Dagens fynd (bara diskussion, inga tips) – Läs första inlägget först!

Hittar inte att den här baklampan med radar från magicshine har diskuterats något. Verkar vara hyfsat ny och enda baklampan som konkurrerar med garmin varia? Den har ju väldigt attraktivt pris. Sugen på att prova!

Edit: finns lite youtubematerial om den:

Bra pris onekligen. Magicshine släppte en radar förra året (eller 2 år sedan), vet inte om det är samma. Bryton släppte också en ungefär samtidigt. Ingen av dom fick lika bra betyg i tester som Garmin. Men denna kanske är ny som sagt

Ok det stod ju i Youtube videon

"While Magicshine has had their name on a bike rear radar with the co-branded Magene / Magicshine Seemee 508 the taillight design didn’t share much in common with Magicshine’s other lights. The Magicshine Seemee R300 is their latest radar and uses an all-new design with multi-element LEDs that incorporate some of the best features of Magicshine’s other lights. "

Orkade inte kolla igenom men stora frågan är väl om de uppdaterat radarn eller bara lampan

Hittar inte att den här baklampan med radar från magicshine har diskuterats något. Verkar vara hyfsat ny och enda baklampan som konkurrerar med garmin varia? Den har ju väldigt attraktivt pris. Sugen på att prova!

Edit: finns lite youtubematerial om den:

Max run time 100h
Låter ju oerhört bra. Jag funderar på att testa den

Max run time 100h
Låter ju oerhört bra. Jag funderar på att testa den
Ser nu att med radar på och Eco flash håller den "bara" 24h

kolfibergravel med elektronisk Sram Apex 1x12 för 26.5k känns svårslaget, dock lite synd att grizl fortfarande inte har UDH om man vill kunna köra 13 växlat sram i framtiden.
Känns inte så svårslaget:
Väldigt olika cyklar med antagligen väldigt olika användningsområden

Känns inte så svårslaget:
Bra tips, det är en väldigt fin cykel för pengarna, dock ~5300kr dyrare när man räknat in svensk moms, inte riktigt samma prisklass tycker jag. Men värdet är det inget fel på, nog mer krut för pengarna än grizlen när man tänker på grupp.

Mitt tips syftade mest på att komma in med helkol och elektronisk grupp för det priset var svårslaget. Finns ju bättre cyklar såklart om man vill lägga mer.

Jag plockade upp detta tipset i tipstråden: https://www.xxl.se/elite-elite-zumo-cykeltrainer-svart/p/1167072_1_Style

Vad är "sämre" på denna jämfört med de dyrare?

Någon som förstår hur länge den kommer vara på kampanj?
Har en sån och den är helt okej, inte så mycket att jämföra mot. Gav 2500kr på någon av xxls reor för tvä år sedan men inte sett det priset igen.
Kanske visar något låga watt mot mina andra wattvevar, eller om det är inbillning då inomhuswatten är jobbigare.

Har en sån och den är helt okej, inte så mycket att jämföra mot. Gav 2500kr på någon av xxls reor för tvä år sedan men inte sett det priset igen.
Kanske visar något låga watt mot mina andra wattvevar, eller om det är inbillning då inomhuswatten är jobbigare.
Har också en och den är väl inne på tredje säsongen. Köpte den ganska tidigt, den var väl ursprungligen en modell som endast gjordes för någon brittisk kedja och sen kom den väl till xxl. Första hw versionen hade något problem (som så många andra trainers) men efter jag fick den bytt så har den varit felfri, har väl gått strax över 5000 km nu.

Väldigt tyst tycker jag och överlag bra cykelkänsla. Har väl inte så höga maxwatt och kanske lite mindre noggrann än helt moderna trainers. Lite seg på skifta motstånd i erg, tar någon sekund (intervaller under 15 och definitivt 10 s kör man bäst utan erg). Men det är nog så på de flesta trainers i motsvarande klass.

För mig har den varit oerhört stabil och trycker man inte monsterwatt eller har behov av den mest noggranna och snabba trainern för racing så tycker jag den är värd pengarna. Finns väl inte mycket i den prisklassen idag, det är några tusenlappar till för en kick core från Zwift som är nästa steg känns det som.

