Problem bakväxel Sram Axs GX

Helmner

Medlem
Hej!

Har fått problem med min bakväxel efter några motkörningar.
Vid upp- och nedväxling runt 9-10ans drev så vill den inte växla utan jag får växla upp eller ned två gånger och sedan tillbaka för att rätt växel ska gå i. Kan tillägga att kasset/kedja är nytt.
Är det någon idé att plocka isär och eventuellt rikta eller ska jag helt enkelt inse att det är kört och beställa ny bakväxel?

Mvh Jonas

Bilagor

• 20250417_130424.webp
    20250417_130424.webp
    2 MB · Besök: 391
Tack, ska kolla i helgen. Tänkte att bakväxelns "motkörningsskydd" skulle hjälpa så pass att växelörat inte blev snett men ingen är gladare än mig om det räcker med att byta/rikta växelöra :)

Har du kört länge med växeln kan det vara bussningarna som börjar bli dåliga. Jag gjorde en renovering av min när den började missa växlar och den blev som ny. Det var dock sjukt pilligt att göra. Tydligen är det ett känt problem på AXS.
Detta kit körde jag med:

Har du kört länge med växeln kan det vara bussningarna som börjar bli dåliga. Jag gjorde en renovering av min när den började missa växlar och den blev som ny. Det var dock sjukt pilligt att göra. Tydligen är det ett känt problem på AXS.
Detta kit körde jag med:
Tack! Märkte du av glappet när du kände på bakväxeln eller bytte du ändå? Min cykel har säkert rullat uppåt 600-700 mil med original bakväxel.

Detta kit körde jag med:
Intressant ! Har liknande problem med min bakväxel som gått runt 800 mil och har provat allt och hade nästan gett upp hoppet.

Hur mycket landade totala kostnaden med frakt och allt på för dig ?
Och var det snabb leverans ?

Intressant ! Har liknande problem med min bakväxel som gått runt 800 mil och har provat allt och hade nästan gett upp hoppet.

"
Our shop prices are incl. local VAT for EU customers

Buyers from outside EU will pay 0% VAT

Discount on all LEAP products:
+ $/€ 100 = 5%
+ $/€ 200 = 10%"
Kommer upp direkt när man öppnar sidan. Kitet kostar 33 euro och frakten till SVerige hamnar på 6,25 euro. Totalt nästan 40 euro så ca 440:-. Varsågod :)

Har för mig att jag betalade runt 500kr men kommer inte riktigt ihåg. Växeln funkar dock fortfarande klockrent!

Tillbaka
Topp