Egen designade Cykeltröjor Tips

Tja,

Vi är några kompisar som har signat upp för vätternrundan i år och har en tanke på att beställa egendesignade tröjor till loppet som en rolig grej.
Är det någon här som har några tips på bra företag som man kan beställa från?

Tacksam för alla tips!

Tja,

Vi är några kompisar som har signat upp för vätternrundan i år och har en tanke på att beställa egendesignade tröjor till loppet som en rolig grej.
Är det någon här som har några tips på bra företag som man kan beställa från?

Tacksam för alla tips!
Verge levererar sådant genom sin svenska återförsäljare. Minns inte vad de heter men du hittar nog genom hemsidan https://www.vergesport.com/

Jo, LaChemise i Stockholm.

Vet att några cykelklubbar använder Bioracer för sina klubbkläder:

La Chemise har ju Verge. Där är mininum ett ex även om priset sjunker med högre volym.
Trimtex har väl fortfarande minst 5 av varje sort som minimum.
Sen finns ju Bioracer, Kalas och Craft. Hur stora volymer som krävs där har jag inte koll på.

Det är nog hög tid nu iaf, de flesta leverantörer vill ha lite tid för tillverkningen.

Om det blir tidsbrist skulle jag kolla med en lokal profiltrycks-firma. Om ni tillhandahåller tröjor går det säkert rätt snabbt med enklare tryck.

Mycket bra förslag från samtliga! Stort tack!
Som du säger @Freddie L så borde vi nog få iväg beställningen men som du säger så går det ju med profiltryck, bara att det inte blir riiiktigt lika snyggt då!

Jag försökte med Trimtex - som jag vet har bra grejor - men hade bekymmer med deras onlineri. Men du kan ju höra med dem.
Om man kan hantera ett strykjärn finns billigare alternativ. Till exempel: https://www.annilito.com/produkt/valfri-text-textiltryck-1020-30cm/
Min erfarenhet är att tröjan mer är grejen inför loppet. Man har annat att tänka på när man sitter där, hihi!

Jag försökte med Trimtex - som jag vet har bra grejor - men hade bekymmer med deras onlineri. Men du kan ju höra med dem.
Om man kan hantera ett strykjärn finns billigare alternativ. Till exempel: https://www.annilito.com/produkt/valfri-text-textiltryck-1020-30cm/
Min erfarenhet är att tröjan mer är grejen inför loppet. Man har annat att tänka på när man sitter där, hihi!
Roligt minne efteråt också. Nåt att hänga upp i garaget oavsett resultat tänker jag.

Jag har för mig att jag har sett Craft-tröjor i utbudet hos profilproduktsföretag. Dvs. de trycker på en färdig neutral baströja. Vet dock inte hur snyggt det blir och vilka begränsningar som gäller.

I min klubb kör vi Lawi sedan några år.

Annars finns ju Siroko beroende på hur många ni är.
Är också på jakt efter en tröjproducent då jag just startat upp en gammal klubb på nytt.

Jag har kikat på alla tips i tråden, och kommer definitivt att välja Lawi, de har ju en kategori enbart för mig!
IMG_7880.webp

Tillbaka
Topp