Senast ändrad:
Hittar inget om det på hans insta 🙂
Det var på stories. Två dagar senare kom denna. Det var nog seemee som var en besvikelse.

... eller så kör han ett stortest på radarlampor.

Bilagor

• IMG_6143.webp
    IMG_6143.webp
    192 KB · Besök: 101
Fästet ja... Får se ikväll hur det verkar. Dock ser det ut att finnas en skruv som möjliggör montering på pakethållare.

Blev tyvärr bara montering och konfigurering av cykeldatorer och klockor idag.

+ Ljuset från lampan känns riktigt bra
+ Plasten känns robust
- Fästet på lampan är mycket riktigt väldigt litet. Som tur är så blir det ju svikt i gummit, annars hade nog fästet levt farligt.
- Den är tung som ett as (i enlighet med spec).

Imorgon blir det ett litet test med cykeldator respektive klocka.

Senast ändrad:
Xlc superlight 11 speed, för dig som bygger "egna" kasetter eller vill ha den som är. 195kr.
Tillverkad av miche och kompatibel med deras egna. https://amzn.eu/d/aghxChC

Bilagor

• Screenshot_20250306-150937.webp
    Screenshot_20250306-150937.webp
    117.3 KB · Besök: 55
Hoppades fynda superbilliga 29" XC-däck, gärna tanwalls, på XXL's outlet, i syfte att göra min 15,5kg 160/150 lite mindre sävlig på skånska stigar. Där fanns dock inget. Har någon sett några på annat håll (inkl K&S)?

Hoppades fynda superbilliga 29" XC-däck, gärna tanwalls, på XXL's outlet, i syfte att göra min 15,5kg 160/150 lite mindre sävlig på skånska stigar. Där fanns dock inget. Har någon sett några på annat håll (inkl K&S)?

Typ! Men lite tungt och onödigt brett för snälla stigar.. men skippar jag tanwalls så finns det ju i 2,2 à 625 gram.

YT har 50% på några strl av IZZO och Capra, men sidan kraschar om vartannat så dom är nog snart slut :D

Senast ändrad:
Vem hittar Schwalbe racing ray och ralph på fyndrea? Givetvis addix 2,25 och bredare... sen behöver jag graveldäck också.

köp.webp

Efter att ha läst tips om YTs outlet i fyndtråden och suttit och refreshat sidan till och från den senaste veckan så dök det upp en Capra i lämplig storlek.
ca 15.9k till slut med frakt och svensk moms.
Nog ett av de bättre fynden jag slagit till på om den nu dyker upp så småningom.
Ska bli kul att testa på en rejäl heldämpad för första gången.

Sensa Emilia damracer i XS, S, M och L för 853.33 eur inkl frakt (ca 9400 kr)
För den som behöver mer info om strl och geometri än enbart XS, S, M och L
finns en enkel geometrisida, med åtminstone stack och reach, här
Mer att läsa här

Tips om racer i storlek XS/S (48-51 beroende på geometri) med Shimano 105 12-speed? 😊 Med eller utan Di2!

10-25 tkr beroende på komponenter.

Missade dessvärre rekommendationen ovan på Sensa-cykeln, finns nu inte längre i lager..

Tips om racer i storlek XS/S (48-51 beroende på geometri) med Shimano 105 12-speed? 😊 Med eller utan Di2!

10-25 tkr beroende på komponenter.

Missade dessvärre rekommendationen ovan på Sensa-cykeln, finns nu inte längre i lager..
Kanske en CAAD13?

Fast jag köpte en Supersix Evo 4 från samma butik för drygt 25 i höstas vilket får anses som en bättre deal men våren är ju kanske inte rätt period att göra superkap på.

Tack för länken! 😊 Men känns inte som en superdeal med tanke på 11-växlad, letar efter 12 växlad.

Bästa dealen jag hittat är en Merida Scultura 6000 CF3 105 Di2 för ~28 tkr.
11 eller 12 bör du inte låsa dig vid på rea. SKillnaden är mest att ena har dyrare slitdelar och är krångligare att justera in (tycker jag). När man faktiskt cyklar är skillnaden inte lika stor... Om man ens märker den.
Men jag TROR att en caad14 är i pipen... Kommer ju att kosta dock...

Tillbaka
Topp