Fraktur fot. Vilket stöd?

sommaren

Aktiv medlem
Senast jag hade sönder min fot fick jag riktigt bra hjälp här så jag chansar igen.

Denna gången har jag fått dubbla frakturer på benet som går längst ut på foten. Läkaren tyckte det var onödigt att gipsa utan tycker att jag ska ta det lugnt och gå i stabila skor (träskor!), dock behöver jag röra mig i jobbet och kan inte gå i träskor (tyvärr).

Men vad finns det för fotstöd som går längst hela foten så att skelettet inte böjs så mycket när jag går?
De skydd jag hittar är bara för fotleden, jag behöver något som går hela vägen fram till tårna. Viktigt att jag får på mig skor även med skyddet på.

Någon annan måste ju också ha råkat ut för detta.

Senast jag hade sönder min fot fick jag riktigt bra hjälp här så jag chansar igen.

Denna gången har jag fått dubbla frakturer på benet som går längst ut på foten. Läkaren tyckte det var onödigt att gipsa utan tycker att jag ska ta det lugnt och gå i stabila skor (träskor!), dock behöver jag röra mig i jobbet och kan inte gå i träskor (tyvärr).

Men vad finns det för fotstöd som går längst hela foten så att skelettet inte böjs så mycket när jag går?
De skydd jag hittar är bara för fotleden, jag behöver något som går hela vägen fram till tårna. Viktigt att jag får på mig skor även med skyddet på.

Någon annan måste ju också ha råkat ut för detta.
När jag fick en Lisfranc-skada i foten så fick jag en styv kolfibersula att ha i skorna så att foten inte böjdes när jag gick.
Fick den på remiss från läkare hos en Team Olmed-butik.

Såg att det finns liknande på Amazon

Annars är cykelskor ganska styva i sulan också.

När jag fick en Lisfranc-skada i foten så fick jag en styv kolfibersula att ha i skorna så att foten inte böjdes när jag gick.

Ja men en sådan sula kanske är vad jag söker. Ser smidigt ut.

"styvt stöd för gräsmattans tår"⛳

Tänkte bara återkoppla ang ditt tips med kolfibersula, ifall någon annan söker på samma sak i framtiden.
Vilken game changer!
Har använt den i två veckor nu, redan första dagen kände jag avlastning i foten. Det känns mycket mer stabilt, och med sulan i ett par rejäla sneakers så kan jag gå nästan som vanligt utan att det gör så värst ont.
Bra tips.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp