Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Markägaren är en passionerad skogscyklist. När skogen är avverkad så inte bara återställer han området, han gräver enorma berms också. Jag var tvungen att ta en bild.

PXL_20250406_142728788.webp

Set att du verkar har ett kedjestagsskydd från STFU. Är du nöjd med den?

Tittade på den igår kväll (såklart precis efter jag hade lagt en beställning hos Bike24 på eftermiddagen). Tror att min son behöver nåt sånt nu han hoppar mycket mer.
Det är faktiskt inte en STFU, den där kom original på cykeln. Nöjd med den dock!

Jäkligt snyggt ställe. Mosaiken ser ut som bruset på våra detektorer på jobbet. Är det en enorm curvad wallride? Var?
Ikea kungens kurva, gångtunneln mot skärholmen.

Skulle man ha masssvis med fart skulle det kunna vara en curved wallride med kick och allt.

Bilagor

• IMG_9773.webp
    IMG_9773.webp
    179.9 KB · Besök: 36
  • IMG_9769.webp
    IMG_9769.webp
    597.5 KB · Besök: 37
Kvällsmek/obduktion på Shimano bromshandtag som misstänks att ha läckt genom kolvförtätningar (alltså, inte på grund av en sprucken blåsa). Vettig konstruktion trots billig modell.

Att skruva allt tillsammans var knepigt men ändå möjligt. Den där jävla ɗ-fjädern tog mest tid att tvinga till sin plats.
Det hjälpte inte att jag saknade ett verktyg (liten låsringstång), och vid ett tillfälle jag behövde ett par extra händer.

IMG_20250409_204455215.webp

Senast ändrad:
Kvällsmek/obduktion på Shimano bromshandtag som misstänks att ha läckt genom kolvförtätningar (alltså, inte på grund av en sprucken blåsa). Vettig konstruktion trots billig modell.

Att skruva allt tillsammans var knepigt men ändå möjligt. Den där jävla ɗ-fjädern tog mest tid att tvinga till sin plats.
Det hjälpte inte att jag saknade ett verktyg (liten låsringstång), och vid ett tillfälle jag behövde ett par extra händer.

Visa bilaga 761955
Jävlades med en häcksax med låsring, höll på att tappa det, köpte korrekt tång på Biltema, klart på 2sec! Med rätt verktyg blir det så mycket enklare. :)

Tillbaka
Topp