Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att tillverkarna inte är konsekventa vad gäller passform. POC Tectal satt perfekt på mig, men POC Ventral fick jag skicka tillbaks då den inte satt bra i någon storlek. Min Giro Agilis sitter ypperligt, men samma tillverkares Fixture sitter bara "ok" jämfört med t ex tidigare Tectal i samma kategori. Och min Bell Super Air R upplever jag som väldigt rund på mitt avlånga kranium. Men det kan ju vara att andra Bell är helt annorlunda.Jag upplever mina Bell som ganska avlånga i passformen.
Då är de bara barnen kvar…
tack för tipsen, har kikat lite på Abus Youdrop, men skulle vilja ha med mips.. verkar dock inte vara det enklaste att hitta, mipshjälm med avtagbar chin guard för barn..Hos bike-discount och bike24 får Abus Youdrop bra betyg.
Själva köpte jag en Bluegrass Intox till sonen, nu 52,50 euro hos BD och en lätt hjälm till stigcykling. Känns säkrare och priset är ungefär samma. Men då kör min son nu svarta DH-leder och stora hopp.