Knäskydd glider ner, finns fix?

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Hej

Har ett par ixs flow knäskydd där silikonbandet har släppt bit för bit och nu glider skydden. Någon som har satt dit något annat silikonband eller så och fått det bra eller är det nya skydd som gäller? Runt 3-4 år gamla så kanske ses som slut?

Runt 3-4 år gamla så kanske ses som slut?
Dags att byta ut dem? Såg detta någon gång i en manual till ett par av mina knäskydd. Tillverkaren rekommenderade byta dem ut varje 3 år oavsett ytligt tillstånd. Visst kan man inte tro på tillverkares rekommendationer eftersom man vill säkerligen råna oss, men men.

Mina är lika gammal och funkar bra. Jag behöver drar upp bandet bakom vadmuskeln efter jag har tagit på dom för att förhindra att de glider ner.

Min silokonremsor är fortfarande där men jag vet inte om det påverkar.

Dags att byta ut dem? Såg detta någon gång i en manual till ett par av mina knäskydd. Tillverkaren rekommenderade byta dem ut varje 3 år oavsett ytligt tillstånd. Visst kan man inte tro på tillverkares rekommendationer eftersom man vill säkerligen råna oss, men men.
Sånt där är ju helt godtyckligt och meningslöst. Har de legat i en mörk garderob eller en varm bil? Används och tvättats tre gånger i veckan eller bara ett par veckor på semestern? Sen är det klart material åldras och det finns någon sorts gräns men inte så att den skulle gå att definiera så.

Jag har en intressant synergi mellan mina DH-knäskydd och cykelshorts. Övre kardborreband på knäskydd griper i shorts inre luddiga tyg, vilket skapar uppåtriktad kraft och motverkar gravitation.

Jag undrar om man inte uppfunnit något sådant fast för knäskydd:

1744569666177.webp

Eller något sådant:

1744569485447.webp

Tillbaka
Topp