Endurohoj i en Peugeot 2008?

• Trådstartare Trådstartare WSB
  • Start datum Start datum

WSB

Aktiv medlem
Någon här som har en nyare Peugeot 2008 som vet om man får in en endurohoj antingen med framhjulet avmonterat, alternativt båda hjulen?

Hade en 3008 årsmodell 2020 tidigare och det funkade med att plocka bort bara framhjulet. Men misstänker att denna mindre bil kräver båda hjulen av..

Bilhandlaren var inte sugen på att låta mig åka hem och testa 😅

Bilagor

• IMG_2397.webp
    IMG_2397.webp
    622.5 KB · Besök: 373
Någon här som har en nyare Peugeot 2008 som vet om man får in en endurohoj antingen med framhjulet avmonterat, alternativt båda hjulen?

Hade en 3008 årsmodell 2020 tidigare och det funkade med att plocka bort bara framhjulet. Men misstänker att denna mindre bil kräver båda hjulen av..

Bilhandlaren var inte sugen på att låta mig åka hem och testa 😅
Tänker du med baksätet nerfällt eller uppfällt? Känner att en 2008 är rätt liten med det uppfällt iaf.
Säg till bilhandlaren att som världens lägst stående varelse, så har han inget att säga till om i den frågan. I annat fall, åk hem och hämta cykeln och åk tillbaka?

Nedfällda säten :)

Hade hoppats att nästa gång jag är där så köper jag bilen, så slipper jag feppla.. men kanske får cykla dit och prova innan om ingen har svaret här.

I värsta fall kan du väl plocka av gaffeln också? Det är ju inte *så* mycket jobb, och då borde det väl gå?

Alternativt kan du ju tvätta cykeln ordentligt och ta med den till bilhandlaren och testpacka.

Tillbaka
Topp