TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Complete.jpg

Anmäld!

Parcours ligger uppe nu.
Humorn i att cykla 130km åt fel håll direkt från start är fantastisk!

Förra året var 42 pers av ca 330 anmälda i parklassen. Är det få som anmäler sig i par eller är det få par som får plats?

Anmälan är nu stängd. En månad tills man får reda på om man kom med. Såg att för några dagar sedan var 93 damer anmälda = vilket förvånar rejält, då det är en riktigt tuff version av TCR. Håller tummarna att alla svenskar som sökt kommer med. Gott nytt år och spännande cykelår 2025.

Min träning har nu äntligen startat inför sommarens äventyr: först basträning 16 veckor med cykling, styrka och löpning, efter det hoppas man att värmen har kommit och att det blir många sköna randorundor (verkar finnas möjlighet varje helg från mars till slutet av juli).

om Ricard inte får en plats kanske du kan haffa hans?
Via Race verkar vara mer av det jag är sugen på nu när TCR blivit så mycket längre och gruspartierna fler
Årets TCR blir nog det längsta, men mindre grus än tidigare versioner. Tror det bara är ett obligatoriskt grusparti, och det är på vägarna för Strade Bianche. Sen finns det valmöjligheter att köra mer grus om man vill ta en ”genväg” 😁

Årets TCR blir nog det längsta, men mindre grus än tidigare versioner. Tror det bara är ett obligatoriskt grusparti, och det är på vägarna för Strade Bianche. Sen finns det valmöjligheter att köra mer grus om man vill ta en ”genväg” 😁
Strada dell’Assietta (CP3) är väl också grusväg? Eller finns det möjligheter att undvika den vägen?

Tyckte det såg ut som en hel del grus genom Balkan, eller rättare jag fick mecka runt en del när jag kikade olika alternativ genom där.

Tycker det är lite synd att de här tävlingarna kostar så mycket, 7000 kr i anmälningsavgift är en hel del, fast lopp som RAAM är flera gånger det.
Visst, RAAM har en skaplig anmälningsavgift (runt 35 kkr till soloklass med tidig anmälan). Anmälningsavgiften är dock i praktiken en rätt liten del av totalkostnaden för loppet.

Vad totalkostnaden för TCR blir beror garanterat en hel del på hur man väljer att genomföra äventyret och dessutom på hur man räknar. Jag gissar dock att de flesta lägger mer än 7 kkr på loppet utöver anmälningsavgiften så det är ju inte så att anmälningsavgiften tripplar budgeten. Som @ooms säger så har ju garanterat arrangörerna en del kostnader och de vill ju rimligen se till att inte gå med förlust.

Via Race
starta en tråd om det istället för att fortsätta här
Fast det blev en konstig länk (visa dina watt)?

Tillbaka
Topp