finner också att trad skidåkning har problem.Jag tror också det, men för det behövs pengar. Pengarna har minskat de senaste 15-20 åren. Kalla fick 850k när hon vann TdS 2008, vet inte vad Johaug fick i år men för ett par år sedan fick man 500k för totalseger i TdS. Antalet tittare globalt över säsongen halverades fr 2012/13 till 2021/22.
Det är en negativ spiral, hur ska man få in mer pengar och tittare när de bästa väljer att inte vara med? Vilka sponsorer vill gå in i en sport där intresset minskar och de bästa väljer att inte vara med?
Nånstans måste man börja, och jag tror att intresset måste upp innan pengarna kommer. Det kräver att några aktiva idag tänker på sportens framtid istf enbart sig själva. Men jag vet, det ligger inte i tiden att göra det.